Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wilgenkatje

Wilgenkatje

28-04-2018 om 21:27

meer (ongunstig) nachtwerk door ongeduldige klanten

Vandaag op het journaal: er komt steeds meer nachtwerk nu webshops steeds later op de avond hun deadline stellen om de dag erna te leveren. Nachtwerk voor enkele uren, niet het soort nachtwerk zoals bij ploegendienst het geval is. Werk dus waarvan je nauwelijks kunt bestaan en wat ondertussen wel je welzijn, je gezondheid ondermijnt.

Een tijdje terug hadden we hier een discussie over het werk achter de maaltijdboxen, werk waarvan sommigen aantoonden dat dit bepaald geen arbeid is die je jarenlang zou kunnen en willen doen. Met het overspannen klantgedrag komt er dus nog meer van dat soort werk bij.

Willen we dat?
Voor wie?


Mams

Mams

28-04-2018 om 22:32

Overspannen klantgedrag?

Ik heb het ook gelezen. Moet eerlijk zeggen dat ik er nooit eerder bij stilgestaan had dat er mensen ‘s nachts moeten werken omdat ik online iets besteld heb dat de volgende dag (of de dag daarna) geleverd wordt.

Wat mij betreft zou er bij keuze voor bezorging de optie moeten komen om levering binnen een dag of 3 aan te vinken. Want heel vaak is dat gewoon prima en zit ik niet perse te wachten op bezorging de volgende dag.

Dat je dus kunt kiezen voor snelle levering of gewone levering. Dat is nu volgens mij niet mogelijk.

Ik vind dit dus niet zozeer overspannen klantgedrag als wel overspannen winkeliersgedrag.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-04-2018 om 23:01

Mams

De klant is koning en de klant wil het nú. Kun je dat als webshop niet snel genoeg, dan word je daarop afgerekend. Minder bestellingen. Kortom de webshop moet er wel in mee gaan.

Ik vrees dat dit niet te stoppen is. Automatisering moet er uiteindelijk voor zorgen dat er minder menselijk personeel nodig is. Dat is goedkoper, sneller en dus beter voor de handel en de klanten. Helaas heeft dat ook weer zijn nadeel. Minder vacatures, maar ja... wel minder nachtwerk.

Dit is een van de redenen waarom ik voor basisloon ben. Het bedrijfsleven mag daar ook aan bijdragen.

Anno

Anno

29-04-2018 om 00:23

Ook ik werkte deels overdag, deels halverwege of de hele dag, dan weer wisselend ( lees eerder starten) waardoor je hele bioritme naar de haaien ging.
Van dagtijden naar nachttijden omdat de klant het een paar uur later in huis wil hebben. Toen ik solluciteerde waren de aantallen nog klein zodat we overdag konden werken.
Grote koelcellen, koelopslagplaatsen, vriezers, koelwagens, grote afstanden rijden. Het is slecht voor van alles.

Triva

Triva

29-04-2018 om 08:33

ik denk ook

dat als je een keuze geeft: volgende werkdag tegen verzendkosten en 1 dag later gratis verzenden men veel sneller kiest voor 1 werkdag later maar dat gaat niet lukken als niet elke webshop dat doet. Ze concurreren nu op verzendkosten. De klant wil dit? Absoluut niet, dat kun je zien aan al die klanten die drie weken willen wachten op hun goedkope pakje van Ali uit China.

Men dénkt dat de klant het wil en ja als je het bij de concurrent sneller krijgt voor dezelfde prijs dan kies je dat. Ze graven hun eigen graf, nouja vooral het graf van de mensen die aangewezen zijn op zo' n baan. Postnl krijgt sinds een jaar opeens veel moeilijker personeel. Waarom zou je werken tussen 13 en 17 uur voor dat loon? Er is wel werd in orderpicken op betere tijden of tegen meer loon. Eens krijgen deze bedrijven hetzelfde probleem. De overheid zou in moeten grijpen...

