Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

akkemarie

akkemarie

27-06-2019 om 14:14

Min max contract hoe zit het

Ik heb een min max contract ( 2_ 15 uur per week). Val onder de cao vvt.
Heb een rooster tot eind september. Werk wisselend dus. We zijn met een groepje van vier mensen. Nu worden opeens diensten deze werken volgende week bij ons vandaan gehaald of ingekort omdat elders in de organisatie iemand moet reintegreren en dat doet via het werk wat wij normaal met ons vieren verdelen. Mag je werkgever zomaar diensten of delen van diensten bij je weghalen zodat je inkomsten derving hebt?

Na wijziging

Blijf je na wijziging tussen de 2-15 uur zitten?

Lijkt me wel

Je min-maxcontract zegt 2 tot 15 uur per week. Dat kan dus ook 2 uur zijn. Maar ik denk wel dat er ergens iets in de cao staat over de termijn waarop een dienst verkort mag worden.

Triva

Triva

27-06-2019 om 19:15

precies

Er moeten regels zijn over wanneer ze je uren die ze je eerst op het rooster hebben gegeven weer af mogen pakken. Je plant namelijk de rest van je leven in rond het werk, dan mogen ze dat niet zomaar weer afpakken.

akkemarie

akkemarie

05-07-2019 om 13:06

Niet zo eenvoudig

Dit staat dus niet in de cao, anders had ik hier de vraag niet gesteld. Wij blijven tussen onze min en max uren. We hebben er allemaal nog een baan naast. We zijn tot eind september ingeroosterd op basis van beschikbaarheid. Waar het om gaat is dat er zonder overleg opeens allemaal diensten of delen van diensten worden weggehaald zonder overleg terwijl wij, ook met onze andere werkgevers, er al lang rekening mee hebben gehouden. Onze ochtendshift loopt normaal van 7-10. Nu wordt dat teruggebracht tot van 7-9 want degene die reintegreert doet dat laatste uur.

Flavia

Flavia

06-07-2019 om 00:10

toch cao

daar zou ook iets in moeten staan over wijziging van roosters tot wanneer ze gewijzigd mogen worden.

Triva

Triva

06-07-2019 om 09:45

Nee

Staat bij ons ook niet in de cao, dat regelt de or in aparte afspraken. Klop dus eens aan bij de or.

Teuntje

Teuntje

06-07-2019 om 12:13

OR inderdaad

Ik denk dat in de cao niet de regels staan over tot wanneer roosters mogen worden aangepast, maar er staat dan dan vaak wel in een cao-artikel dat er een regeling moet zijn die in overeenstemming met de OR is afgesproken. Bij ons was die regel 10 dagen.
Dus steek je licht eens op bij de OR.

Niet in de cao

Maar in de aparte afspraken die met de OR zijn gemaakt. Meestal de vinden in een personeelsregeling o.i.d.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.