Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Question

Question

04-04-2010 om 22:47

Nu solliciteren?

Hoi,
Ik twijfel. Ik werk bij de lagere overheid (gemeente) en daar vinden op het ogenblik forse bezuinigingen plaats. Bij mijn huidige werkgever werkte ik altijd fijn maar daar gaat ook heel wat veranderen: mijn baan blijft ongeveer hetzelfde maar in een andere opzet (andere indeling in afdelingen), waar ik helemaal niet blij van word: ik kom op een soort verzamel-afdeling met allerlei soorten middelenfuncties. Mijn chef en degene die daarboven zit geven door hun opmerkingen aan dat het ze niet veel kan schelen wat wij er van vinden, het moet uiteraard allemaal beter worden maar mijn directe collega en ik gaan nogal zwemmen, vrezen we. Okee, we hebben onze bezwaren aangegeven en men geeft aan dat dat wel goed komt maar ik houd zeer mijn twijfels.
Daarbij komt dat ik nu zo'n 9 jaar bij deze werkgever werk, al een aantal jaren in mijn max schaal zit en lange reisafstand heb (1 uur heen en 1 uur terug). Ik ben aan iets nieuws toe. Ervoor gaan, zou je zeggen! Maar ondanks alles vind ik het nog wel eng om te solliciteren: wat krijg je voor baan terug? Ik heb nu een vaste baan, een proeftijd zelfs bij de overheid vind ik wel een risico in deze tijden, of maak ik me teveel zorgen? Ook heb ik twijfels of ik wel interessant genoeg ben voor een andere werkgever, mijn zelfvertrouwen is een beetje aangetast denk ik door de onzekere tijden bij mijn huidige werkgever. Ik sta al op zo'n solliciteer-site van mijn huidige regio, maar dat schiet ook helemaal niet op...

Groet,
Question

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

05-04-2010 om 12:51

Warber-academie

Hallo
In de provincie Fryslan is er dit initatief:
Je kunt je dan bijvoorbeeld opgeven voor het werken bij een andere werkgever.
http://www.werkeninfriesland.nl/frontend/frontendIndex/0,1004,7501,00.html
Wellicht is er ook zoiets in jouw omgeving?
succes

Question

Question

08-04-2010 om 23:39

Didi en marie

Dank voor jullie reacties!
Marie, ik sta inderdaad al bij een dergelijke site ingeschreven maar dan voor mijn eigen provincie. Ik heb welgeteld 0 reacties gekregen tot nu toe, jammer he. Ik denk dat ik mijn geluk ga beproeven dmv open sollicitaties bij omliggende gemeenten.

Groetjes en bedankt!
Question

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.