Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lente

Lente

07-01-2017 om 16:36

Mooie werktas gezocht

Voor mijn verjaardag heb ik geld gekregen om een mooie tas uit te zoeken. Mijn werktas is aardig versleten. Mag ook wel na 10 jaar.
Nu ben ik op zoek naar een nieuwe werktas. De tas moet ruimte hebben voor een laptop van 15 inch, meerdere vakken. En ik wil graag een schouderband (niet alleen zo'n kort hengsel waarbij de tas in je oksel hangt) Leer lijkt mij het mooist maar ik sta ook open voor ander materiaal. Qua kleur denk ik aan zwart, blauw of donkerrood. De kwaliteit moet goed genoeg zijn voor intensief gebruik voor het liefst weer 10 jaar. De tas moet helemaal dicht kunnen.

Het budget is maximaal 350 euro.

Wie heeft een goede tip voor een bepaald model? Ik ben niet bekend met de gangbare merken.


Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-01-2017 om 16:51

Oooooh

een tas uitzoeken vind ik zo leuk!

Ik ben niet het type dat van te voren alles uitzoekt, maar ik ga met zo'n wensenlijstje als jij omschrijft in mijn hoofd naar de tassenwinkel. Zo'n fijne, waar ze rekken en planken vol tassen hebben. Waar het naar leer ruikt. En dan kijken, vergelijken, ideeën opdoen. Als ik dan niet vind wat ik wil, ga ik verder naar de volgende. Jammer dat ik niet ieder jaar een nieuwe tas nodig heb.
Ik heb een hekel aan winkelen maar voor tassen maak ik graag een uitzondering.

Aan mij heb je dus niets wat betreft concrete ideeën, behalve mijn tip: ga naar de rassenwinjel.

Aagje

ik zeg.....

Freitag!

Google maar...

onverslijtbaar, uniek, milieu vriendelijk en mooi!

ik heb er inmiddels al 5 jaar eentje. Ben nog steeds erg tevreden....

ingrid

Aagje Helderder

Aagje Helderder

07-01-2017 om 17:38

Tssss

Ik bedoel toch echt tassenwinkel.... stomme autocorrect.

Lente

Lente

07-01-2017 om 17:41

Welk een leuke autocorrect

Zou je in een rassenwinkel je eigen ras kunnen bepalen? Of ruilen? Of racisme inkopen?

Lente

Lente

07-01-2017 om 17:53

Leuk Freitag!

Die ga ik zeker bekijken in een tassenwinkel. Daar had ik niet vanzelf naar gekeken.

Pirata

Pirata

07-01-2017 om 17:54

online

Bij Freitag heb je online veeeeeel meer keuze. Of je kiest je eigen stuk doek.

Lente

Lente

07-01-2017 om 18:05

Ja, dat zag ik

Maar ik wil zo'n tas in het echt zien. Zowel hoe dit materiaal aanvoelt als wat de juiste maat is.
En dan ook naast een 'gewone' leren tas. Want ik weet niet of een Freitag bij mij past.

Taruh

Taruh

07-01-2017 om 18:38

Kipling

stukken minder duur, maar veel leuker dan zo'n klassieke saaie leren tas.

Gaan ook jaren mee, en nee, geen rugzak.

Ik heb er 1 met 3 vakken, 2 met rits waar ik o.a. mijn laptop stop en een A4 schrijfblok. In het andere vak met rits, mijn portomonee etc en in het niet afgesloten vak (nou ja met 1 drukknoop) mijn broodtrommels. Dat middenvak kan ook breder gemaakt worden door de drukknopen in de zijkant los te maken.
Schouderband en hengsels.

Gaat nu zo'n 5 jaar mee en ziet er nog uit als nieuw.

Lente...

Leuk dat je ze leuk vindt...

Je kunt ook in een winkel checken wat de goede maat is en dan online kijken naar kleuren....if de winkel in kwestie bestelt degene die jij wilt....

Ik ben echt fan. Iedereen op school weet ook wat 'mijn' tas is!

Ingrid

Sally MacLennane

Sally MacLennane

07-01-2017 om 21:35

Kipling is niet kapot te knuppelen

Ik heb een intensief gebruikte schoudertas en twee rugzakjes (niet voor laptopgebruik) die niet dagelijks, maar toch ook intensief worden gebruikt. Ik heb de schoudertas bijna 5 jaar en die ziet er nog steeds als nieuw uit, ook op de hoeken en zo.

