Werk, Recht en Geld

Koelkastmoeder
08-05-2016 om 10:56
Koelkast stuk, al weken
Ik zit met een probleem waarbij ik me afvraag wat ik als consument kan eisen, en wat niet.
Mijn nog vrij nieuwe koelkast met garantie is in maart kapot gegaan. Hij koelt nog wel, maar niet goed meer. Ik ben via de leverancier bij de importeur terecht gekomen en nadat ik heb duidelijk gemaakt dat de deurrubbers echt nog in orde waren, hebben ze een monteur ingeschakeld die half april kwam kijken en binnen vijf minuten ontdekte dat er een onderdeel stuk was. Die had hij niet mee, maar hij zou die bestellen.
Eind april heb ik weer contact gezocht. Het onderdeel moest nog, of weer (dat was onduidelijk) besteld worden en zou eind van de week binnen komen, maandag 2 mei zou hij hem komen installeren.
Op 29 april (vrijdag) kreeg ik te horen dat de bestelling nog niet geleverd was.
Het is nu anderhalve maand later en ik zit nog steeds met een kapotte koelkast, die steeds slechter koelt. Ik heb al een paar keer melk en vlees moeten weggooien en ik ben van plan morgen de monteur te bellen (die ook afhankelijk is van de levering van dat onderdeel). Maar hoe nu verder? Want ik zit inmiddels anderhalve maand met een stroomvretende, slecht werkende koelkast en zeker nu het zo warm is geworden bederven mijn spullen al voor de uiterste verkoopdatum bereikt is.
Wat kan ik verwachten, en van wie? Winkel? Importeur? Andere koelkast? Want ik heb geen zin in nog meer geldverspilling door bederf en hoger stroomverbruik.
Ik heb geen rechtsbijstandverzekering of abonnement op de Consumentenbond.

Koelkastmoeder
11-05-2016 om 13:53
Helena
Dat heb ik ge-eist. En vanmorgen heb ik gebeld. De maat is nu vol.
Ik heb inmiddels inlichtingen ingewonnen en kan eventueel naar de Geschillencommissie, maar dan wordt het wel rechtbank. Daar zit ik erg tegenop omdat ik momenteel meer problemen heb lopen ivm zorg en indicaties, die veel energie eisen.
Ik heb ze tit vandaag tijd gegeven om mij een goede koelkast te geven. Nieuw, gerepareerd of leenapparaat.
Morgen ga ik ze onder druk zetten via social media en Kassa.

Helena
11-05-2016 om 14:01
Dan komt ie vast vandaag
Sterkte ermee.
Vervelend dat je zoveel energie hieraan kwijt bent, terwijl je belangrijkere regelzaken hebt.

Koelkastmoeder
11-05-2016 om 17:52
Goed nieuws!
Morgen komt er een nieuwe!
Helena, het is een internetbestelling geweest, de fysieke winkel is niet in de buurt en ik heb geen vervoer. Communicatie gaat per mail en telefoon.

Caesar
11-05-2016 om 18:06
Mooi
Fijn dat er een nieuwe koelkast komt. Ik ben wel nog steeds nieuwsgierig naar het merk van je koelkast...

Koelkastmoeder
11-05-2016 om 18:18
merk
Een Exquisit. Ik heb daar meer spullen van en het zit ook in de familie. Verder heb ik er nooit problemen mee gehad, ook al is het een lowbudget merk.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.