Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Luette van Vliet

Luette van Vliet

13-01-2012 om 08:30

Payroll organisatie


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Cypres

Cypres

17-01-2012 om 07:26

Andere dagen

Aha ik zie het ja. Zolang niet bekend is hoeveel uren dat zijn, valt er echter niets uit te rekenen. Dan is nl ook niet bekend hoeveel ze nog buiten de belastingvrike som, arbeidskorting etc moet betalen

Dat bedoel ik maar

"Omdat ik alleen op 2 vaste dagen van de week heb gewerkt konden ze mij niet verplichten opeens een weekenddag te gaan werken. "
Dat lijkt mij ook. Andere werkdagen is nog wel even iets anders als moeten werken op niet werkdagen (wekend).
"Na overleg hebben we een akkoordje gesloten en word ik inclusief vakantiedagen een maand doorbetaald."
Dat is mooi.
Maar ik denk dat er nog meer in had gezeten. Je contract loopt nog 6 maanden tenslotte.
Maar goed: dat is bij een 8 urige werkweek ook weer niet genoeg om daar heel hard over tekeer te gaan.
Succes met het vinden van nieuw werk.
Groet,
Miriam Lavell

NaShA

NaShA

18-01-2012 om 12:24

Nou p

dat is niet helemaal waar. Luette heeft nu gelijk gekregen, maar dat neemt niet weg dat er bepaalde afspraken op papier stonden. Dat haar werkgever nu zijn hand over zijn hart strijkt en andere afspraken met haar maakt, dat mag natuurlijk altijd. Maar hij had ook zijn poot stijf kunnen houden.

Ik vraag het me af

Nasha, ik vraag het me af. Ik denk dat het gedane voorstel onredelijk/onevenredig is (er blijft geen cent over van het werk) en ik denk bovendien dat die andere baan er ook niet was (of maar heel tijdelijk).
Zo'n contract kan in zijn algemeenheid en bij een full-time aanstelling nog wel wat betekenen, maar op een baan van 8 uur in de week moet het ook in verhouding blijven (reiskosten/salaris).
Daar komt nog bij dat Luette heeft gesolliciteerd bij de baas waar ze gewerkt heeft en dat dat payroll bedrijf in beginsel in dienst was van dat bedrijf (voor de administratie).
Het kan niet zijn dat uit die constructie een soort 'horige' status ontstaat voor een werknemer bij een club met werk waarvoor niet gesolliciteerd is.
Nou ja, misschien weer wel als die firma full-time banen uitdeelt, maar bij kleine baantjes is dat buiten verhouding.
Groet,
Miriam Lavell

NaShA

NaShA

18-01-2012 om 13:28

dat is maar de vraag, als werkgever het op de spits had willen drijven, maar kennelijk zag hij dat voor die weinige uren niet zitten. Bij meer uren had werkgever misschien wel op zijn strepen gestaan. En een payroll bedrijf weet zelf ook niet altijd wat de wettelijke regels zijn.

Sancy

Sancy

18-01-2012 om 13:57

Ja ho nou

" Nee er staat niets over hand over het hart strijken als het gaat om die werkdagen: "Omdat ik alleen op 2 vaste dagen van de week heb gewerkt konden ze mij niet verplichten opeens een weekenddag te gaan werken. "
Daar heeft ze dus weldegelijk gelijk gekregen! "
gelijk krijgen is niet hetzelfde als gelijk hebben, P en het verwondert mij niets dat ze luette een maand nog op de loonlijst laten staan, die 'coulance' levert de payrollorganisatie de kosten van overige maanden van haar contract op.
als alle partijen hiermee tevreden zijn is het mooi, maar kloppen doet het volgens mij niet.

Ik geloof het niet

P, er mag van alles op een site en in een contract staan, maar daarmee is wat er staat niet zomaar waar of rechtmatig.
Nogmaals: de constructie is redelijk als het over een substantiele baan gaat (full-time), maar zodra het aantal uren nauwelijks de reiskosten dekt, is het niet redelijk. Een werkgever zal daar rekening mee moeten houden.
Groet,
Miriam Lavell

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.