Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ontslag wegens lang haar?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

23-09-2011 om 13:27

Hij is niet op staande voet ontslagen

Hij is naar huis gestuurd om 'na te denken' nadat hij een rechtstreekse opdracht van een meerdere had geweigerd. Als hij de volgende dag was teruggekomen met zijn haar in een staart was er denk ik niks gebeurd.

Tirza

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 13:37

You can't have your cake and eat it, tirza

Ofwel je wordt op staande voet ontslagen wegens het weigeren van een rechtstreeks opdracht van je meerdere, ófwel je wordt naar huis gestuurd om er over na te denken.
Ik ben het met Temet eens dat zoon van Poezie een goede kans maakt als hij dit aanvecht.

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 13:39

Albana

Dat is schandalig natuurlijk. Domweg wederrechtelijke vrijheidsberoving. Zich beroepen op "zo zijn de gedragsregels hier en dat wéét je" zal die manager voor een rechtbank niet kunnen volhouden. Het is disproportioneel en getuigt van slecht werkgeverschap.
Bah.

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 13:46

Vakbonden

Ik vind het jammer dat mensen denken dat een vakbond niet te betalen is voor jongeren. Iedere grote vakbond heeft speciale jeugdtarieven waarbij jongeren korting krijgen op lidmaatschap. Het zal niet meer zijn dan 10 euro per maand schat ik.
Daarnaast is het soms mogelijk een fiscale korting te krijgen als de werkgever daaraan meedoet. Bovendien zijn er vaak in overleg reducties mogelijk en bij sommige vakbonden krijgt een nieuwe aanmelding de eerste 3 tot 12 maanden gratis.

amk

amk

23-09-2011 om 13:47

Vakbond en kosten

ik denk dat die kosten nogal overtrokken worden.
Bij de fnv betaal je zo'n 14 euro per maand als volwassen voltijds duurbetaalde medewerker.

Jongeren, deeltijders, studenten, gepensioneerden betalen minder.
Ik betaal al jaren nog geen 10 euro per maand. En krijg daar dan ook nog eens ongeveer de helft van terug door een fiscaal vriendelijke verrekening. Deze regeling wordt aangeboden bij de meeste bedrijven. Kost het bedrijf namelijk niets.

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 14:12

Joyeux

Niet alle deeltijders betalen 14 euro: "Deeltijdwerkers, gepensioneerden, VUT'ers en uitkeringsgerechtigden:
7,40 euro per maand voor deeltijdwerkers met een bruto-maandinkomen van minder dan de helft van het wettelijk minimumloon, en voor gewezen werknemers met een uitkering op basis van een sociale wet of pensioenvoorziening. "

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 14:12

"Tjonge, ik dacht eigenlijk dat ALLES onderhand bij jullie zo goed en modern geregeld was (school etc etc etc) maar het schort nog aan de bijbaantjes."
Ik denk er maar een knipoog van je bij.

Belle Époque

Belle Époque

23-09-2011 om 18:47

Joh, liora...!

"En Belle, ik kan wel merken dat jij al heel lang niet meer in loondienst hebt gewerkt want zo erg als jij het schetst is het echt niet."

Al héél lang niet meer in loondienst gewerkt? Ik ben bang dat je me verwart met iemand anders!
Verder heb ik weliswaar geen kinderen die bij de supermarkt werken, maar wel behoorlijk wat mensen in mijn vrienden- en kennissenkring met pubers die dat wel doen. En hun verhalen zijn griezelijk gelijk.

Ik weet niet met wie je me verwart, of wat voor beeld je van me hebt, maar ik ben minder wereldvreemd dan je denkt!

Belle Époque

Belle Époque

23-09-2011 om 18:52

Ehm...

Griezelijk is natuurlijk griezelig.

En ik heb een zeer recente loondienstervaring waar je ook niet vrolijk van wordt.

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 21:02

Nou ja zeg joyeux

Dat beweer ik dan ook niet Ik reageerde op jouw stellige opmerking dat "Deeltijders betalen ook gewoon 14 euro per maand bij de ABVAKABO/FNV."
Dat is te globaal gesteld, en dat was mijn punt.

Sancy

Sancy

23-09-2011 om 21:07

P (o.t.)

