Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ilsepilse

ilsepilse

12-09-2010 om 18:32

Ongevallenverzekering

Enkelen zullen zich nog het ongeluk van mijn man herinneren vorig jaar februari, we zijn onderhand anderhalf jaar verder, hij is nog altijd id ziektewet en bezig met reintegratie eventueel naar een ander bedrijf.
We hadden 10jr geleden of zo een ongevallenverzekering afgesloten bij fbto en ik heb ze toen ingelicht na het ongeval, hele procedure in gang.
Tot ik een brief kreeg begin dit jaar dat de case closed was en mijn man zeg maar goed genezen is van de ongevalgevolgen...
Hij was weer in staat te werken zeiden ze niet invalide dus waar klagen we over.
Deze week toch maar even gebeld dat hij nu al meer dan 1jr thuis is door zijn bedrijfsarts afgekeurd is om nog zijn oude werk te doen ten gevolge van het ongeluk, dus heeft hij na een jaar toch nog hinder van het ongeluk lijkt mij? inkomstenverlies want je krijgt maar 70% van je salaris meer .
Ik kreeg een brief terug en daar ston dus letterlijk in dat de restklachten niet het gevolg zijn van het ongeval maar van de degeneratieve verschijnselen ( zeg maar slijtage).
Ik bel dus de verzekering en vraag waar slaat dit op?
Nou dat mijn man zijn klachten (rugpijn door de toen 12 gebroken ribben en schouder- niet meer kunnen tillen door gebroken voorarm hij was notabene uitbener) niet het gevolg waren van het ongeval maar van slijtage van zijn werk..... ik zeg pardon ??? Voor het ongeluk was hij een van de beste werknemers vh bedrijf (nooit ziek etc heeft er nog een oorkonde voor gekregen) hij ging 3 x id week sporten , kon 1 u hardlopen , slijtage???
Heeft jullie medisch adviseur wel de fotos bekeken en gezien dat al zijn ribben aan de linkerkant gebroken waren en hij een klaplong had ??
Eh ik zal het doorgeven ad arts dat hij het nog even opnieuw doorneemt en dan kunt u via de fysio een machtiging afgeven zodat ze kunnen opvragen wat zijn conditie is ...
Wat moet ik hiermee, er gewoon bij neerleggen van sorry jammer van dat ongeluk was je rug gebroken dan kreeg je dit percentage maar ach er valt niets meer te zien tzal wel slijtage zijn ???????
Waar kan ik hier bezwaar tegen aantekenen ??
We hebben al niet zo'n supersalaris en als er dan nog es 30% vanaf gaat .... Alle extra beetjes helpen nu ..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

13-09-2010 om 11:55

Geen ervaring

Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zou in elk geval schriftelijk bij de verzekering aangeven dat je het niet eens bent met hun conclusie. En dat moet je dan onderbouwen. De bedrijfsarts kan/wil misschien ook wel zijn visie op papier zetten.
Is je man wel door een verzekeringsarts onderzocht?

ilsepilse

ilsepilse

13-09-2010 om 12:04

Neen verzekeringsarts

ze heeft hem niet eens gezien, alleen via de verzekering moest ik machtigingen tekenen zodat ze gegevens konden opvragen aan het ziekenhuis en fysio.
Ik vroeg aan die man of hij weet of de verzekeringsarts de fotos van die 12 gebroken ribben had gezien ??? dan weet hij dan toch dat het geen slijtage moet zijn?
Ik ga nu alles op papier zetten - soort bezwaar - en ook vragen aan de bedrijfsarts of hij dit kan ondertekenen dat hij niet hetzelfde werk kan doen.

ilsepilse

ilsepilse

15-09-2010 om 15:09

Bedrijfsarts

ik heb vandaag gebeld met de bedrijfarts, hij wil ook zijn visie uiteenzetten als hij een brief krijgt van de verzekering, idem dito de huisarts (deze kent zijn toestand van voor het ongeluk) ook de fysio gaat het dan onderschrijven , ik stuur de machtiging dan samen met mijn bezwaar en fotos vd gebroken ribben en arm naar de verzekering ...
nog andere ideeen ??

Geen ideeën, maar

Blijkt maar weer eens dat er een ding is dat verzekeringen nog liever doen dan incasseren en dat is vooral NIET uitbetalen.

Geen reclame voor FBTO.

Voor de rest wil ik je veel succes wensen. En ik hoop dat het jullie beter vergaat dan mijn vriendin die op de fiets is aangereden, daar ernstige klachten aan overgehouden heeft en nu al 5 jaar vecht voor een beetje financiële genoegdoening.

Tinus_p

Tinus_p

16-09-2010 om 14:15

Ff vraagje

ilsepilse:
Tot ik een brief kreeg begin dit jaar dat de case closed was en mijn man zeg maar goed genezen is van de ongevalgevolgen... Hij was weer in staat te werken zeiden ze niet invalide dus waar klagen we over."
Je kreeg dus begin 2010 een brief, dat de zaak gesloten was en dat je geen geld kreeg. Terwijl je man op dat moment nog ziek thuis zat. Waarom heb je toen niet geprotesteerd? Door te wachten, heb je je zaak geen goed gedaan.

Tinus_p

Tinus_p

16-09-2010 om 14:21

Oja

ilsepilse:
"Ik vroeg aan die man of hij weet of de verzekeringsarts de fotos van die 12 gebroken ribben had gezien ??? dan weet hij dan toch dat het geen slijtage moet zijn?"
Die ribben zijn toch wel genezen hoop ik?

Verder; het belangrijkste is, dat je een onafhankelijke arts vindt (dat kan de bedrijfsarts zijn), die verklaart, dat de klachten het gevolg zijn van het ongeluk. Eventueel kan fbto eisen dat een andere arts (dus niet je huisarts) dit controleert.

ilsepilse

ilsepilse

16-09-2010 om 15:39

Protest

Ik heb begin dit jaar ook al geprotesteerd maar dan niet schriftelijk. Had ik misschien inderdaad moeten doen.
De ribben zijn inderdaad redelijk genezen, alleen als hij lang rechtstaat heeft hij dan nog pijn aan zijn rug, dan straalt die pijn door naar zijn rug. Ik zag laatst een foto vd ribben nu die zijn allemaal scheef aan elkaar gegroeid.

Tinus_p

Tinus_p

16-09-2010 om 15:56

Dus

ilsepilse:
"Ik heb begin dit jaar ook al geprotesteerd maar dan niet schriftelijk. Had ik misschien inderdaad moeten doen."
Niet misschien, maar zeker.

ilsepilse:
"De ribben zijn inderdaad redelijk genezen, alleen als hij lang rechtstaat heeft hij dan nog pijn aan zijn rug, dan straalt die pijn door naar zijn rug. Ik zag laatst een foto vd ribben nu die zijn allemaal scheef aan elkaar gegroeid."
Dan is dat dus het argument. Pijn door ribben die na ongeluk niet goed zijn hersteld. Netjes laten opschrijven door onafhankelijke arts.

ilsepilse

ilsepilse

21-09-2010 om 11:36

ik ben even langs geweest bij de fysio, huisarts en heb gebeld met de bedrijfsarts, die gingen de brieven id gaten houden en adequaat reageren, vooral de huisarts en bedrijfsarts waren verontwaardigd dat ze zoiets durfden te claimen ...
ik heb een bezwaarbrief gestuurd met machtigingen van bovengenoemde artsen en wacht in spanning af ... wordt vervolgd ...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.