

Werk, Recht en Geld

ellen
16-10-2009 om 16:07
Omscholen naar een administratieve functie
Ik kan me via mijn werkgever laten omscholen. Iets administratiefs lijkt me leuk, maar er is zoveel keus.
Welke administratieve functie heb jij en welke opleiding heb je daar voor nodig? En kan je ook wat over de inhoud van die functie vertellen? Ik wacht met spanning!

Vic
16-10-2009 om 16:50
Welk niveau?
Op welk niveau zoek je het? Iets in de administratieve ondersteuning, of een functie op hbo/wo-niveau?

ellen
16-10-2009 om 17:13
Vic
Administratieve ondersteuning. HBO/WO lijkt met te hoog gegrepen. 23 jaar geleden kwam ik van de Mavo af en daarna nooit geen opleiding maar afgemaakt en vroeg gaan werken.

Sancy
16-10-2009 om 17:41
Welke branche?
In welke branche werk je of wil je werken?
En welke vaardigheden en competenties op dit gebied heb je op dit moment?

ellen
16-10-2009 om 17:59
Net test gedaan
Mijn persoonlijke kwaliteiten: nauwkeurig, serieus en medeleven. Ik werk nu in een zorginstelling. Er staat ook bij dat ik redelijk kritisch naar mezelf kijk en bescheiden ben over mijn kwaliteiten en vaardigheden. Vooral in nieuwe situaties kan ik me onzeker voelen. Klopt helemaal. Zit al jaren vastgeroest in mijn baan omdat ik onzeker ben over mezelf.

ellen
16-10-2009 om 18:40
Personeels of loonadministratie
Lijkt me heel leuk. Ik werk bij een grote zorginstelling, mischien kan ik vragen om eens een dag mee te lopen bij de personeel of loonadministratie. Wie weet met welke opleiding ik moet beginnen om dit te kunnen bereiken? Mischien is hier iemand die op zo'n afdeling werkt?

Fraz
16-10-2009 om 18:52
Opleiding
PDL. Dat staat voor Praktijkdiploma Loonadministratie. Je kunt det bijv. via LOI/NTI o.i.d. doen of via een ROC.

Rosy
16-10-2009 om 20:46
Opleiding pdl
Deze zou ik via een ROC volgen en niet via LOI o.i.d.. Als je geen boekhoudkundige achtergrond hebt is het veel prettiger dat je iemand direct aan kunt spreken en vragen kunt stellen dan dat je schriftelijk je vragen moet stellen.
Wel leuk hoor. Ik ben loonadminstrateur, maar zou nu liever op een personeelsadminstratie willen werken. Eens een keer iets anders.

ellen
16-10-2009 om 21:19
Rosy
Kun je me wat meer vertellen over je functie. En welke opleiding jezelf hebt gedaan.

Rosy
17-10-2009 om 21:13
Ellen
Ik werk bij een accountantskantoor en verzorg de loonadministratie van onze klanten. Van het begin tot het einde. Zoals het maken van de loonstroken (dus ook de cao-verhogingen bijhouden), het versturen van de loonaangiftes, het opstellen van standaardarbeidsovereenkomsten, de ziekmeldingen en alles wat er nog meer bij komt kijken.
Verder heb ik veel contact met het UWV, belastingdienst, arbodiensten, ziekengeldverzekeraars, banken enz.
Het "gedoe" om het maken van de loonstroken heen vind ik het leukste.
Ik heb de opleiding PDL gevolgd bij een ROC. En via de LOI heb ik de opleidingen Sociale Zekerheid en Arbeidsrecht gedaan. De informatie die ik van het LOI kreeg was regelmatig verouderd. Het verandert allemaal ook zo snel. Maar bij de laatste 2 opleidingen was het me vooral om het papiertje te doen.

Werkloos
19-10-2009 om 09:05
Weinig werk in te vinden!
Weet wel wat je doet, ik ben zelf een werkloos administratief medewerkster. Zat op de sollicitatietraining van UWV met nog 3 dames, eveneens eruit geraakt door de recessie. De spoeling is dus zeer dun, en als je dan geen recente werkervaring hebt èn je bent niet meer piepjong, kan het erg lastig worden..

ellen
19-10-2009 om 10:28
Blijf wel werken
werkloos, ik blijf wel bij mijn werkgever werken in mijn huidige functie. Ik ga een opleiding op administratief gebied doen en dan gaan we proberen of ik met die opleiding binnen de instelling kan gaan werken. Ik werk bij een grote zorginstelling met veel locaties.