Stickertje

Stickertje

29-04-2018 om 09:23

Ik ben onschuldig

Ik bestel pas iets in een webshop als ik het bij de lokale ondernemers niet kan krijgen. Er moeten niet nog meer lege panden in onze winkelstraat komen, dan zijn we straks voor alles aangewezen op on line winkelen en ik wil gewoon schoenen passen voor ik ze koop en verschillende modellen met elkaar vergelijken.
Ik heb een week of 3 geleden pas mijn eerste webaankoop gedaan, omdat ik de keus had tussen zelf naar Groningen rijden vanuit de Randstad of het ding op laten sturen. Die winkel had, als enige in Nederland, mijn gewenste ding in hun winkel staan maar had daarnaast een kleine webshop die dingen opstuurde.
Dat niet bestellen in webshops is echt iets idealistisch van mij. Omdat ik weet dat het niet kan, vandaag besteld morgen in huis, daar moeten mensen op rare tijden voor werken, zonder een normaal loon te verdienen. Werken op onregelmatige tijden en in de nacht is slecht voor je dus dat laat ik een ander niet voor mij doen. Bovendien steun ik zo lokale ondernemers in de hoop dat ze hun hoofd boven water kunnen houden.
Ik besef wel dat ik een van de weinigen ben en in de toekomst misschien toch moet, omdat de laatste boekhandel hier het toch niet red.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 09:49

Waarom Triva

Dat is toch marktwerking?

Op deze manier prijzen ze zichzelf toch uit de arbeidsmarkt. Wie een keuze heeft gaat niet op zondagnacht om 3 uur beginnen. En wie geen keuze is wellicht blij met alles totdat ie iets beters heeft.

Ik ben op maandag thuis, op dinsdag niet, dus ik vind bezorging op maandag wel fijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet per se overdag te zijn.

Je vergelijking met Ali klopt niet helemaal. 3 weken wachten op een onbenullig riempje dat 2 euro kost vind ik prima. Als vandaag mijn koffiezet apparaat er mee ophoudt wil ik toch wel erg graag morgen een nieuwe hebben. Dan zou voor middernacht bestellen morgen geleverd de doorslag kunnen geven. Mits niet al te veel duurder. Anders ga ik wel een dagje buiten de deur koffiedrinken.

Duurzame arbeid

We hebben voor alles een labeltje en een keurmerk, maar niet voor arbeid. Dat zou best mogen van mij: een keurmerk voor bedrijven met duurzame arbeid. Dat betekent arbeid, waarbij mensen gezond en lang kunnen werken en voldoende verdienen om in hun levensonderhoud te voorzien.
Dan kunnen bedrijven ook reclame maken, dat ze hun producten duurzaam verwerken en klanten kunnen dan de gevolgen daarvan accepteren: het pakje komt twee dagen later, of op het moment dat je aangeeft wanneer je thuis bent, of niet bij dat bedrijf, omdat dat vol zit met tijdelijke contracten en onderbetaalde stagiaires die nooit een baan krijgen; of bedrijven met snel wisselend personeel.
winkels zijn ook langer open, dus als ik echt iets snel moet hebben kan ik bijna altijd wel naar een winkel. Maar sommige producten zijn alleen online te bestellen. Dan maakt de levertijd mij niet zoveel uit.
Ik vind het wel vervelend dat de buren vaak bestelde pakjes van mij moeten aannemen, omdat ik niet thuis ben. Dus als ik dat kan vermijden, dan haal ik het liever zelf in de winkel of bij een ophaalpunt.

Tsjor

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 12:14

Dat is er wel Tsjor

https://mvonederland.nl/mvo-communicatiewijzer

Maar ik denk dat die 'hype' wat voorbij is. Bovendien is duurzaamheid altijd people-planet-profit. Dus evenwicht tussen geld, mens en middelen. Je hebt wel gelijk dat de mens vaak wat ondergesneeuwd raakt in deze discussie over het online gebeuren.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 13:44

De klant wil, de klant wil niet

Triva: De klant wil dit? Absoluut niet, dat kun je zien aan al die klanten die drie weken willen wachten op hun goedkope pakje van Ali uit China. ===

Het is mij bekend dat die pakjes uit China jou en ik denk heel PostNL dwars zitten, maar dit kun je niet in de strijd gooien als voorbeeld dat mensen best op hun bestelling willen wachten. Als je bij Ali en Co bestelt, wéét je dat je voor een prikkie iets in huis kunt halen en dat je daar iets voor over moet hebben, namelijk wachten. Het gaat praktisch altijd om zaken die geen haast hebben. Het is in die zin niet vergelijkbaar met de gemiddelde Nederlandse webshop. Je kunt het absoluut als oneerlijke concurrentie zien, de prijzen zijn té laag om tegen op te boksen, maar de bikini die je plotseling nodig hebt voor je vakantie van komende woensdag kun je niet bij Ali bestellen.

