Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

karin

karin

12-02-2009 om 17:17

moet oplossing vinden om zoontje van school te halen!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monique

Monique

15-02-2009 om 16:46

Lieuwkje

Het is ook een kwestie van er in groeien denk ik. Mijn schoonmoeder paste al op haar eerste kleinkind toen haar eigen (jongste) kinderen nog thuis woonden. Ze heeft nooit zonder kinderen gezeten.
Dat is bij jou precies zo. Je hebt niet in één klap 5 kinderen gekregen (hoop ik :o)) en het is geleidelijk gegaan. En ja, 5 (of 8) kinderen kun je gewoonweg niet net zo veel aandacht geven als 1 kind alleen maar dat zijn ze ook niet gewend.
Leuke anecdote: mijn ouders hebben ooit eens een paar dagen op mijn kinderen gepast en toen we ze weer ophaalden waren ze opgelucht. De oudste verzuchtte: "wij zijn blij dat we weer naar huis kunnen want we moesten de hele dag met oma spelen!" Die probeerde ze dus de hele dag aandacht te geven en daar werden ze op z'n zachtst gezegd een beetje kriegel van ;o)

Guinevere

Guinevere

15-02-2009 om 19:53

En waar is de starter van het draadje?

Karin, waar ben je? Wil je nog even reageren hier?

Monique

Monique

15-02-2009 om 22:23

Esther

Je had het wél over m'n schoonmoeder:

Weet je, het zal vast niet je bedoeling zijn maar jij schetst hier wel het beeld van een oppas met veel kinderen die zich er een beetje van af maakt. Baby's met z'n tweeen in de box legt (zodat ze elkaar vermaken?) en de rest naar speelafspraakjes rijdt (heeft ze daar ook geen werk meer van).

En ja, dan trap je mij op de tenen!

Polly Shearman

Polly Shearman

16-02-2009 om 15:48

Esther

Nou denk ik dat jij wel een ander beeld van een gastouder hebt als ik. Ik ben gastouder, ik bied opvang aan kinderen in een thuis situatie.
Die kinderen zijn hier kind aan huis, voelen zich thuis. Je denkt toch niet dat ik de godsganse dag aandacht geef?? welnee, ze spelen samen, ik zet ze eens aan de klei, dan weer even een schone luier. Ondertussen draai ik een was en poets ik de keuken.
Na school komen er nog een paar bij, er spelen er 2 boven, twee buiten en nog 2 hangen voor de tv... ik kook ondertussen mijn avond eten, want alle monden moeten weer gevult..
Niemand is volgens mij gastouder omdat het zo lekker verdient, want het is alles behalve een vetpot.
Ik heb hier regelmatig,6 tot 7 kinderen in huis ( icl eigen kinderen/vriendjes/oppaskinderen) Ik doe niks anders met die kinderen als of ze allemaal echt van mezelf zouden zijn. Ze zijn hier gewoon thuis.
Aandacht???? ja hoor een kus op een zere knie, op tijd ieders natje en droogje, een verhaaltje, schone luier en even lekker op schoot hangen. Aandacht genoeg, maar ik en volgens mij andere gastouders zijn echt niet de hele dag met die gastkinderen bezig hoor.

groet, polly

Kan oma bij jou thuis oppassen?

Ik lees net dit draadje, en uiteraard is nso een heel goede oplossing. Maar, misschien is het ook een mogelijkheid dat oma bij jullie thuis komt oppassen?

Eventueel pas na schooltijd, zodat ze niet 2x die afstand te voet moet afleggen, maar slechts 1 keer.

Laat je even weten, waar jullie voor gekozen hebben?

Groetjes,

Polly Shearman

Polly Shearman

17-02-2009 om 16:12

Maar het is geen psz of kdv

Daar word idd van alles ondernomen met de kinderen, daar is het nl ook voor,
Maar een gastouder vangt kinderen op in een thuis situatie... dus net alsof ze thuis zijn...
JIj gaat toch ook niet elke dag collages maken, koekjes bakken enz als je thuis bent met je kinderen???

zie ons maar als een groot gezin, en zo zijn er zoveel, waarschijnlijk bij de schoonmoeder hier boven genoemd ook.
Dat wil niet zeggen dat wij nooit knutselen en koekjesbakken, dat doen wij ook wel... maar echt niet zo vaak hoor...
Het is hier gewoon Thuis.

greot, polly

Maylise

Maylise

20-02-2009 om 02:05

Esther

Toen mij oudste twee klein waren gingen ze ook naar een gastmoeder (wat leeftijd betreft meer een gastoma). Ze waren daar met zo'n 6 kinderen gemiddeld denk ik. Gastoma deed zelden wat met de kinderen. Toch hadden alle kinderen (ook de oudere kinderen) het prima naar hun zin. Gastoma had een grote tuin met een zandbak en een schommel, een hele stapel speelgoed en knutsel materiaal en er hing een hele warme huiselijke sfeer. De kinderen konden heerlijk aanrommelen en omdat ze elkaar hadden vermaakte ze zich prima.
Later deed ik mijn kinderen een deel van de tijd naar de creche en daar was alles wat pedagogischer maar mijn kinderen vonden het bij gastoma even leuk. Het was ook zo'n lief mens, altijd vrolijk, zong de hele dag liedjes en was heel zorgzaam voor de kinderen. Alleen ze ondernam niks met ze eigenlijk. Toch hadden mijn kinderen het echt leuk bij haar.

Maylise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.