Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nieuwe werkgever wil mijn huidige contract inzien en overnemen



Ik ben aan het solliciteren gegaan en dit is de 3e x dat ik aangenomen ben de vorige 2 keren heb ik het toch afgeblazen want...leuke collega's en ik weet dat ik niet heel erg verkeerd verdien. Nu pas heb ik het gevoel JA !! nu wil ik de overstap maken naar een andere bedrijf (zelfde branche) Ik ga nu voor iemand werken die een nieuwe onderneming gaat opstarten (voor haar ook spannend) en ik mag dus van af het begin af aan mee opstarten. Ik had voorheen geen leidinggevende functie maar ze liet nu een paar keer vallen dat ik wel leiding mag geven aan een aantal mensen heel spannend, heb ik nog nooit gedaan .Ze wilde graag mijn gegevens zodat ze het contract kan klaar maken. Nu vroeg ze mij om mijn id, loonstrookje en contract. Ze zei dat ze alles wilde overnemen van mijn huidige baas. Ik ben een softie en ik was heel blij hiermee. Mijn man zei ; als je hier meer leidinggevende taken gaat vervullen mag daar ook wat tegen over staan. Ik weet nu niet goed hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb MBO niveau en was heel blij met deze kans. Dat ik hetzelfde ga verdienen ben ik al blij om want in voor deze functie kunnen ze heel veel mensen vinden. Dus dat ik het ga doen staat vast. Ik ging 2x per jaar omhoog, 1x via de cao en 1x na het jaarlijkse functioneringsgesprek. Kan ik dit ook weer bedingen ? Ook staan er in mijn contract bv dat ik bij ziekte 2 wachtdagen heb. Dit zou ik er het liefst uit willen halen. Maar mag ik dit zomaar doen ? Ik vermoed dat zij dan meteen een concept contract heeft maar zeker weten doe ik niet . Wat is wijsheid ? Alvast dank voor het meedenken.

Vraag advies bij je vakbond!

Zeg gewoon dat je meer verantwoordelijkheden krijgt dan in je huidige baan en dat daar iets tegenover hoort te staan.

Je man heeft helemaal gelijk. Misschien kun je hier eens kijken in welke richting je moet denken? En het dan bespreken. 
https://loonwijzer.nl/salaris/salarischeck#/

Tuurlijk geef je die informatie niet. Als zij een bedrijf wil starten is ze mans genoeg om deze dingen zelf uit te zoeken. Ze heeft niets te maken met je huidige salaris en contract. Ze verzint zelf maar een salaris en dan ga je vanwaaruit onderhandelen.

Stel, zij zegt : 1500 netto.
Dan zeg jij: ik dacht meer aan 2500 netto. 
Dan doet zij of ze heel erg schrikt, jij knippert niet met je ogen als zij zegt: ja maar we zijn een beginnend bedrijf, ik heb mijn eigen geld erin gestoken, ik kan je later meer geven (gaat niet gebeuren, altijd gezeur), blablablabla. 
Dan zegt ze: oké, dan 1750. 
Jij: Nee, dat is veel te weinig, ik wil wel naar 2250 zakken. 
En dan kom je hopelijk uit op 2000 a 2100. 

Denk eraan dat zij veel lager inzet dan ze bereid is te betalen en dat jij dus veeeeeeeel hoger moet gaan dan jij minimaal wil. Het is een spel dat vrouwen helaas nog niet kunnen spelen. Maar je kunt oefenen met je man. 

"Ik ging 2x per jaar omhoog, 1x via de cao en 1x na het jaarlijkse functioneringsgesprek."
ga je bij haar ook onder een cao vallen? Meestal is de jaarlijkse salarisverhoging bij grote bedrijven beter geregeld dan bij kleine bedrijven. Verkijk je daar dus niet op. 
En natuurlijk wil je meer verdienen dan nu, anders kan je net zo goed blijven waar je bent. 

Altijd onderhandelen met bruto bedragen en vergeet niet goed na te vragen hoe het pensioen is geregeld. Premie is ca 24% van je salaris dus het mooist is als de werkgever dat grotendeels betaalt. Dat kan honderden euro’s netto per maand schelen. Idem voor je reiskostenvergoeding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.