Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Rekeningen worden opgeheven

Brief van de ING
De wet stelt steeds meer eisen aan de financiële dienstverlening. Net als andere banken mogen wij alleen zaken doen met klanten van wie we de identiteit hebben vastgelegd. Helaas is uw identiteit door de ING niet goed vastgelegd. We bieden u hiervoor onze excuses aan.
Het is belangrijk dat uw identiteit goed wordt vastgelegd door ons. We vragen u daarom vriendelijk om voor 7 februari 2013 bij een van onze kantoren langs te komen om u te laten identificeren. Als we uw identiteit op die datum nog niet goed hebben kunnen vastleggen zijn we helaas genoodzaakt om uw betaalrekeningen met de nummers x,y,z vanaf 15 februari te blokkeren. We vragen hiervoor uw begrip.

Wij hebben er een zootje van gemaakt, kom naar ons toe om dit op te lossen en anders kun je niet meer aan je eigen geld. We vragen hiervoor uw begrip. Het lukt me op de een of andere manier niet echt om hier begrip voor op te brengen.Meerdan dertig jaar klant en dan zo'n toon. En trouwens, twee van deze rekeningen zijn en/of rekeningen samen met mijn echtgenoot. Kan hij dan nog wel bij de rekeningen? Het is dat het zo'n ongelooflijk gedoe is om over te stappen maar anders vertrok ik acuut.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

31-01-2013 om 23:10

Misverstand

overstappen is echt nauwelijks gedoe!

En je rekening wordt geblokkeerd, niet opgeheven. Dus als je dan wel weer goed in het systeem staat (wettelijke verplichting) wordt er gedeblokkeerd.

Overstappen kan niet met een geblokkeerde rekening.

Ik ben een paar jaar geleden ook overgestapt en baal er nog steeds van dat ik het niet eerder gedaan heb zo makkelijk was het.

Inderdaad

Gewoon overstappen, echt veel minder gedoe dan je denkt! Ik ben een jaar geleden overgestapt van ing naar asn met een overstapservice. Dat neemt al veel gedoe uit handen: zij regelen automatisch overschrijvingen en boeken tot 13 maanden na je overstap de transacties naar je oude rekening automatisch over. Ik neem aan dat andere banken ook wel zoiets hebben. Ik zou zeggen: kijk gewoon eens rond en laat je niet bij voorbaat afschrikken.
n@nny

Zelfde gehad

Hier vorig jaar bij de Rabobank precies hetzelfde. Omdat ik geen zin had in gedoe - en omdat ik tegenover de bank woon - langsgegaan met mijn paspoort. Twee weken later een brief dat ik nog niet was langsgeweest en dat ze mijn rekening zouden blokkeren. Ik ging helemaal uit mijn plaat (viel precies samen met mijn pms, haha). Uiteindelijk bleek dat een of andere stagiair de boel niet goed had ingescand maar wel de kopieën al had weggegooid. Uiteindelijk veel excuses gehad en door het stof kruiperij. Het was ook nog zo dat ik mijn hypotheek bij de Rabo heb lopen, daar staat ook keurig mijn handtekening op. Maar ze hadden geen tijd om alle dossiers te gaan vergelijken. Sukkels.
Volgens mij mogen ze trouwens niet ineens je rekening blokkeren. Maar goed, blijkbaar sturen alle banken zo'n brief naar hun klanten, dus of je bij een andere bank beter af bent?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-02-2013 om 11:56

Hoe zeker moeten ze zijn?

Ik ben verder best een tevreden klant van de Ingbank, maar ik word wel een beetje simpel van die continue stroom van verzoeken om mijn identiteit te laten vast stellen. Heb al eens een copie van mijn paspoort opgestuurd, ben al eens op het postkantoor langs geweest. En laatst moest er weer iets geregeld worden en toen kon ze niet verder helpen als ik niet stante pede naar de dichtsbijzijnde super ging om een copietje te maken van mijn paspoort. Na wat gemor maar weer gedaan. We hopen er maar het beste van...

bibi63

bibi63

01-02-2013 om 15:02

Nog gekker (abn amro)

Wij hebben bij de geboorte van onze dochter een spaarrekening voor haar geopend. Daar voor getekend. Bij het opheffen/vrijmaken van de rekening moesten wij weer tekenen. Dat kan ik nog volgen. Maar........ toen ons kind werd geboren waren we nog niet getrouwd, wij gingen trouwen toen ze een half jaar was en ik heb toen mans naam aangenomen en sindsdien ook een andere handtekening. Kortom mijn handtekening die ik zette bij het vrijmaken van de rekening kwam niet overeen met de handtekening die ik toentertijd (14 jaar geleden) had gezet. Ik legde uit hoe en wat, maar ik moest toch echt die oude handtekening zetten. Na mijn opmerking dat ik dat niet meer wist/kon, stelden ze voor dat ik hem dan zou natekenen..... en gaven mij het document met mijn oude handtekening. Het moet toch niet zotter worden. Das dan makkelijk om met zo'n verhaal als de mijne iemand anders rekening te plunderen.... In dit geval zou bij openen en sluiten van rekening een paspoort toch wel beter volstaan. Ik vond het zóóóó dom.
Gr. Bibi

Ing

Nou ik ben echt meer dan een jaar bezig geweest om een ING rekening op te heffen. Eerst was het verhaal dat het niet kon omdat de rekening was gekoppeld met onze hypotheek. Dat was helemaal niet het geval. Toen werd er iets geroepen over dat onze identiteit niet zou zijn vastgesteld. Of eerst nog iets anders maar dat heb ik blijkbaar verdrongen.
Uiteindelijk ben ik samen met mijn vriend naar het ING kantoor toegegaan om de rekening op te heffen. We moesten eerst heel lang wachten en toen we eindelijk werden geholpen moest er heel lang in een computersysteem worden gezicht. Uiteindelijk kwam het hoge woord eruit: ja maar dit is een OUDE ING rekening. Daarvan kan ik de gegevens niet inzien!
Ja hallo! Dit is toch een ING kantoor. Waar moet ik dan heen?! Op een of andere manier is het uiteindelijk toch gelukt. Inmiddels zijn we gelukkig ook van de ING hypotheek af.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Rabo

Ik heb nu een rekening bij de Rabobank dat ging ook heel absurd. Na een informatiegesprek bij de bank kreeg ik een paar weken later een dagafschrift van een rekening op mijn naam. Met een negatief saldo want de kosten van de rekening waren er vast afgehaald. Ik had echter nooit iets getekend voor het openen van een rekening!! Dat hadden ze op eigen houtje vast gedaan....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.