Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Muizemeis

Muizemeis

14-07-2011 om 11:01

Notariskosten

Ik weet niet zo goed of ik dit nu hier moet posten of onder echtscheiding.
Heb vanmorgen met ex om de tafel gezeten, en we zijn er niet uitgekomen. Nu wil hij alles bij de notaris laten uitrekenen, wie wat aan de ander zou moeten betalen. En die nota van de notaris zouden we dan samen moeten betalen. Ik voel daar helemaal niets voor, ben ik dat verplicht??? Het gaat alleen om het stukje administratie mbt de laatste verdeling.
Muizemeis
ps we hebben geen advocaat meer en ook geen mediator

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Belle Époque

Belle Époque

14-07-2011 om 15:59

Notaris?

Dat moet toch met de advocaat geregeld worden?
Waar loopt het op stuk? Waarom heb je geen advocaat meer? Zonder advocaat kan er toch niet worden gescheiden?

Muizemeis

Muizemeis

14-07-2011 om 17:16

Verkeerd begrepen

Ik ben al een tijdje gescheiden hoor, alleen we moesten nog financieel het een en ander afrekenen. Aleen we zijn er vanmorgen niet uitgekomen en nu wil ex het allemaal door de notaris laten doorrekenen.
Muizemeis

Muizemeis

Muizemeis

15-07-2011 om 10:39

Maar

Daar gaat het niet om, het gaat erom of ik de rekening mee moet betalen als hij een duur iemand inschakelt
Muizemeis

Fransien

Fransien

15-07-2011 om 10:40

En jij dan?

Leuk hoor, hij accepteert een berekening in zijn nadeel niet. Nou wil hij een prima berekening (ik neem aan dat je hem die hebt laten zien) laten overdoen door de notaris (nog afgezien of die daarvoor is) en jou gedeeltelijk voor de kosten daarvan laten opdraaien. Volgens mij mag hij of aangeven waar hij het niet mee eens is, of zelf voor de kosten opdraaien, waarbij jij wel bij het gesprek bij de notaris bent om te kunnen controleren of er niets vergeten wordt.

Fransien

Fransien

15-07-2011 om 10:41

Tegelijk

We waren tegelijk aan het typen Muizemeis

Nee, dat hoef je niet

Nee hoor, het is niet zo dat jij per definitie de helft van de rekening moet betalen als hij iemand wil inschakelen. Zou een mooie boel worden.

Waarom dat een notaris zou moeten zijn snap ik sowieso al niet. Ze zijn wel duur maar staan niet per se bekend om hun rekentalenten. Een boekhouder lijkt me dan inderdaad logischer. En stukken goedkoper. Maar ik weet niet waar het precies om gaat.

Maar je hebt toch een advocaat gehad neem ik aan? Ik zou die denk ik even bellen, vragen of je een kort vraagje mag stellen, en zo ja, dan even voorleggen wat jullie nog verdeeld houdt en vragen waar zoiets het goedkoopst kan worden geregeld.

Overigens: het goedkoopst kon wel eens zijn om de vorige advocaat/mediator (weet niet wat het bij jullie nu was) weer te benaderen, want die heeft en kent het dossier.

Sterkte ermee

Temet

Muizemeis

Muizemeis

15-07-2011 om 13:42

Temet

Goed om te weten dat ik daar niet accoord mee hoef te gaan. Dan ga ik hem dat netjes mededelen. Het was nl een beetje zo een half dreigement, als jij niet accord gaat dan schakel ik een notaris in en dan komen we veel duurder uit. Dan schiet ik gelijk in het verzet en zet ik mij ook schrap uiteraard. Hij is met berekeningen net even wat kiener dan ik dus ik wil over dingen langer nadenken. Bovendien vond ik dat ik veel water bij de wijn had gedaan maar hij wilde nog meer.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.