Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Katrien

Katrien

24-05-2011 om 19:51

Negatief antwoord na sollicitatiegesprek, begrijp het niet

Vorige week had ik een mondeling gesprek voor een functie. Een maand geleden had ik reeds een schriftelijke proef afgelegd en daarop was ik geslaagd. Nu, dat ik daar op zou slagen, daar was ik niet héél zeker van, maar het was me toch gelukt.

Maar dit gesprek, dat als een mondeling examen werd aangekondigd, was een gewoon sollicitatiegesprek. Eerst moest ik mezelf voorstellen, daarna 2 algemene vragen over de materie, vragen waarvan ik wéét (want ik heb 7 jaar ervaring in de materie) dat ik goed geantwoord heb, dan nog de vraag wat ik me bij de functie voorstel. Ook dat heb ik goed geantwoord. Niet perfect, maar goed (aangezien ik mij had voorbereid).

Er zaten 3 personen tegenover mij, waarvan 1 persoon van de dienst in kwestie (personeelsdienst) en twee personen van andere diensten/gemeentes. De middelste persoon begon na een minuut of twee al op zijn horloge te kijken en gaf de indruk absoluut niet geïnteresseerd te zijn in wat ik te vertellen had.

Het gesprek duurde amper 10 minuten wat ik héél weinig vind voor een mondeling gesprek voor een functie van deskundige.

Het komt er op neer dat ik, nu ik te horen kreeg dat ik niet het vereiste aantal punten heb gehaald (hoe kan je in hemelsnaam punten zetten op zulke globale, algemene vragen), de indruk heb dat het gesprek pro forma was en dat de selectie op voorhand al gemaakt was.

Ik heb dus een e-mail gestuurd met mijn bedenkingen. Misschien niet erg slim, maar de kans dat er daar nog eens een vacature komt waar ik op wil solliciteren is miniem. En hopelijk kunnen ze me duidelijk maken waar ik dan zo vreselijk de fout inging.

Maar ik baal er echt van. Want ik wéét dat ik meer dan geschikt ben voor de job.

Katrien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

24-05-2011 om 23:12

Ja maar katrien