Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lease contract aangegaan en weer beëindigd.

Hallo,

Onze zoon heeft in een vlaag van totale verstandsverbijstering een leasecontract afgesloten voor 5 jaar voor een BMW 330e

Een geweldig mooie auto ware het niet dat hij dit eigenlijk Igewoon helemaal niet) niet kan betalen.

  1. Hij is nog geen 19 jaar
  2. Hij zit nog op school
  3. Heeft geen vast inkomen
  4. Moet een aanbetaling van ruim  4.000,- dat hij niet heeft
  5. En dan 5 jaar lang een lease bedrag betalen met alle extra komende kosten

Hij heeft een contract bij bedrijf X afgesloten die de financiering weer hebben afgesloten bij een finance bank.

De auto staat al op zijn naam maar hij heeft de aanbetaling niet kunnen doen.
Nadat we er lucht van hebben gekregen zijn we in contact gekomen met partij X en aangegeven dat dit allemaal niet mogelijk is.

Zij zijn dus niet blij maar willen wel meewerken om tot een oplossing te komen en vandaag bericht gekregen dat ze voor  1.000,- euro alles kunnen terugdraaien.
Er vallen ons 2 zaken op:

  1. Er is door beide partijen geen finance check gedaan want dan was dit nooit gebeurd natuurlijk
  2. De overeenkomst tussen mijn zoon en partij X is wel door beide partijen (X en mijn zoon) getekend
  3. De overeenkomst tussen partij X / de finance bank en mijn zijn is niet door partij X getekend. Dit is de overeenkomt waarin de maandelijkse bedragen en het totale finance plaatje worden weergegeven.
  4. Maar dit is misschien niet getekend omdat de aanbetaling niet is gedaan door mijn zoon\


Moeten we deze 1000 euro maar snel betalen of hebben we juridische gronden om dit aan te vechten. 

1. Kun je ervaringen met de partijen vinden via Consumentenbond, kassa/radar?
2. Je hebt waarschijnlijk geen rechtsbijstandverzekering (anders zou je die al geraadpleegd hebben) maar je kunt misschien wel eenmalig advies inwinnen tegen niet al teveel geld. Als ik de bedragen hoor en de risico's dan is 200 euro voor een uur goed advies/controle misschien wel nuttig, naast alles wat je zelf kunt vinden?
Helaas geen concrete ervaringstips, sorry.

Gr Angela

Als ik het goed lees is het mogelijk om  een lease contract af te sluiten zonder inkomenstoets. Nu doen de meeste leasemaatschappijen wel een toets dus jullie zoon heeft moeite gedaan om er een te vinden zonder toets en lastige voorwaarden. 

Nadeel nu is dat hij het helemaal niet kan betalen. Je zou een tegenboorstel kunnen doen om van het contract af te komen. Oh, en zoon kan dit de komende jaren niet meer doen. Leasecontracten worden geregistreerd bij het bkr. Ik vermoed dat zijn contractbreuk een codering gaat opleveren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.