Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

zz-p-er

zz-p-er

27-10-2010 om 11:55

Moet je reageren op een open sollicitatie?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
fladder

fladder

01-11-2010 om 09:29

Nou...........

Ik moet bekennen dat ik ook de duvel en zijn malle moer aanschreef op zoek naar werk en opdrachten... Zie het als koude acquisitie, niet als een makkelijke manier om aan de sollicitatieplicht te voldoen.
Overigens vond ik het niet onbegrijpelijk dat ik meestal geen brief terug kreeg. Maar niet geschoten = altijd mis.

notje

notje

01-11-2010 om 10:48

Meestal wel

Wij krijgen in ons bedrijf ook vaak open sollicitatie's,en reageren altijd,gewoon een standaard brief iid.
Maar op een rare brief of hierbij zonder achternaam word ons antwoord wel anders.Op een brief met de tekst"Ik ben Mien en ik mag geen zwaar werk doen" (letterlijk een sollicitatiebrief!),schreven wij dat ze met dit soort brieven waarschijnlijk nooit een baan zal vinden.Dan heb ik namelijk echt het idee dat het om de afwijzingen gaat die je bij de uitkerings instantie moet laten zien.

Het moet niet

Maar als werkgever/bedrijf/zzper ben je afhankelijk van je klanten. En laten die klanten nou toch ook wel eens zonder werk zitten en op sollicitaties doen.
Als ik ergens een open sollicitatie zou doen en daar geen berichtje op terug zou krijgen, zou ik toch de neiging hebben om (als ik een dienst/produkt die zij aanbieden) bij de concurrent aan te schaffen. Dus niet reageren kan je nog klanten kosten ook.

Gr. Poezie.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-11-2010 om 20:01

Met dat laatste

ben ik het wel eens

Anonieme brief

Daar zou ik uiteraard ook niet op reageren, dat vind ik ook onbeleefd.
Je schrijft: "En dat ik een eventuele klant misloop daar geloof ik niks van. Ook een klant wil ik graag vertrouwen, ik wil namelijk ook dat de factuur betaald wordt na de klus, dus een klant die met een anonieme mail binnenkomt ga ik waarschijnlijk ook niet zomaar in zee"
Wederom: ik heb het hier niet over anomieme brieven! Daarnaast weet je nooit 100% zeker wat voor vlees je in de kuip hebt, óók niet als ze wel hun naam en toenaam geven.

Gr. Poezie.

Muurtje

Muurtje

03-11-2010 om 12:09

Ervaringsdeskundige

Hier spreekt een ervaringsdeskundige (tegen wil en dank). Ik solliciteer op alle passende vacatures, maar als die op zijn (en ik heb toch echt wel standaard 20 vacaturesites in mijn favorieten staan), dan ga ik verder met open sollicitaties. Je weet maar nooit...

Vaak kun je op bedrijvensites klikken op vacatures of op een aparte button "open sollicitaties". Dan krijg je soms een standaard berichtje terug (kan gewoon geautomatiseerd) waarin bedankt wordt voor de interesse in het bedrijf en dat ze zullen kijken of ze een functie vacant hebben die aansluit op mijn kwaliteiten. Als je binnen 2 weken niets hebt gehoord, kun je er vanuit gaan dat ze niets hebben en zullen ze je gegevens vernietigen.

Zo kan het ook dus. Volledig geautomatiseerd, geen omkijken naar. Of inderdaad een berichtje op je website dat open sollicitaties niet in behandeling worden genomen, omdat je geen personeel wil. Dan hoef je m.i. ook niet meer te reageren op open sollicitaties.

Groeten,
Muurtje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.