Lente

Lente

07-01-2017 om 22:16

Kipling gaat het niet worden denk ik

Ik zal ze bekijken, online zie ik een laptoptas die er serieuzer uitziet dan het tasje van Kipling dat ik heb (of had, het is ergens verdwenen in huis)
Kipling heb ik nog nooit gezien als een merk voor mijn werktas, meer iets voor je vrije tijd. Maar wie weet zie ik dat in de winkel anders........

Lynna

Lynna

09-01-2017 om 05:54

Old Angler

Ik heb een Old Angler tas, een paar jaar geleden in Florence gekocht (walhalla trouwens voor tassenwinkels). Ik ben er enorm blij mee. Het enige nadeel is dat ik nu de perfecte tas heb, die volgens mij nog heel wat jaren meegaat. En ik vind het zo leuk om af en toe een nieuwe te kopen

Angela67

Angela67

09-01-2017 om 07:52

crumpler / 2

ik zie dat ze alleen nog 'fotowinkels' in hun store locater hebben staan.
de winkel in onze stad is inderdaad al een tijd weg, dus misschien dat ze niet meer verkopen in Nederland . .
gr Angela

margaretha

margaretha

09-01-2017 om 10:28

eastpack ?

heeft ook goede schoudertassen voor werk en studie.

Charis

Charis

09-01-2017 om 11:37

Piquadro

Als ik werk had waarbij ik een werktas nodig had, zou ik er meteen een kopen van het Italiaanse merk Piquadro! Ze hebben in de serie Blue Square een bijna naar oranje neigende cognackleurige versie met lichtblauwe accenten. Ik heb er zelf een portemonnee van. Prachtig leer, hele luxe afwerking, veel mooier dan op het plaatje. Maar goed, het moet wel je smaak zijn natuurlijk

https://www.wardow.com/nl/piquadro-blue-square-15-aktetas-met-laptopvak-oranje-ca2849b2-ar.html

woon je toevallig in/bij Amsterdam?

Ik zou een tas niet zo snel van internet kopen, ik wil zoiets altijd zelf zien. Mocht je in (de buurt van) Amsterdam wonen, dan kan ik de winkel "De Grote Tas" van harte aanbevelen, veel keus en redelijke prijzen. Tenminste, dat was jaren geleden zo toen ik daar mijn werktas kocht.

Groeten,

Temet

Lente

Lente

09-01-2017 om 17:26

Deze week naar een tassenwinkel

Deze week wil ik naar de tassenwinkel in mijn woonplaats. Ik kijk in ieder geval of ze Piquadro, Old Angler en Freitag hebben.
Eastpack vind ik niet mooi genoeg.

Via google vond ik iemand die met de hand leren tassen en zo maakt. Wat vinden jullie hiervan? http://www.pinchetti.com/leren-tassen
Misschien dat ik daar ook ga kijken (ter plekke).

tassenwinkel

Die winkel die Temet tipt ziet er echt goed uit. Jammer genoeg heb ik niet echt een werktas nodig. Ik fiets meestal en dan moet mijn laptop, telefoon en portemonnaie vooral in fietstas passen. Echt veel verder dan Ortlieb kom in dan niet.

Alkes

Ik doe mijn werktas wel eens in mijn fietstas. Aan het stuur hangen is namelijk niet handig en aan mijn schouder te zwaar.

Meestal gebruik ik trouwens een stom IKEA-rugzakje, maar ik heb een mooie leren werktas voor als ik er iets professioneler uit wil zien.

En ja, die winkel is fijn. Iets verderop in diezelfde straat zit trouwens ook een leuke antiquarische boekhandel. Verder is die straat inmiddels vergeven van de Nutellawinkels en andere plagen van het moderne Amsterdam, maar De Grote Tas en die boekwinkel(Vos meen ik) houden moedig stand (samen met nog een paar ouwe getrouwen)

Groeten,

Temet

Tassen

van Hesther van Eeghen, misschien wel iets duurder maar wel heel mooi. Winkel zit in Amsterdam.

Temet

Alleen al in poging de opmars van de Nutellawinkels te stuiten ga ik eerstvolgende keer dat ik in Amsterdam ben bij die tassenwinkel langs.