Ik bestel sinds een aantal maanden levensmiddelen bij een start-up bedrijfje. Dat gaat met vallen en opstaan. Hij houdt zich niet altijd aan zijn eigen toezeggingen, die zijn ook niet realistisch. Ik schijn zijn meest geduldige klant te zijn. Dat vind ik een dubieuze eer, maar ik gun het hem ook echt dat hij in zijn missie slaagt. Ik heb bij de eerste bestelling geconstateerd dat ik geen haast moet hebben. Beter voor mijn bloeddruk, voor de inhoud van mijn pannen en voor zijn zelfvertrouwen dat het gaat lukken. Lukt het vandaag niet, dan wie weet volgende week maandag wel. Van een bedrijf als AH verwacht ik meer zekerheid. Daar betaal je ook voor, aan mijn start-up man betaal ik minder. De prijzen zijn dus in het algemeen hoger en je betaalt hogere bezorgkosten voor bepaalde levertijden (meen ik, uit mijn hoofd gezegd). Maar daar moet je ook op wachten. Je kunt niet vanavond krijgen wat je nu bestelt. Als je dat noemt in de discussie betreffende de klant wil best wachten', klopt dat iets meer dan Ali. Een klant wil voordeel zien van wachten. Bij AH is dat de service en het gemak. Maar dan ben je er dus nog steeds niet. Want ook al moet je wachten, moeten de producten dagvers in de kratten, dus móet dat werk wel voor het krieken van de dag worden gedaan. Webshops van voedsel ontkomen niet aan nachtwerk. Webshops als van Bol.com, Wehkamp e.d., daar kun je over discussiëren, maar juist bij dat soort bedrijven zijn het de klanten die de shops tot concurrentie-gedrag dwingen. Het doet mij denken aan de olifantspaadjes in dorpen en steden. De gemeente gaat die paadjes op den duur verharden, je kunt kort wachten of lang, maar ze kiezen op den duur eieren voor hun geld. Of ze zetten er een stevig hek neer, zodat je niet zomaar door kunt lopen. Net als wetten, als teveel ongewenste of gewenste zaken tot onhoudbare hoogtes stijgen, gaat men ze in wetten aan banden leggen of juist verplichten. Het is een reactie op ... (van alles).

Triva

Triva

29-04-2018 om 15:14

Kaaskopje

Ik ben Postnl niet dus wil je niet elke keer als ik over Ali begin mij in de schoenen schuiven dat dat oneerlijke concurrentie is en dat ze MIJ dwarsliggen?

Triva

Triva

29-04-2018 om 15:19

Stickertje

'Ik bestel pas iets in een webshop als ik het bij de lokale ondernemers niet kan krijgen. Er moeten niet nog meer lege panden in onze winkelstraat komen, dan zijn we straks voor alles aangewezen op on line winkelen en ik wil gewoon schoenen passen voor ik ze koop en verschillende modellen met elkaar vergelijken.'

Schoenen, doehetzelfzaken en supermarkten zullen niet snel helemaal overgaan op online maar ik heb echt niets te maken met lege panden in winkelstraten. Ik vind het een sneu gezicht en heb altijd te doen met de middenstander die het blijkbaar niet heeft gered maar ik pas me aan aan de tijd. Sommige winkels zijn niet meer van deze tijd. Zo ook bij dure electonicazaken (Expert).

