Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zuster Clivia

Zuster Clivia

20-01-2021 om 23:38

Laptop, tablet en telefoon tegelijkertijd. Rug, schouder nek

Sinds een paar jaar werk ik voor een verpleegkundig callcenter. Op mijn tablet doe ik de dubbele medicatie controle bij risicovolle medicatie. Dit doe ik thuis of op vakantie of waar ik dan ook maar ben. Samen met een tiental collega's worden we ingedeeld tijdens spitsuren. ' s Morgens vroeg, tussen de middag en van eind middag tot halverwege de avond. De avondspits duurt 5'uur. Wij hebben geen minuut pauze en we moeten dus bij toiletgang tablet en telefoon meenemen en de controles blijven afhandelen. Dat wilde prima.

Nu komen er andere programma's bij. Dezelfde tijden zijn gebleven maar naast de 2 eerder genoemde devices moeten we nu ook de laptop in de gaten houden en daar de controles verrichten. Dat betekent wel een heel ingewikkelde toiletgang maar ook een belastende houding. Omdat je telefoon en tablet voor je hebt en laptop daarachter of omdat je de 3 apparaten naast elkaar hebt ben je je letterlijk en figuurlijk in bochten aan het wringen. Op 1 na hebben we nu allemaal pijn. 3 van ons lopen inmiddels bij de fysiotherapie. Het werk is echt uitdagender geworden, dus dat is leuk. Maar de rest, het letterlijk en figuurlijk vastzitten. Het niet meer even een kop koffie kunnen halen met tablet en telefoon meenemen. Even de benen strekken.

Weet iemand of dit wettelijk mag, die 5 uren? We vallen overigens onder de VVT cao.

Ik zou hierover een vakbond of jurist raadplegen. Dit soort van 19e eeuwse praktijken kunnen vanzelfsprekend niet de bedoeling zijn.

Eens met RK! Op deze manier word je zelf patient. Plaspauzes onmogelijk maken, volgens mij mag dat ARBOtechnisch dus niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.