Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Product verplicht terugsturen naar China?

Onlangs zag ik op Facebook een leuke blouse. Werd doorgestuurd naar een Nederlandse website, en via hen de blouse besteld.
Daarna kwam ik erachter dat het een tijd ging duren voor mijn bestelling zou komen, omdat het bedrijf de spullen rechtstreeks uit China blijkt te bestellen.
Vandaag kwam 'ie binnen, maar hij voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Ik wil 'm dus retour sturen.
Verkoper om de nodige informatie gevraagd, en volgens hen moet ik de blouse terugsturen naar China.

Kan iemand me vertellen of dit legaal is?

Bo

Bo

22-04-2020 om 21:36

geen idee

Maar Facebook staat er vol mee! Beter is als je zoiets ziet een imagesearch op AliExpress te doen. Je ziet dan vaak hetzelfde product voor een fractie van de prijs. Bij Ali zijn retouren heel goed geregeld. Gewoon een disputen aanvragen en je krijgt je geld terug. Je hoeft niks retour te sturen. Daarom: bestel dit soort dingen voortaan direct bij Ali.

vlinder72

vlinder72

22-04-2020 om 21:39

Website

Wat staat er op de website bij retourneren?

Ad Hombre

Ad Hombre

22-04-2020 om 21:57

Fenix

Dat zijn nepsites, in de zin dat ze ergens anders pretenderen te zijn dan ze werkelijk gevestigd zijn. Meestal zie je dat aan de levertijden en het gebrek aan contactmogelijkheden. Bijna alle Nederlandse websites hebben ergens een adres staan waar je kunt afhalen of anders een Nederlmands telefoonnummer.

Ik zou niet weten waarom het niet legaal is, maar heel netjes is het ook niet.

Fenix78

Fenix78

22-04-2020 om 22:28 Topicstarter

Vlinder82

Intrekking voor artikelen in doorvoer
Aangezien onze goederen vanuit Azië worden verzonden, kunnen er langere transittijden zijn waarover wij geen controle hebben. Als de goederen al op weg zijn naar u, is een herroeping niet mogelijk. Wacht tot u de goederen heeft ontvangen en stuur ze terug naar ons. Uiteraard kunt u ons vooraf informeren over uw herroeping.

Omdat de website Nederlands is (of lijkt) ben ik er nooit vanuit gegaan dat 'terugsturen naar ons' zou betekenen dat ik het naar China terug moest sturen...

Fenix78

Fenix78

22-04-2020 om 22:32 Topicstarter

Ik ben eens wat meer aan het rondkijken en - vragen geweest, en er zijn inderdaad veel met van dit soort Facebook-pagina's. Sommigen verwijzen door naar de website waar ik heb besteld, anderen naar andere sites die echter dezelfde opmaak hebben.

Ik ben dus te laks geweest met goed kijken waar ik bestel. Balen, normaal gesproken maak ik daar wel werk van....

Wast

Wast

24-04-2020 om 23:10

Hier

Kreeg ik schoenen in de verkeerde maat en kleur. Een beetje verzekerd opsturen naar China kost rondcdex30 euro. De schoenen waren 45 en wie garandeert mij dat ik dan eindelijk mijn ( al aan verzending verloren gegane) geld krijg?
Ik ben dus blijven drammen.
Uiteindelijk mocht ik de schoenen houden en hielden ze 15 euro in ipv 45.

vingerhoedje

vingerhoedje

25-04-2020 om 06:35

tip heb je betaald met credit card?

Mijn dochter heeft ooit schoenen besteld. Bij aankomst bleken ze totaal anders als dat ze op de website stonden. Omdat mijn man met een creditcard betaald had kreeg hij het bedrag van de creditcardmaatschappij terug. Op je creditcard ben je verzekerd.

Fenix78

Fenix78

27-04-2020 om 10:55 Topicstarter

Aanbod gekregen

@Wast: Ik heb net een aanbod gekregen van 40% van mijn geld terug, en de blouse mag ik dan houden. Ben nog aan het nadenken of ik daarmee akkoord ga.

@Vingerhoedje: Nee, gewoon via Ideal…. Maar bedankt voor de tip! Via PayPal schijn je ook goed verzekerd te zijn als er iets niet goed gaat.

Wast

Wast

28-04-2020 om 08:37

Verkoop de blouse om het verschil kleiner te maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.