Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2011 om 16:41

Onenigheid over rekening (lang)

Even kort samenvatten: bij dochter vermoeden van dyslexie. Aan RT-bedrijf gevraagd om een dyslexie-onderzoek uit te voeren.
Tijdens tweede sessie aangegeven dat wij wat twijfels hebben over het onderzoek en dat wij geen onderzoek op prismabrillen oid willen.
Verslag komt binnen ondanks dat schoolgegevens nog niet aangeleverd zijn (dat is weer een heel ander verhaal). In het verslag ontbreekt de WISC (intelligentieonderzoek). De andere onderzoeken zijn wel uitgevoerd als ook diverse onderzoeken die wij niet willen, niet nodig zijn, niet om gevraagd hebben en die tot de officiële dwaalwegen behoren.
Hierover hebben we ons ongenoegen geuit, bij alle punten waarop wij het niet eens zijn uitleg gegeven en met bronnen gedocumenteerd in het verslag waarop hij het verslag heeft aangepast.
Wij krijgen een rekening waarop RT-begeleiding staat en evaluatie. Dyslexieonderzoek vergoedt mijn verzekering wel, RT niet. Bovendien heeft er geen evaluatie plaatsgevonden, wij hebben gezegd dat er geen antwoord is gekomen op de onderzoeksvraag.
We hebben een brief geschreven waarom IMHO niet betaald hoeft te worden: onderzoek is niet afgerond, evaluatie heeft nog niet plaatsgevonden (wel gefactureerd) en wat op de rekening staat, klopt niet (rt ipv dyslexie). We willen graag de onderzoeksvraag beantwoord hebben en dan een verslag krijgen met de uitslag en eventueel tips en aanbevelingen en dan verwachten we een factuur met de juiste gegevens. De schoolgegevens zijn inmiddels aangeleverd.
Tot zover mijn stukje.
Vandaag reactie. Hij trekt zich terug uit het onderzoek, alle dossiers en gegevens komen terug en daarna zal ik een creditnota krijgen voor het volledige factuurbedrag.
Wat is nu wijsheid? Hij heeft niet geleverd waarom wij hebben gevraagd en heeft slechts een deel van het onderzoek afgerond. Hier kunnen wij niets mee en ik wil niet betalen voor dingen die hij belangrijk vindt en ongevraagd getest heeft maar die niet niet horen bij een dyslexieonderzoek.
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-11-2011 om 16:45

@rosa

Ik zou ook niet blij zijn in jouw geval. De vraag is wel, wat heb je op papier staan? Waartoe heb je opdracht gegeven?

Mark van Abcoud

Mark van Abcoud

10-11-2011 om 16:48

Laat je niet overbluffen

Vaak proberen ze met wat dreigementen je tot betalen aan te zetten. Betaal niks tot je zeker weet dat je dat moet. Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Die kunnen soms goed advies geven.

Puck

Puck

10-11-2011 om 16:53

Je hoeft toch niet te betalen

Er staat dat hij een creditnota verstuurt voor het hele bedrag. Daarmee bedoelt hij volgens mij dat hij de handdoek in de ring gooit, je de hele rambam aan papieren terug geeft, niets oplevert en jij niets hoeft te betalen. Gelijk accepteren en een andere zoeken die wel doet wat er gevraagd wordt lijkt mij.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2011 om 17:01

Mail

Ik heb het gelukkig via de mail gedaan. Ik heb duidelijk om een dyslexieonderzoek gevraagd en hoe lang de wachtlijst is. In zijn antwoord blijft hij daar wat vaag in (we hebben 4 RT-ers, er is altijd plek). Hij heeft, maw niet gezegd dat hij het onderzoek ging doen, ik heb dit geconcludeerd uit wat hij schreef. Maar dat is achteraf kritisch lezen, ik was al lang blij dat er eindelijk een onderzoek zou komen.
Ik begrijp uit zijn brief dat hij ons het hele bedrag wil laten betalen, niet dat hij de handdoek in de ring gooit. Hij heeft geen orthopedagoog in dienst en moet de WISC uitbesteden. Omdat wij hem in dienst hebben genomen ga ik er van uit dat wij hem betalen en niet achteraf een rekening krijgen voor omderzoeken uitgevoerd door derden.
Een familielid van me is advocaat, dat komt wel goed.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2011 om 17:01

Mail

Ik heb het gelukkig via de mail gedaan. Ik heb duidelijk om een dyslexieonderzoek gevraagd en hoe lang de wachtlijst is. In zijn antwoord blijft hij daar wat vaag in (we hebben 4 RT-ers, er is altijd plek). Hij heeft, maw niet gezegd dat hij het onderzoek ging doen, ik heb dit geconcludeerd uit wat hij schreef. Maar dat is achteraf kritisch lezen, ik was al lang blij dat er eindelijk een onderzoek zou komen.
Ik begrijp uit zijn brief dat hij ons het hele bedrag wil laten betalen, niet dat hij de handdoek in de ring gooit. Hij heeft geen orthopedagoog in dienst en moet de WISC uitbesteden. Omdat wij hem in dienst hebben genomen ga ik er van uit dat wij hem betalen en niet achteraf een rekening krijgen voor omderzoeken uitgevoerd door derden.
Een familielid van me is advocaat, dat komt wel goed.
Rosa van der Zanden

dynastie

dynastie

10-11-2011 om 17:05

Rosa

Staat er echt creditnota? Dan heb je gelijk gekregen van hem en hoef je niets te betalen.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-11-2011 om 17:06

Puck!

Je hebt gelijk! Even gegoogled en een creditnota heft inderdaad een factuur op! Yes *dansje*. we worden nu al ZEVEN jaar van het kastje naar de muur gestuurd, ik ben er zo vreselijk klaar mee, ik wil weten wat er is met mijn kind zodat ik haar kan helpen.
Hup, naar een ander.
Rosa van der Zanden

Vic

Vic

10-11-2011 om 17:07

Creditnota

"Vandaag reactie. Hij trekt zich terug uit het onderzoek, alle dossiers en gegevens komen terug en daarna zal ik een creditnota krijgen voor het volledige factuurbedrag."
Stond dit in zijn reactie? Dat is dan toch prima? Hij doet niet meer mee, jij krijgt je gegevens terug, en je krijgt een creditnota.

Puck

Puck

10-11-2011 om 17:17

Rosa

Fijn dat ik je zo eenvoudig tot een vreugdedansje kan krijgen. En nu dus zoeken naar iemand die wel capabel is, na 7 jaar lijkt me dat wel op zijn plaats.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.