Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zomerzon

Zomerzon

16-05-2019 om 13:42

Raad gevraagd mbt problemen geboekte vakantie

In feb. 2019 heb ik een campingplaats geboekt op een camping in Denemarken. Ik heb een aanbetaling moeten doen, waarvan ik een automatisch gegenereerde mail heb gehad dat deze aanbetaling is gedaan. Vervolgens heb ik geen boekingsbevestiging van de camping ontvangen.
De afgelopen drie weken heb ik meerdere malen gemaild naar de camping om een boekingsbevestiging te vragen, echter zonder een reactie terug te krijgen van de camping.
Vervolgens heb ik via Facebook Messenger een bericht gestuurd, welke een dag later gelezen werd. Wederom geen reactie.
Vorige week vrijdag heb ik nogmaals een Messengerbericht gestuurd met daarin dat ik graag mijn reservering ongedaan wil maken en het aanbetalingsbedrag terug wil, omdat er niet op herhaaldelijke mails gereageerd wordt en ik geen boekingsbevestiging heb ontvangen.
Binnen 5 minuten een reactie dat dit mijn eerste mail was die ze hadden gehad, dat ik niet kon annuleren, omdat ik geen annuleringsverzekering heb afgesloten en dat ze zouden kijken wat ze voor me kunnen doen.
Dezelfde avond heb ik een reactie gestuurd dat ik het vreemd vindt dat er gezegd wordt dat dit de eerste mail is geweest, omdat er zowel in Messenger als in mijn mails te zien is dat ik meerdere keren heb gemaild, dat ik nog steeds geen boekingsbevestiging heb gehad en dat mij vertrouwen weg is daardoor. Dit is later op de avond door ze gelezen, maar tot vandaag nog steeds geen reactie terug en dus ook geen reactie op hun "belofte" te kijken wat ze voor me kunnen doen.

Mbt reserveringsvoorwaarden staat dit op de site:
Wanneer u een eenheid, hut of caravan heeft geboekt, stuurt *** Camping een boekingsbevestiging. De bestelling is bindend.

Echter heb ik dus geen boekingsbevestiging gehad, alleen een bevestiging van de aanbetaling via een automatisch gegenereerde mail.

Iemand tips wat ik hier nu mee moet/ kan?

Titia

Titia

16-05-2019 om 14:10

niets

Ik vrees dat het niet sturen van een boekingsbevestiging geen voorwaarde is dat je kunt annuleren. Je hebt betaald, hebben ze aangegeven dat je een plaats hebt? Zo ja, dan kun je niet annuleren. Op basis van dit verhaal heb je volgens mij geen recht op teruggave.
De bevestiging van de betaling is toch ook een reactie/boekingbevestiging?
Snap dat je graag een berichtje had gehad, maar het niet ontvangen daarvan maakt mijns inziens niet dat je onder de overeenkomst uit kunt.

Niki73

Niki73

16-05-2019 om 14:29

Wat is het probleem?

Gaat het alleen om een bevestiging? Als je nu, op dit moment, om een bevestiging vraagt (stuur kopie van bankafrekening mee als betalingsbewijs) en vraagt of ze inderdaad een plaats voor je gereserveerd hebben, en je krijgt dat, dan is er toch geen probleem?
Campinghouders zijn niet allemaal communicatiedeskundigen, maar dat betekent niet dat hun camping niet leuk is.

Zomerzon

Zomerzon

16-05-2019 om 16:33

"Probleem"

Het enige wat in de betalingsbevestiging staat is welk bedrag ik betaald heb. Het "probleem" is dat ik geen bevestiging heb gehad of er daadwerkelijk plek is. Ik heb meerdere keren via de mail gevraagd om een bevestiging of we inderdaad van de zomer op een plek kunnen rekenen en of ik hiervan een boekingsbevestiging kan krijgen. Met daarbij een kopie van de aanbetaling. Hier wordt helaas niet op gereageerd.

Triva

Triva

16-05-2019 om 16:48

Bel

ze even...

ANWB

Ben je lid van de ANWB? Daar kun je jouw vraag stellen aan juristen via het Expert platform.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

16-05-2019 om 22:14

Ja

Bel ze even.

Experts ANWB

ANWB Experts zijn niet telefonisch bereikbaar maar alleen via :

https://www.anwb.nl/experts/

De juristen en andere adviesafdelingen werken al 4 jaar alleen nog maar online

Zomerzon

Zomerzon

17-05-2019 om 11:03

Reactie

Mijn Engels qua communicatie is helaas erg slecht. Bij het proberen op te lossen door te bellen, ben ik bang dat ik niet duidelijk genoeg ben in het engels.
Ik heb op de website gekeken van de anwb experts en bij een soortgelijke vraag, wordt aangeraden de rechtsbijstand om advies te vragen.