'dat niet bestellen in webshops is echt iets idealistisch van mij. Omdat ik weet dat het niet kan, vandaag besteld morgen in huis, daar moeten mensen op rare tijden voor werken, zonder een normaal loon te verdienen. Werken op onregelmatige tijden en in de nacht is slecht voor je dus dat laat ik een ander niet voor mij doen. '

Daar ben ik het dus helemaal mee eens, vandaar dus mijn idee: laat mensen betalen voor levering de volgende werkdag en laat levering een werkdag later gratis zijn.

'Bovendien steun ik zo lokale ondernemers in de hoop dat ze hun hoofd boven water kunnen houden.'

Dat gaat je niet lukken in je eentje. Elke keer dat er hier een winkel verdwijnt buitelen ze over elkaar heen van boosheid op de lokale facebookgroep maar ja ze hebben daar gewoon te weinig gekocht. Logisch.

'Ik besef wel dat ik een van de weinigen ben en in de toekomst misschien toch moet, omdat de laatste boekhandel hier het toch niet red.'

Precies, jammer maar dat komt bij deze tijd, jij houdt dat niet in je eentje tegen.

Triva

Triva

29-04-2018 om 15:23

ginny

Ik dacht toch echt dat ik eerder vandaag al een reactie had geplaatst....

'Op deze manier prijzen ze zichzelf toch uit de arbeidsmarkt. Wie een keuze heeft gaat niet op zondagnacht om 3 uur beginnen. En wie geen keuze is wellicht blij met alles totdat ie iets beters heeft.'

Dat vind ik echt gedacht van iemand die zelf niet in deze situatie zit, daarom ben ik het zo eens met wat Stickertje hierover zegt. Die mensen kunnen niet anders, moeten soms vanwege hun uitkering maar worden uitgebuit bij het leven. Als ze nu een hele nacht kunnen werken, nee ook niet: werk klaar is naar huis. Je hele dagritme is wel aan gort dan.

'Je vergelijking met Ali klopt niet helemaal. 3 weken wachten op een onbenullig riempje dat 2 euro kost vind ik prima. Als vandaag mijn koffiezet apparaat er mee ophoudt wil ik toch wel erg graag morgen een nieuwe hebben. Dan zou voor middernacht bestellen morgen geleverd de doorslag kunnen geven. Mits niet al te veel duurder. Anders ga ik wel een dagje buiten de deur koffiedrinken."

Zoals ik al zei, mijn idee is dat al die bedrijven laten betalen voor levering de volgende werkdag en gratis leveren bij een werkdag later. Prima oplossing toch, ook voor jou.

Triva

Triva

29-04-2018 om 15:24

tsjor

'Ik vind het wel vervelend dat de buren vaak bestelde pakjes van mij moeten aannemen, omdat ik niet thuis ben. Dus als ik dat kan vermijden, dan haal ik het liever zelf in de winkel of bij een ophaalpunt.'

Hang een briefje bij de bel: bij niet thuis NIET aanbieden bij de buren... Hoe moeilijk kan het zijn?

Stickertje

Stickertje

29-04-2018 om 15:51

Tuurlijk red ik het niet alleen, winkels redden

Dat snap ik ook wel. Maar proberen kan geen kwaad, toch? Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij. Mijn hobbymateriaal koop ik in een fysieke winkel, iets duurder dan online maar als het niet lukt/niet/klopt/niet past kan ik naar de winkel voor hulp en advies en dat is gratis.

Triva

Triva

29-04-2018 om 16:41

Stickertje

Veel hobbywinkels leveren zowel online als in een fysieke winkel en denk je werkelijk dat ze bij online verkoop geen hulp bieden? Ik ken iemand die bollen haakwol en een patroon online heeft gekocht (geen fysieke winkel) en ze heeft daarna alle hulp gekregen die ze nodig had. Dat maakt namelijk dat ze de volgende keer weer bij die winkel koopt en zo werken goede onlinewinkels gewoon.

Bolcom heeft een hele goede service, ik heb al zo ontzettend vaak dingen daar gekocht en bij klachten lossen ze het keurig op. De bon hoef ik ook niet te bewaren, die staat gewoon online.

