Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pensioen

Ik zit met het volgende en hoop dat jullie mij daar mee kunnen helpen.

Ik heb bij mijn vorige werkgever een "beschikbaar premiepensioen" gehad. Na ontslag ben ik in de WW gekomen en ik kan mij herinneren dat tijdens de ww de premie vanuit het UWV betaald zou worden.

Na 8 maanden ben ik weer aan het werk gegaan. Kreeg eerst een halfjaarcontract. Pensioendeelname geldt niet tijdens dat eerste halfjaar tenzij daarna een volgcontract wordt afgesloten. Dat is gebeurd. En ik mag dus met terugwerkende kracht starten met het collectief pensioen.

Ik heb 2 vragen:
1) hoe werkt dat met het pensioenpremie betalen vanuit de ww;
2) is het gezien het verloop op de beurzen het afgelopen half jaar wel verstandig om met terugwerkende kracht deel te nemen? Of kan ik beter gewoon nu starten? Ik mis dan wel de inleg van 6 maanden maar die was in zijn geheel verdampt. Of ziet de pensioenmaatschappij het als een eenmalige extra inleg die geldt vanaf het moment dat het wordt gestort?

Bedankt,
Beemer

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hi!

Pensioenpremie tijdens ww weet ik niets van. Wel handig om te weten dus ik lees mee.

Ik denk dat je nu het beste kunt deelnemen omdat de aandelen relatief laag staan. Je koopt er meer dan als ze hoger staan. Tja, je kent die reclame he!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.