Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

07-08-2010 om 20:47

Postbak- en video assessment

Ik ga binnenkort een postbak- en een video assessment (gericht op sociale interactie) doen. Wie heeft dat wel eens gedaan, en hoe vond je het? Ik ben er best zenuwachtig voor. Vooral voor de postbakopdracht. Plannen en organiseren is mijn sterke punt, maar als ik lees dat ik in een uur 40 stukken moet ordenen en verwerken lijkt dat me best een uitdaging. Is het een beetje te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Postbak

dat vond ik uiteindelijk het makkelijkst van het hele assesment, als ik eerlijk ben.
Ik vond dat ik toen kon handelen zoals ik ben. Mijn tip voor de postbak is om goed te lezen wat je rol is en dan eerst alle info over het bedrijf goed doorlezen. Dan weet je precies je plek, wie je collega's, medewerkers en leidinggevenden zijn.
Bij mij was de opdracht in de trant van......je gaat binnenkort starten als leidinggevende op afdeling X. Echter de huidige leidinggevende is onverhoopt omgekomen bij een auto-ongeluk. Daarom word je per direct aangesteld. Je staat echter op het punt om over 8 uur voor een weekendje naar Barcelona te gaan. Dat gaat door.

Let goed op de keuzes die je maakt. Plan eventuele afspraken in je agenda (laat dat zien). Er zullen mails bij zitten van mensen die vinden dat je nu stande pede dient te reageren etc. Weeg dat af, kies of het niet kan wachten etc.

Ik hoop je zo een beetje een beeld van de postbak te hebben kunnen geven.

De assesments vond ik lastiger. De mensen tegenover je spelen een rol en dat weet jij. Ik vond het moeilijk. Uiteindelijk kwam er wel redelijk een beeld uit. De arbeidspsychologe had me van te voren gewaarschuwd. We brengen je in lastige situaties. Dan hebben we meteen duidelijk hoe het zit. Daar komen we ook wel achter als we je een week observeren op je werk, maar ja....dat is wat kostbaar.

Veel succes alvast!

groetjes van Purk

Vic

Vic

08-08-2010 om 20:45

Bedankt

Bedankt voor je uitgebreide antwoord, Purk. De casus voor de postbaktest heb ik al ontvangen, en ik ben van plan het goed voor te bereiden. Dan nog lijkt het me best lastig, qua tijd. Juist omdat het iets is wat me ligt, wil ik het graag 'perfect' doen. Die sociale interactie laat ik maar gewoon op me af komen. Dat is min of meer mijn zwakke punt, zeker als het onverwachte situaties betreft. Normaal gesproken stem ik vooraf altijd even af (met een collega) hoe ik een lastig gesprek moet aangaan.

Vic

ik denk dat het goed is om te weten dat er geen 'goed' of 'perfect' is. Ze willen vast een beeld krijgen hoe je iets aanpakt, iedereen doet dat op een verschillende manier. Voor sommige functies is een bepaalde stijl handig of gewenst, maar ik denk dat je al een stuk ontspannerder bent als je weet dat jouw manier goed is, want zo doe jij het.

En dat geldt ook voor de assesments. Je reageert zoals je bent.

groetjes van Purk

Vic

Vic

08-08-2010 om 21:22

Dat is zo

Dat staat ook in alle informatie die ik heb ontvangen, en mijn leidinggevende had me dat ook al verteld. Ik hoop na de onderzoeken een advies te krijgen dat me verder helpt in mijn loopbaan, dus dan moet ik niet proberen me beter of anders voor te doen dan ik ben. Maar ja, dan nog wil ik het wel goed doen

Vic

helemaal begrijpelijk dat je het goed wil doen. Ik was ontzettend nerveus tijdens het assesment, dus ik begrijp je helemaal.
Bij mij is trouwens iets verrassends anders uitgekomen dan de vraagstelling, dus het kan je echt veel brengen een dergelijk onderzoek. Het is een kans en een mogelijkheid, benut hem ten volle!

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.