Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Flora B

Flora B

13-08-2010 om 18:53

Mobiel abonnement opzeggen?

Ohhh... mijn ouders komen vandaag terug van de KPN winkel, heeft mijn moeder zich een abbo aan laten praten. Ze heeft nu prepaid, belt met het toestel 5 keer per jaar.... Nu heeft ze 100 belminuten, slaat helemaal nergens op, maar die slimme jongens weten dan weer zo'n mensje om te praten. Weet iemand of je er nog vanaf kunt binnen een bepaalde tijd?? Ze heeft geen andere telefoon ofzoiets erbij genomen. ( het was goedkoper in het buitenland.....ze gaan 1 keer per jaar pffff)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij

kun je een abbo binnen 7 dagen terugdraaien.
kijk even in de voorwaarden.
en als dat zo is,morgen direct terug naar de winkel en het abbo stopzetten.
misschien is het handig als je zelf even mee gaat.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2010 om 00:50

7 dagen

Is volgens mij alleen van toepassing bij koop op afstand. Als je direct bij de winkel een abonnement afsluit is die bepaling niet van toepassing.
Je zet die KPN verkoper nu een beetje neer als gewiekste haai die jouw arme moeder een abonnement heeft aangesmeerd, maar je moeder is die winkel toch bij haar volle verstand in gelopen?
Ik heb eens zitten rekenen, maar stél dat je moeder 5 x 5 minuten belt met prepaid van KPN. Dan is ze aan belkosten zo'n beetje 5 x 1,50 (30 ct p.m. als ze bonustarief heeft, zo niet dan is ze 5 ct p.m. meer kwijt) kwijt = 7,50. Als ze een Sim Only 100 minuten abonnement heeft genomen is ze 7,50 per maand kwijt.
25 minuten prepaid voor 7,50... 100 minuten abonnement voor 7,50.

dc

dc

14-08-2010 om 09:03

5 keer per jaar!

als ik jouw berekening goed begrijp kaaskopje, dan zou haar moeder anders 7.50 en misschien 10.00 euro (buitenland) belkosten per JAAR hebben, en nu 7.50 per maand en misschien 5 Euro per jaar internationaal, dus in totaal 95.00 Euro per maand in plaats van 17.50.

Ik zou contact opnemen met KPN en coulance vragen
http://www.kpn.com/prive/service.htm

En anders kijken of er een familielid is die wel gebruik maakt van die belminuten en zelf weer een nieuwe prepaid aanschaffen. Ik heb trouwens ook een prepaid, want ik bel echt niet genoeg om een abonnement eruit te halen.

Flora B

Flora B

14-08-2010 om 10:13

Ze kwamen voor...

bellen en internetten folder voor ons!!, dat vind ik ook zo schrijnend, de kpn winkel ligt 30 km verder, mijn ouders gingen naar de stad, daarom liepen ze de winkel in.
Mijn moeder had daar geklaagd over hoe duur pre-paid bellen in het buitenland was, en daar is een verkoper op in gegaan.. maar zoals ik al roep, ze heeft een mobiel voor als ze pech onderweg heeft o.i.d. en 1 keer per jaar gaan ze op vakantie, ik geloof dat ze in 2 wkn Duitsland nog voor geen 15 euro heeft verbeld. Het abbo wat ze nu heeft is 10 euro p/mnd
Ik wil graag met haar naar de winkel terug gaan, maar zoals ik al noemde het is 60 km, heen en terug. En als het zinloos is, ik ga vanmiddag naar haar toe en het contract door spitten.

Sterre42

Sterre42

14-08-2010 om 12:38

Vanaf het moment van ontvangst

heb je 7 dagen bedenktijd.

Dus daar kun je gebruik van maken. Is wettelijk geregeld. Laat je niet omver l*llen in die winkel.

Opzegbrief sturen naar de nieuwe provider van het abonnement, dat je je bedacht hebt tijdens de 7 dagen bedenktijd en het abonnement niet wilt. Wel even aangetekend versturen.

Sterre42

Sterre42

14-08-2010 om 12:39

Oeps...

sorry, ik maak een fout. Dat is zoals kaaskopje zegt bij kopen op afstand. Of dat ook geld in de winkel weet ik niet. Sorry!

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2010 om 15:48

Volgens mij wel

Het is namelijk geen aankoop, het is het afsluiten van een contract. En daar kun je altijd weer binnen zoveel dagen vanaf.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2010 om 20:45

Ach...

het was laat zal ik me maar verontschuldigen. 5 x per jaar is inderdaad iets anders dan per maand. Sorry dus!

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2010 om 20:49

Tirza

Ik ben niet vaak zo vervelend dat ik vraag om met een bewijs te komen, maar kun jij aantonen dat ieder contract binnen 7 dagen te ontbinden is? Als ik zoek kom ik echt alleen maar koop op afstand tegen.

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2010 om 23:17

dat heb ik niet, zo'n deftige verwijzing. Ik baseer me puur op de hier afgesloten mobiele abonnementen, waarvan je altijd zo'n contract thuisgestuurd krijgt waar je binnen 7 dagen vanaf kunt. Als je dat wilt. Ik dacht, dat ze dat vást niet zouden vermelden als ze dat niet wettelijk verplicht zouden zijn.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

15-08-2010 om 00:17

maar dan noem je toch iets wat je zeer waarschijnlijk op afstand geregeld hebt. Bij het bedrijf waar ik voor 'klantenservice' heb je inderdaad ook 7 dagen bedenktijd.

Tirza G.

Tirza G.

15-08-2010 om 17:42

Klopt

Via internet. Op je persoonlijke pagina Niet in een winkel. Maar het lijkt me echt stug dat je er niet meer van af kunt. Zelfs een auto of een huis kun je nog vanaf.

Tirza

Sterre42

Sterre42

15-08-2010 om 20:28

Voorwaarden

Heb je geen algemene voorwaarden ontvangen ivm de aankoop? Wat staat er op de kassabon of wat zijn de koopvoorwaarden van de winkel zelf?

Daar moet toch iets over in staan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.