Nee, van mij hoeft dat niet meer die echte winkels of in ieder geval niet zoveel. Als ik hobbymateriaal moet hebben dan rijd ik daar wel een stukje voor, hoeft niet altijd op de lopend of op de fiets, de afzetmarkt is gewoon te klein geworden. Ik heb liever dat verkopers goed nadenken over hoe ze service kunnen verlenen bij de online verkoop dan dat we allemaal krampachtig alles hetzelfde willen houden.

Werkschoenen koop ik online, nette schoenen vooral nog in een fysieke winkel. Als schoenen niet meer in een gewone winkel te koop zijn, of net zoals hobbywinkels niet meer in elke plaats zoals vroeger, zullen ze het mogelijk maken om meerdere paren en maten te bestellen zonder dat je daar enorme verzendkosten voor moet betalen. Dan kiezen mensen daar eerder voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 17:05

Triva

Je hebt al eens laten merken hoe je over die vaak priegelpakjes van Ali denkt en ik heb daar nog begrip voor ook. Het lijkt mij vervelend voor de bezorgers, dus ook voor jou en het is vervelend voor je werkgever.

Verder raad ik je aan mijn tekst nog eens te lezen, dan zul je zien dat ik het woord dwarsliggen niet heb gebruikt. Je hebt Ali er zelf bijgehaald ihkv dat klanten best willen wachten op hun spullen. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat Ali toch een beetje buiten de discussie over nachtwerk en het ongeduld van de consument valt, klanten hebben door de lage prijzen veel meer geduld voor Ali e.d., dan voor o.a. Bol.com, waardoor Ali niet vergeleken kan worden met Nederlandse webshops. Ali zorgt ondertussen wel voor oneerlijke concurrentie, omdat alles wat je daar voor een prikje kunt kopen, voor dat geld onmogelijk geleverd kan worden door Nederlandse webshops. Ze lopen daardoor dus inkomsten mis.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 17:27

Toch nog meer Triva

Ik vind het een sneu gezicht en heb altijd te doen met de middenstander die het blijkbaar niet heeft gered maar ik pas me aan aan de tijd. Sommige winkels zijn niet meer van deze tijd. Zo ook bij dure electonicazaken (Expert).===

Hoezo is Expert niet meer van deze tijd? Ze hebben blijkbaar nog voldoende omzet, anders gingen ze wel failliet. Expertwinkels zitten vaak in plaatsen die middelgroot of wat kleiner zijn, of buitenwijken, die het ook van hun lokale verkoop kunnen hebben en prettig service verlenen. Mensen die de net wat hogere prijzen kunnen betalen kiezen dat dan kennelijk liever dan naar een Mediamarkt te stappen.

Hang een briefje bij de bel: bij niet thuis NIET aanbieden bij de buren... Hoe moeilijk kan het zijn?===

Is de politie het hier mee eens?

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 17:31

Stickertje

Mijn man wilde aanvankelijk uit principe geen geld uit de muur halen, omdat dat banen kostte. Het was eerder een protest dan dat het realistisch was. Je houdt de 'vooruitgang' echt niet tegen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 17:31

Dat vind ik ook prima hoor

Maar om dat nou bij wet af te dwingen gaat mij wat ver.
Hoe zie je dat voor je?

Een dienst moet minimaal 6 uur duren? Ook daar zit niet iedereen op te wachten.

Een vriendin van mij heeft op een pakjessorteer centrum gewerkt. Die moest iedere nacht van 4 tot 7 werken. Voor haar was dat juist prima. Vroeg naar bed en op tijd thuis om de kinderen naar school te brengen en dan nog een paar uurtjes slapen. Zij had echt geen complete nachtdienst willen draaien. Dus prima oplossing zo, wel werken en toch geen kinderopvang nodig.

Je kunt het nooit goed regelen voor iedereen. Daarom zeg ik: marktwerking.

Stickertje

Stickertje

29-04-2018 om 17:41

Is het vooruitgang?

Als een voor een de lokale ondernemers failliet gaan? Zolang het kan gaat mijn voorkeur uit naar een echte winkel. Dat helpt in ieder geval om die ondernemer zijn hoofd boven water te laten houden.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 17:55

Ginny

Poeh, van 4 tot 7 werken... ik moet er niet aan denken! Ik werk liever van de avond door naar de ochtend, dan middenin de nacht opstaan en ervoor nog slapen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2018 om 18:46

Ik ook niet

Maar zij koos er bewust voor.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 19:19

Stickertje

Ik zette er aanhalingstekens naast .

