Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bekende OO'er

Bekende OO'er

26-04-2015 om 17:50

Rijden met verlopen heftruckcertificaat

Mijn mans heftruckcertificaat is verlopen en het bedrijf waar hij werkt wil hem door laten rijden onder van allerlei gezwam. Het is mij niet helemaal duidelijk maar ik wil weten welke gevaren hij financieel en juridisch hij gaat lopen. Wie kan mij hieraan helpen? Bedrijf zwamt dus iets over het bedrijf wat de cursus regelmatig komt geven en over dat zij de verantwoording wel (willen) nemen.

Je zou

de verzekering en ziektekostenverzekeraar eens kunnen vragen hoe het met de rekening zit als er wél iets mis zou gaan.
Totdat dat duidelijk is, zou ik van het bedrijf zwart op wit willen hebben dat zij alle verantwoordelijkheid op zich nemen, en anders niet rijden.

vlinder72

vlinder72

26-04-2015 om 18:12

Google

Als ik google dan zie ik dat het geen officieel rijbewijs is. Er is ook geen formele geldigheid. De geldigheid wordt afgesproken tussen de opleider en de werkgever. De werkgever mag inderdaad zelf bepalen of er nog met een verlopen certificaat gereden mag worden.

Wanneer is de cursus om het certificaat opnieuw te halen?
Waarom heeft hij het certificaat niet eerder verlengd?

four

four

26-04-2015 om 18:33

betekent vooral

Dat het voor je man lastiger wordt om elders te solliciteren, dan willen ze namelijk wel graag een geldig certificaat zien.

Bekende OO'er

Bekende OO'er

26-04-2015 om 19:21

antwoorden

We willen natuurlijk niet dat er ook maar IETS op onze verzekering komt als mijn man schade rijdt of als hij een persoonlijk ongeluk veroorzaakt. Ik heb geen idee of dat zo is als hij wel een geldig certificaat heeft.

Het gaat mij er dus om of er nu iets kan ontstaan wat op ónze rekening komt wat anders niet zo zou zijn.

Het verlopen is gebeurd omdat hij bij zijn vorige werkgever dit certificaat heeft behaald en men bij aanname bij dit bedrijf had gezegd dat hij op tijd gewaarschuwd zou worden maar dat is dus niet gebeurd.

In het najaar komt er op dit bedrijf weer een nieuwe cursus dus het gaat over zijn toestand het komende half jaar.

Vlinder, kun je mij een link geven waar ik zie dat er voor mijn man niets anders is dan vorige maand qua financiën en juridisch als er iets gebeurd (wat dan ook)?

four

four

26-04-2015 om 19:49

vooral de werkgever

heeft een probleem als er een ongeluk gebeurt.

http://www.bmwt.nl/templates/mercury.asp?page_id=1657&action=detail&news_id=283

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.