Jasmijn

Jasmijn

17-05-2019 om 11:35

iemand anders laten bellen?

Of je laat een vriend/vriendin even voor je bellen, die beter in Engels is,dit lijkt mij tot nu toe de kortste route. Rechtsbijstand is pas aan de orde als je daar echt geen plek krijgt, misschien klopt het verder allemaal en kan je gewoon komen in de zomervakantie.

Triva

Triva

17-05-2019 om 14:59

Tjongejonge zeg

BELLEN!!! Daarna weet je meteen OF er wel een probleem is of een misverstand en idd als het zo erg is met je engels laat je iemand anders bellen om te vertalen

Maar

Het feit dat zij aangeven dat je niet kunt annuleren, betekent toch dat er plaats (gereserveerd) is voor je? Daarmee heb je de bevestiging die je wilde.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

17-05-2019 om 15:38

Nou

Ik zou zelf toch graag zwart op wit hebben dat het klopt. Een telefonische bevestigjng zegt toch niets?

Staat de camping op zoover goed bekend? Bij een automatische betalingsbevestigjng zou ik er wel vanuit gaan dat het klopt.
Stomme vraag misschien, maar heb je in je spam-en reclamemap gekeken of de bevestiging niet daar terecht is gekomen?

Zomerzon

Zomerzon

18-05-2019 om 09:47

Tja...

In principe zou het feit dat zij zeggen dat ik niet kan annuleren erop kunnen duiden dat er inderdaad plek is. Dat zou als ik bel (of iemand anders die wel goed Engels spreekt) ook misschien bevestigd kunnen worden.
Echter zoals Dendy zegt wil ik het op papier hebben. Op de website staat dat na reservering er een boekingsbevestiging wordt gestuurd. Dan is het toch niet vreemd dat ik die van ze wil ontvangen? En ik vind het wel vreemd dat daar niet op gereageerd wordt. Tuurlijk zou ik of een ander telefonisch contact met ze kunnen opnemen, maar het zou van hun wel netjes zijn als er gewoon op mails gereageerd wordt.
Ook op de toezegging van vorige week vrijdag dat ze gaan kijken wat ze voor me kunnen doen is geen verdere reactie meer gekomen.

Ik houd inderdaad ook mijn spam-map in de gaten of ie daar in terecht komt. Tot nu toe ook niet
Op Zoover staan 3 recensies (1 uit 2017, 1 uit 2010 en 1 uit 2009). Op facebook staan er meer en die recensies liegen er niet om, kwam ik achter toen ik na geen contact krijgen via de mail op facebook ging kijken.

Triva

Triva

18-05-2019 om 09:52

sorry hoor

Door te BELLEN ruim je een misverstand opzij, natuurlijk wil je een bevestiging hebben maar ik erger me enorm aan alle andere tips die je alleen maar verder van huis helpen. Je had al veel eerder moeten bellen, dat had je toch ook in Nederland gedaan? En tjonge als je niet in staat bent om je reserveringsnummer in het Engels te noemen en duidelijk te maken dat je wil weten hoe het zit... maar goed dat kan, laat dat niet de reden zijn om zo moeilijk te gaan doen en hoe heb je dan gemaild de afgelopen tijd? In het Deens?

Zomerzon

Zomerzon

18-05-2019 om 10:07

ja in het Deens

Want die taal beheers ik uiteraard wel supergoed
Voor tekst kun je google translate gebruiken. Oké, is wel geen hele goede vertaling maar beter iets dan niets.
Aan de telefoon kan ik moeilijk eerst iedere zin die gezegd wordt en die ik wil zeggen in translate intypen.

"En tjonge als je niet in staat bent om je reserveringsnummer in het Engels te noemen en duidelijk te maken dat je wil weten hoe het zit." .... Nee, dom hè dat ik dat niet kan.

"Je had al veel eerder moeten bellen, dat had je toch ook in Nederland gedaan?" ... Ja en waarom denk je dat als het in Nederland was geweest ik wel eerder gebeld had? Drie keer raden...

Jasmijn

Jasmijn

18-05-2019 om 10:22

Zomerzon

Maar laat dan iemand anders bellen? Dat is toch binnen een paar minuten gefixt? Of spreekt niemand in je omgeving Engels?
Daarna kunnen ze tijdens het telefoongesprek vragen of ze alsnog even een bevestiging willen sturen.
Is het daarna nog niet kloppend of reageren ze vreemd, dan kan je verdere stappen ondernemen, maar ik zou echt eerst even (laten) bellen.

