Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

sluisje

sluisje

28-06-2009 om 17:19

Nieuwe baan

per september ga ik dus ergens anders werken
17 uur per week voor vast

ik werk als oproepkracht
zou ik dat verlopig aanhouden of gewoon zeggen dat ik per september een andere baan heb

bijn mijn nieuwe baan zeggen ze dat ze geen mensen aannemen als ze niet weten dat het wel goed gaat

sluisje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sluisje

Hoi,
Je moet iets duidelijker zijn over wat precies het probleem is. Je werkt nu dus als oproepkracht, en je kan in september een vaste baan krijgen. Waarom zou je het niet zeggen?

Groetjes,
Vonda

Sluisje

Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen: ik ben zelf bang om de proeftijd niet goed door te komen, terwijl je nieuwe werkgever zegt: daar zijn we niet zo bang voor, want we nemen niet zomaar iemand aan.
Heeft een van beide werkgevers er iets op tegen dat je in je proeftijd zolang nog die baan als oproepkracht houdt? Want dan zou ik het gewoon aanhouden tijdens de proefperiode. Wat is daar op tegen?
Als je nieuwe werkgever dat niet wil dan kan je zeggen dat je in deze economisch mindere tijden toch echt geen risico hiermee wil nemen. Als men zo zeker is van jou, dan lijkt mij een proefperiode ook niet nodig. Maar dat wil men natuurlijk niet. Ofwel: je hebt geen harde garanties van je nieuwe werk dus is het misschien handig om op zeker te spelen.

Vonda

Moeder

Moeder

06-07-2009 om 13:15

Waarom melden?

Je hebt een baan als oproepkracht. Zij het voordeel dat ze jou alleen betalen als ze je oproepen, jij het voordeel dat je 'nee' kunt zeggen.
Een nieuwe werkgever neemt mensen alleen aan als verwacht wordt dat ze passen, maar bij mij is daar weleens een vergissing mee gemaakt. Ja, mijn proeftijd ben ik door gekomen (die tijd is wat kort om definitief te kunnen zeggen of iemand past), maar mijn tijdelijke contract is niet verlengd.

Ik zou in jouw situatie niets zeggen, doen wat je altijd al wilde doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.