Hoe egoïstisch het ook mag klinken, staat het in stand houden van de plaatselijke middenstand niet bovenaan mijn lijstje met prioriteiten. Gemiddeld genomen zijn dat de wat duurdere zaken, waardoor ze sowieso afhankelijk zijn van een klantenkring die net wat meer te besteden heeft. Het is vervelend dat het zo werkt, maar het is niet anders.

vlinder72

vlinder72

29-04-2018 om 19:34

Plaatselijke middenstand

Ik wil best iets kopen in winkels maar ze naken het wel moeilijk. Ten eerste is parkeren in de stad heeeeeel duur. Trein met zijn zessen ook.
Dan hebben ze heel vaak maten of modellen niet. Heeft u dit misschien ook in XS. Nee, als het er niet hangt niet etc. Mijn kinderen bestellen inmiddels ook liever dan dat ze van winkel naar winkel moeten gaan om kleding of spullen te zoeken. Ook is de service als iets kapot is of niet bevalt bij veel internetwinkels veel beter dan bij echte winkels.

Geef mij daarom maar internet. Heel veel echte winkels hebben trouwens ook een webwinkel. Ideaal juist.Zo heb ik een leuke winkel in Amsterdam voor puberjongens ontdekt en een in rotterdam voor sportkleding.

En jullie weten toch wel dat coolblue en bol voor heel veel werkgelegenheid zorgt. Denk ook aan klantenservice, garantiewerkzaamheden, administratie, distributie, inkoop, commercie etc.

Zeg het toch gewoon zoals het is...

(verwijderd door forumbeheer)
Sommigen weten gewoon niet beter, anderen zal het worst wezen. Tot die voortschrijdende erosie van arbeidsvoorwaarden ook hen treft: dàn zal het allemaal erg onrechtvaardig zijn en zal er dringend actie moeten ondernomen worden.
In afwachting vertellen we hooghartig dat het allemaal wel meevalt (zolang we het zelf niet moeten doen).

vlinder72

vlinder72

29-04-2018 om 19:51

Yvan

Naruurlijk niet. Doe niet zo raar.

Ik bestel zelf niet bij ali of wish omdat die prijzen in mijn ogen te laag zijn om waar te kunnen zijn.

De mensen die ik ken en bij picnic, albert en cool blue werken zijn tevreden met hun baan. Het zijn geen slaven, ze krijgen niet slecht betaald en de arbeidsomstandigheden zijn niet dramatisch. Bol is zelfs een van de populairste werkgevers in de regio utrecht. Ze hebben juist prima regelingen.

"Nee natuurlijk niet. Doe niet zo raar."

Zucht...

Ja: iedereen blij, iedereen gelukkig, bijna toch.

We moeten meer flexibiliteit, meer degradatie van arbeidsstatuut, meer kostefficiëntie. Zolang het onszelf maar niet treft.
En we willen onze belastingaanslag liever niet vergelijken met die van de loonslaven die ons pakje aanleveren. Doe niet zo raar.
(verwijderd door forumbeheer)

Triva

Triva

29-04-2018 om 22:45

klopt kaaskopje

Je had het niet over dwars liggen maar dwars zitten...

Ik heb juist een winkel genoemd die nog wel bestaat maar het echt niet meer lang vol kan houden: Expert dus. Die leeft op het oude klantenbestand... Dat bestand leeft zelf niet lang meer. Ik kan op internet beter vergelijken tussen prroducten en de goedkoopste kiezen via kieskeurig. Ik ben mijn eigen expert...

Triva

Triva

29-04-2018 om 22:49

oja lees jij ook wel goed?

Kaaskopje, het ging om een permanent briefje. Het is niet handig om een tijdelijk briefje op te hangen met de tekst: ik ben er niet, lever het pakje maar af op nr 15.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-04-2018 om 23:05

Triva

Wat het briefje betreft, touché 😊. Ik las het echt verkeerd.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.