Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Evenzo

Evenzo

06-12-2019 om 08:50

Medewerkers worden met naam genoemd op social media. Bescherming?

Ik werk bij een overheidsorganisatie en we zien steeds vaker dat medewerkers met naam en toenaam op social media genoemd worden door veelal ontevreden cliënten. Dit ervaren medewerkers als bedreigend.
Ik kom niet verder dan rapporteren maar vaak is het niet ernstig genoeg en doet bv Twitter er niks aan. Het zijn geen directe doodsbedreigingen ofzo.
Maar bv uitspraken als
Klazina Mulder van x organisatie was hier. Ze verstaat haar vak niet. Ik ben helemaal kapot gemaakt door haar.

Van dit soort dingen.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ? Kunnen we iets? Tips? Of dikke huid kweken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ad Hombre

Ad Hombre

06-12-2019 om 09:03

Vervelend

Lijkt me heel vervelend, maar het hoort een beetje bij de moderne tijd. Ik heb weleens een behoorlijk kritisch verhaal over een chirurg op zo'n review site gezet. Daar werd hij heel boos over. (Ik noem zijn naam even niet)

Begrijpelijk, want iedereen die z'n naam googlet komt al snel uit op mijn verhaal. Maar er was geen woord van gelogen en het ziekenhuis moedigde het juist aan om reviews op die site te zetten.

Mijn vriendin is psycholoog en die heeft ook heus wel eens een ontevreden cliënt. Dan zouden wij het ook niet leuk vinden als zo'n verhaal online verschijnt met naam en toenaam.

Sommige mensen pleiten ervoor om maar onder schuilnaam te gaan werken. Een beetje zoals prostituées dat doen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.