Lente

Lente

11-01-2017 om 21:18

Grappig

Een collega kwam ook met Hesther van Eeghen. Want die heeft zulke vrolijke binnenkanten van de tas.
Ik heb de website bekeken en zag daar weinig van. Sowieso is het op de website moeilijk om een werktas te bekijken. Het feit dat er een laptop in past is te weinig info.
Vandaag naar lokale tassenwinkel geweest. Ze hadden geen Freitag en geen Piquardro. Wel Castelijn & Beerens en een Italiaansachtig merk en wat merken die veel te druk of te zacht/bobbelig waren.
In die winkel was alleen de tas van Castelijn & Beerens geschikt. Dat was deze: https://www.duifhuizen.nl/castelijn-beerens-laptoptas-carisma-15inch-cognac-729664

Voorlopig ben ik er nog niet uit.
Ik weet nu wel dat ik een tas wil die zelfstandig kan blijven staan. En een A4-map moet erin passen qua hoogte (liggende map). Dat bleek niet vanzelfsprekend te zijn. En ik wil graag lange hengsels.

Charis

Charis

12-01-2017 om 09:20

En deze?

Lastig hè, het uitzoeken van de perfecte tas. Winkels hebben vaak lang niet alles op voorraad, ook al zijn ze nog zo goed gesorteerd. Je noemt in je openingspost de kleur rood. Ik zag van Piquadro ook nog deze tas in het rood:

https://www.travelbags.nl/piquadro-blue-square-computer-portfolio-briefcase-15-red.html

Met 15-inch laptopvak, draaghengsels en schouderband voor een prijs die binnen je budget valt. Ik zou overigens geen moeite hebben met online bestellen, je kunt de tas altijd probleemloos zonder opgaaf van reden terugsturen als hij niet bevalt.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

12-01-2017 om 10:19

Plevier

Ik heb een werktas van Plevier. Gekocht bij Little Green Bag in, ik meen, Delft. Mooie winkel met veel keuze.

A4-map

Wat bedoel je met een A4-map? Gewoon zo'n snelhechtertje dat maar een paar millimeter groter is dan A4, of een echte dossiermap waar je A4-tjes in moeten? Want een tas waar echt een dossier in moet passen moet duidelijk een slag groter zijn dan een tas waar "A4" in past. Heb ik tot mijn schade ondervonden. Mijn allereerste tas was aangeschaft toen ik nog geen dossiers in mappen moest vervoeren. Toen ik een baan kreeg waarbij dat wel moest, moest de tas worden vervangen: boeken en schrijfblokken op A4-formaat pasten daar moeiteloos in, maar dossiermappen beslist niet.

Groeten,

Temet

is deze wat?

Knomo Maddox tote
https://www.kloegcom.nl/knomo-maddox-leather-zip-tote-laptoptas-15-inch-caramel

een kennis van mij heeft deze, ik vind hem erg mooi alleen voorlopig boven mijn budget.
Blijft staan, kan veel in, apart laptopvak en A4 map past er ruim in. Redelijk lange hengsels (tas hangt niet direct onder je oksels, maar ook niet heel laag )

Ik heb hem nooit in een winkel gezien, maar zij had hem via internet gekocht

van hetzelfde merk :
https://www.kloegcom.nl/knomo-curzon-laptoptas-leather-shoulder-tote-navy

Hera

Lente

Lente

23-09-2019 om 18:52

Wat leuk om mijn oude draadje terug te zien

Tot mijn schaamte zie ik dat ik niet meer gemeld heb welke het geworden is.
Dat is deze:
https://www.lataza.nl/gigi-fratelli-dames-leren-laptoptas-13-inch-romance-business-rom8013-rood.html
In rood leer.

Overigens nadat ik hoorde dat het toch een tablet zou worden in plaats van een laptop (keuze van het werk). Hoewel een laptop wel past maar dan past er geen A4 map meer bij

Erg fijne tas.

Aunts and Uncles hunterbag

Ik heb heel lang een prachtige tas gehad van bovensraande merk. Heel erg duur maar heel goed doorverkocht toen mijn schouders gingen protesteren, tas was toch te zwaar met alle schoolboeken erin.
Sini

@Emma

@Emma

24-09-2019 om 19:01

Ik zeg Vaude

Ben ik zo blij mee 😊🎒
Verschillende maten/doeleinden/modellen/types

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.