Jacquel

Jacquel

18-05-2019 om 10:23

Overweging

Het is mogelijk dat de camping op dit moment (en zeker in februari) nog niet open is en niet de juiste mensen het mailverkeer beheren. Waardoor er nu iemand achter de knoppen zit die geen idee heeft wat hij met jouw mails aan moet.

Kun je op de website hier iets over vinden, bv. wanneer ze open gaan, hoe het zit met contact? Dat stelt je mogelijk wat geruster over de boeking.

vlinder72

vlinder72

18-05-2019 om 10:28

Nog een punt

Is de camping wel al open?

Mijn ervaring met reserveringen in het buitenland is dat ze vaak wat laks zijn qua reageren. Maar her gaat altijd eigenlijk wel goed.

In dit geval h web je dus een reserverung gemaakt en gekd overgemaakt. Hoe wist je wat je moeat overmaken en hoeveel? Stond dat dan niet in een mailbericht? Zo ja, dan is het vast in orde.

Maar bel inderdaad of laat iemand bellen.

Zomerzon

Zomerzon

18-05-2019 om 10:29

Reactie

Volgende week gaat er iemand telefonisch contact opnemen met de camping voor me.
Contactmogelijkheden volgens de website: mail, facebook of telefonisch.
Openingstijden van de camping: 29 maart tot 15 september, iedere dag van 8:00-22:00 uur.

Zomerzon

Zomerzon

18-05-2019 om 10:34

vlinder72

Wij gingen voorheen altijd naar Frankrijk of Duitsland. Toen gelukkig nooit problemen gehad met reserveringen. Na betalen aanbetaling, altijd binnen een paar dagen een boekingsbevestiging.

Deze camping heb ik geboekt via een boekingsknop op de website. Na die boeking werd ik automatisch doorgelinkt voor het doen van een aanbetaling. Ik denk dus dat het vast wel goed zit, maar toch.
Volgende week gaat er iemand voor me bellen.

bicyclette

bicyclette

18-05-2019 om 10:36

bellen inderdaad

Triva zegt het wellicht wat hard, maar ze heeft wel gelijk. Er is sprake van een communicatieprobleem. En de beste manier om die uit de wereld te helpen is persoonlijk contact. In dit geval dus bellen.

Goed dat je inmiddels iemand hebt gevonden om dat voor je te doen.

Wat wordt de insteek van het gesprek? Wil je gewoon nog steeds gaan en vraag je om een bevestiging? Of heb je überhaupt geen zin meer en wil je annuleren en je aanbetaling terug?

Triva

Triva

18-05-2019 om 11:21

Ik zeg het hard omdat duidelijk is dat dit de enige oplossing is die al maanden eerder gekozen had moeten worden. Als je in Nederland niemand kan vinden die even voor jou in het Engels kan bellen dan vind ik dat vreemd. Had een hoop gedoel gescheelt en veel minder tijd gekost dan google translate (dikke kans dat dat er zo gek uit kwam dat ze dat in Denemarken niet begrepen hebben).

Mary

Mary

18-05-2019 om 11:41

Precies

Eerst bellen met/door iemand die goed Engels spreekt.

Die vraagt
1) Of er gereserveerd is
2) wat het reserveringsnummer is
3) of het NU per mail bevestigd kan worden (en waarom het niet eerder gedaan is).

Verder vrees ik dat als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, het een kansloze situatie is als ze het niet op schrift bevestigen en/of je twijfelt of er wel een boeking is en je niet het risico wilt lopen daar aan te komen en niet erin kunt.

Geld terughalen bij een ander/ een bedrijf is altijd moeilijk, maar als die in het buitenland zit is het helemaal erg moeilijk en kostbaar.

Jammer dat je de reviews pas achteraf controleerde, daar baal je zelf natuurlijk ook van. Als het echt niet goedkoop is het een dure les. Wel een goed draadje voor anderen. Maar heb jij niets aan.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

18-05-2019 om 15:56

Engels

Ik ben best goed in Engels, maar laatst heb ik toch even lopen stressen toen ik met een Aziatische luchtvaartmaatschappij moest bellen. De persoon van die helpdesk sprak ook Engels, maar dan met een zwaar Aziatisch accent. Ik heb dus wel zes keer moeten zeggen dat ik niet begreep wat ze zei. Uiteindelijk zijn we er wel uitgekomen. Gewoon vooraf een lijstje maken met dingen die je wilt vragen, die mensen zijn echt wel gewend aan steenkoolengels.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.