Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Yohanna

Yohanna

25-12-2019 om 23:23

LinkedIn connectie

Er is een hoogleraar wiens werk ik zeer waardeer of zelfs bewonder. Ik heb een cursus bij hem gevolgd, maar hij kent mij niet. Nu vraag ik me af of ik hem "kan" uitnodigen op LinkedIn. Op zich heeft hij er niet heel veel aan, maar ik gebruik zijn kennis/theorieën duidelijk in mijn werk en dat zie je op mijn account. Maar verder is het vooral voor mij interessant.
Kun je zo iemand dan een connectieverzoek sturen of is dat eigenlijk not done?

Lou

Lou

25-12-2019 om 23:35

Ik zou het wel doen, je hoeft niet per se voor hem ook belangrijk te zijn en dat snapt hij ook wel. Maak er wel een persoonlijk berichtje van waarin je ongeveer zoals in je bericht hier vertelt waarom waarom een connectie voor jou interessant is. Het hoeft niet altijd voor beide partijen even interessant te zijn en dat snapt hij ook wel. Hij kan bovendien je uitnodiging negeren als hij dat wil.

@Emma

@Emma

25-12-2019 om 23:53

Ja hoor

Zeker doen. Ik heb ook dat soort contacten waar ik wel baat bij heb en de ander in mindere mate. En het is voor hem altijd prettig te weten hoe zijn werk wordt gebruikt.

Ja doen

Vaak kan je ze volgen via LinkedIn zonder een connectie te zijn, ik volg ook een aantal professoren, die heb ik zelf connectie gestuurd en toen kreeg ik bericht dat ik ze kon volgen, gewoon doen! Als iemand niet wil kan ie altijd nee zeggen

Yohanna

Yohanna

26-12-2019 om 16:58

Da's unaniem dan

Oké, ik waag het erop, met inderdaad een kort bericht met mijn motivatie. Ik vind het bijna onbehoorlijk, maar blijkbaar kan het wel. Volgen is bij hem geen optie, dus ik zal een connectieverzoek sturen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.