Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Administrateur

Administrateur

27-02-2012 om 09:42

Loonbeslag en gerechtsdeurwaarder

Hallo, ik doe de (volledige) administratie bij een klein bedrijf. Nu hebben wij een brief gekregen van een incassobureau met gerechtsdeurwaarders dat zij een dwangbevel hebben gekregen en dat wij informatie moeten verstrekken over één van onze (vermoedelijke) medewerkers omdat zij beslag willen leggen op het loon.
Uit de brief kan ik de eiser wel halen maar verder geen informatie over de grootte van het bedrag of een kopie van het dwangbevel. Ik vond dit een beetje vreemde gang van zaken en heb dus gebeld en volgens de persoon aan de telefoon (die bijzonder bot was, terwijl ik heel vriendelijk alleen om informatie vroeg) is het feit dat zij gerechtsdeurwaarder zijn/hebben en melden dat ze een dwangbevel hebben al voldoende om ons verplicht informatie te laten vertrekken.
Wie weet wat een normale gang van zaken is? Eerder heb ik zoiets aan de hand gehad en toen kreeg ik keurig een brief met de posten en de grootte van de posten die geïnd moest worden en of wij daar aan konden voldoen en dat wij dat dan meteen in moesten houden.
Ik moet nu dus 'zomaar' aan iemand bijvoorbeeld zijn loonstrook opsturen, omdat zij zeggen een dwangbevel te hebben gekregen voor een ons nog onbekende vordering.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Administrateur

Administrateur

27-02-2012 om 16:08

Dank beemer

Gelukkig is deze materie voor mij vreemd
Inmiddels heb ik ook in de wetteksten zitten snuffelen en als een deurwaarder een dwangbevel heeft ben je idd verplicht informatie te verstrekken. (Het zou netjes zijn als de deurwaarder in dit geval dat ook duidelijk zou aantonen.)
Bewuste medewerker had ik al gesproken, die geeft aan geen idee te hebben, maar dat het ongetwijfeld zal kloppen. Als we daadwerkelijk beslag moeten gaan leggen wil ik wel alle info hebben!
Dankjewel.

Werkgever

Werkgever

27-02-2012 om 16:21

Hier ook..

Een persoon bij ons heeft al het vierde beslag lopen inmiddels. Wat mij heel erg opvalt is dat tot nu toe alle deurwaarders mij veel informatie verstrekken. Als ik vraag hoe hoog het bedrag is en waar het vandaan komt krijg ik alle informatie. Vorige week nog een gebeld en die gaf mij (naar mijn idee) veel te veel informatie.
betreffende werknemer is heel erg makkelijk en schijnt totaal niet te reageren op post van deurwaarders. Ik heb haar na het eerste beslag aangegeven graag op de hoogte te willen zijn als er meer beslagen volgen. Wij zijn een klein bedrijf en hebben dagelijks contact met werknemer.
Maar als je geen info krijgt moet werknemer gewoon zelf contact opnemen, en dat ze niet weet waarvoor ze beslag leggen klopt niet. Ze krijgt daar altijd post van, maar moet het wel openmaken natuurlijk.....

Zo stom

laatst is er ook op mijn loon gevorderd, toestand bij gemeente amsterdam die bij hoog en laag beweerde dat ik een bon uit 2006 niet betaald had, niet in staat om een kopie van de bon te laten zien, ik had dus geen enkel bewijs dat het mijn auto was.

uit eindelijk hebben die hufters dus via mijn werk gevorderd, aangezien ik geen kosten kwijt wou aan een jurist heb ik dus maar geslikt.

Dus het is niet altijd alleen maar mensen die tot hun kin in de schulden zitten, het kan dus ook fijn een rekening zijn van gemeente amsterdam parkeerbelasting, er werken daar zulke ongelovelijke onbekwame respectloze lui !!!! GRRRRRRR

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.