Ha, ik ken je toch? Weet je wat? Ik mail je wel

Ach joh

Is er nu echt nog iemand die niet weet wie P is,was?
Dat ik zo verbaasd dan ben is oprecht, wij hier in dit achtergebleven gebeid horen niet voor te lopen,maar achter ! Dus het klopt ook gewoonweg niet,zeker niet als het jaren is.
In het geval van die opsluiting, Toen ik naderhand informeerde/beprate met medeouders van collega-inpakkers bleek het algemeen bekend. En hoewel menigeen het vreemd en niet vond kunnen was er bij bijna iedereen een soort berusting, zo van: Voor jouw 10 anderen.................Dus.............Je doet er niets aan. Zoiets dus.
Ik heb naderhand nog wel een officiele klacht neergelegd bij het hoofdkantoor van deze super.Zonder enig resultaat overigens. Elke vestiging mag zelf gedragsregels invoeren voor het personeel.
Qua vakbond, ons lijkt zo'n 10tje niet veel maar het kan zomaar 3 uur loon zijn voor zo'n inpakker en als je dan 6 uurtjes werkt per week..........Is dat dus heel veel!
Groeten albana

Sancy

Sancy

24-09-2011 om 10:32

Albana (deels o.t.)

Ik weet prima wie P is hoor, ik ken haar al bijna 11 jaar.
En ik weet dat mensen soms een vertekend beeld hebben van deze streek, maar ik denk dat het omgekeerde evenzeer geldt: ook hier in deze omgeving hebben mensen soms een vertekend beeld van andere streken. Ik hoef de beeldvorming niet te corrigeren, laat mensen lekker denken wat ze willen, dan blijft deze streek mooi rustig
Wat dat hoofdkantoor betreft van die supermarkt: daar heeft dat kantoor zich natuurlijk makkelijk van afgemaakt. Dat iedere vestiging zijn eigen gedragsregels mag opstellen wil niet zeggen dat het bedrijf niet aanspreekbaar is op gedragsregels die niet verenigbaar zijn met het recht.
Maar met name jongeren zijn een kwetsbare groep in werknemersland en ik word echt boos als ik hoor hoe werkgevers die groep soms behandelen. Ik heb me nooit zo geïnteresseerd in het voeren van een eigen juridisch kantoor, maar voor deze groep zou ik me kunnen en willen inzetten.

Nee hoor p

Dat is iets dat ik zélf altijd heb...dat dénk ik en daarom verbaas ik me dan soms. Ik bedoel hier zijn minder mensen dus hóort alles een beetje 'achter' te lopen, minder klanten, dus minder afzet dus minder interessante markt, toch?

En ja, ik heb pogingen gedaan om dit punt wat verder door te drijven. Medeouders heb ik niet gevonden (allemaal tieners die bang waren voor hun baantje), die politie had ik écht bijna gebeld die avond in de kou. Mijn dochter hield me tegen, die wilde geen scenes en drama (oke, daar ben ik ook goed in, dat geef ik toe). De krant? Pfff geloof er niets van dat die iets met zo'n verhaal van een enkeling doen. Ja in komkommertijd misschien. En dochter werkt allang ergens anders, ergens waar je niet wordt opgesloten dus....
groeten albana

Belle Éloque

Belle Éloque

26-09-2011 om 13:31

Liora (ot)

Vorige week schreef je: "En Belle, ik kan wel merken dat jij al heel lang niet meer in loondienst hebt gewerkt want zo erg als jij het schetst is het echt niet."

Inmiddels zijn er genoeg reacties binnen gekomen dat het wel zo erg is. En ik heb zelf tegengesproken dat ik al héél lang niet meer in loondienst heb gewerkt (integendeel zelfs). Jammer dat je daar niet meer op in bent gegaan.
Ik zou graag een reactie willen, want hoewel ik het niet als een op de persoon gerichte aanval wil zien, wordt er wel iets over mij gezegd dat absoluut niet waar is en ik zou het prettig vinden als dit recht wordt gezet.
Verder even goede vrienden, we trekken allemaal wel eens een verkeerde conclusie of hebben de verkeerde persoon voor ogen!

Belle Époque

Belle Époque

26-09-2011 om 13:33

Ehm...

Iemand die zijn/haar eigen nick niet meer goed kan schrijven... Oeps!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.