Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Oog

Oog

29-11-2022 om 11:59

Nieuwe baan, zoveel stress…

Komende donderdag start ik in mijn nieuwe baan. Het is echt een droomfunctie, dus was heel blij toen ik werd aangenomen, maar nu vliegt het me enorm aan.

Ik werk al 20 jaar bij dezelfde werkgever, sinds Corona volledig vanuit huis (wat ik heerlijk vind) en deze baan is op kantoor. Bijna volledig. En ik ken er natuurlijk nog niemand, vind het zo spannend allemaal…

Van mijn oude werkgever mag ik altijd terugkomen, dus dat is een fijn gevoel. Heeft er iemand tips voor mij hoe om te gaan met deze stress? Ben al de halve ochtend aan het huilen en moest zelfs overgeven…

Nou ja, ik kan je alleen een hart onder de riem geven. Ik ben net zo'n stresskip (ook huilen en overgeven) als het nou alleen nerveus was, maar dat dat er ook nog bijkomt, super irritant. Ook geen idee hoe je van dat gevoel afkomt. Kan je niet iets gaan doen om je zinnen te verzetten, hardlopen maakt mijn hoofd vaak wel leeg, of juist andersom, alles wat me dwarszit/nerveus over maak, opschrijven in mijn dagboek op de computer, dan heb ik het daar op een of andere manier 'geparkeerd' en ben ik het voor eventjes weer kwijt. Want het zal heus goed gaan, maar je maakt jezelf gewoon gek.

Sterkte, waarschijnlijk is het donderdag, zodra je er een paar uurtjes bent, helemaal over en denk je 'waarom heb ik me zo druk gemaakt'

Het is iets waar je toch doorheen moet. Ik kan het me heel goed voorstellen, je laat het vertrouwde achter je en stort je in een nieuw avontuur. Waarschijnlijk vinden mensen dat op oudere leeftijd ook moeilijker dan toen ze 20 waren. Houd vast aan het idee dat het je droombaan is, dat de nieuwe werkgever vertrouwen in je heeft en dat je het er naar je zin gaat krijgen 😀