Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Paddington

Paddington

14-10-2015 om 08:25

Onzijdig persoon, hoe werkt dat

Bij de laatste rechtszaak van mijn scheiding is een onzijdig persoon toegewezen. De letterlijke tekst is:

"Benoemt tot onzijdig persoon om de man of de vrouw, indien deze weigert of nalaat aan de bevolen verdeling mee te werken, te vertegenwoordigen xxx, of de door de rechtbank daartoe aangewezen vervanger."

Nu heb ik contact gehad met mijn advocate en vanwege het wederom uitblijven van een reactie van mijn ex (ondanks herhaalde verzoeken) heeft zij aangegeven contact op te nemen met het onzijdige persoon. Zij geeft aan dat het onzijdige persoon dat met mij en mijn ex om de tafel gaat zitten voor overleg. Op internet lees ik dat het anders is, namelijk: dat het onzijdige persoon de onderhandeling met mij gaat voeren i.p.v. mijn ex.
Kan iemand hier het mij uitleggen? Van mij advocaat krijg ik dus een ander antwoord dan ik op internet zie staan.

Geen jurist

Maar zoals ik het lees op internet, treedt de onzijdige persoon op als vertegenwoordiger van je ex. Juist omdat je ex onwillig is om mee te werken, is de onzijdige persoon aangesteld. Het zou raar zijn als je ex ook aan tafel komt te zitten, hij is dan in feite twee keer aanwezig.
Nog een keer navragen bij je advocate? Of kost dat meteen weer geld?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.