Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kunnen jullie even meedenken: nieuwe opleiding

Hoi Iedereen,

ik ben een moeder van 2 meiden en ben 30 jaar. Ik zou graag een opleiding willen volgen. Dit wil ik doen om mezelf te ontwikkelen en mijn kansen op werk vinden te vergroten. Jaren geleden heb ik mbo secretaresse (niveau3) gedaan. Waar ik totaal niet op me plek had gezeten omdat het talige opleiding is. Ik zou graag iets met kinderen willen doen maar dan werken en leren. Ik heb begrepen dat je dit voltijd moet doen. Bbl opleiding willen ze liever niet omdat je ervaring moet hebben. Kinderen vind ik erg interssant. Als ik iets nieuws hoor over de ontwikkeling van een kind zoek ik meteen op en wil ik er alles over weten.

Secretaresse vind ik wel heel leuk om te doen alleen dan komt er notuleren en veel brieven schrijven naar voren. Juridisch medewerker heb ik ook ingedachte alleen dat is dan te veel met wetten. Ik vind het moeilijk om een keuze te maken. Ook ga ik scholen benaderen en een gesprek plannen met een loopbaanbegeleider. Hebben jullie tips? Of zijn er mensen die in soortelijke situatie zitten of hebben gezeten? 

Er zijn (parttime) Associate Degree opleidingen voor educatief professional jonge kind. Je vindt ze bij verschillende hbo-instellingen. De opleiding duurt 2 jaar. Wat is je vooropleiding? Als je geen hvo of mbo4 hebt kom je in aanmerking voor de 21+ toets.

Oh sorry, ik zie nu pas dat je niveau 3 hebt

Zile20

Zile20

14-02-2021 om 10:57 Topicstarter

EmmaT schreef op 14-02-2021 om 10:05:

Er zijn (parttime) Associate Degree opleidingen voor educatief professional jonge kind. Je vindt ze bij verschillende hbo-instellingen. De opleiding duurt 2 jaar. Wat is je vooropleiding? Als je geen hvo of mbo4 hebt kom je in aanmerking voor de 21+ toets.

ja. Ik heb mbo 3 diploma. De opleiding is erg interessant, heb gelezen. Alleen heb geen vertrouwen in mezelf of ik de hbo test wel aankan.

'Alleen heb geen vertrouwen in mezelf of ik de hbo test wel aankan.' Proberen kan altijd.

Wellicht moet je even loskoppelen: wat zou je graag willen leren (los van of het een diploma en werk oplevert) en welk werk zou je graag willen doen, waarvoor je dan eventueel nog een opleiding moet doen. Dat schept meer ruimte in je hoofd.

Zoals je het nu beschrijft zou je richting MBO-4 pedagogisch werk gaan. Lijkt ook mogelijk als BBL.

Veel open dagen zijn straks online, dus dat is gemakkelijk om aan te schuiven.

Tsjor

Mijn ervaring is dat er in de kinderopvang weinig BBL-studenten worden aangenomen. Als je dit zou willen dan zou ik het eerder bij een grote organisatie proberen dan bij een kleine.

Waar je ook aan zou kunnen denken is bijvoorbeeld een opleiding als begeleider specifieke doelgroepen. Dat is bijvoorbeeld met verstandelijk beperkte mensen. Binnen de GHZ worden vaker BBL-ers aangenomen. Dan kan je ook makkelijker verder groeien als deze richting je goed ligt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.