Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

rood kopje

rood kopje

11-11-2010 om 21:35

Roosterwijziging zonder overleg

In het werk wat ik doe worden roosters vastgesteld. Ik werk op 3 vaste dagen ivm gezin. Nu zag ik in het rooster voor over 2 weken dat op 1 werkdag een cursus is ingepland welke deels buiten werktijd valt, namelijk tot 19:00 's avonds. De dag erna moest ik ook al extra komen vanwege een opleiding die we verplicht moeten volgen voor het werk, maar dat had ik al ingecalculeerd.

Dat betekent echter voor die week 1 dag en ruim 2 uur extra werken. En dat terwijl ik ook nog een best wel druk gezin heb. ik heb meteen gemaild of die ene cursus dan misschien geruild kan worden met iemand in een andere week (we moeten hem allemaal volgen omdat we met een ander computersysteem gaan werken).

Is dit te veeleisend dat ik dat vraag? Ik stel mij over het algemeen vrij flexibel op en waar mogelijk wil ik best extra komen. Is het dan gek dat ik nu eens andersom wat flexibiliteit verwacht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee hoor

Je werkt tenslotte part-time op vaste dagen omdat je op die andere dagen andere verplichtingen hebt.

Als het om scholing gaat dan is het lastig in te plannen en gaat dit vaak ten laste van parttimers. Dat maken wij thuis ook regelmatig mee. Borrels of uitjes bv, altijd op tijden wanneer je niet werkt.

Je vraag is niet veeleisend, vragen staat vrij. En wie weet kan het. Je probeert flexibel te zijn voor je werkgever en voor thuis, je zoekt balans. Niets mis mee.

Ik hoop voor je dat je kunt ruilen, dat het lukt.

Inge M

Inge M

11-11-2010 om 22:40

Ik vind het een normale vraag

Leg vooral uit dat je ook al een andere training hebt die week. En misschien nog beter: zoek iemand die met je wil ruilen. Dan kun je een kant en klaar verzoek doen.
Natuurlijk was het anders geweest als die training maar op één dag gevolgd kon worden. Dan had er niets anders op gezeten dan aanpassen. Maar bij een training die op meerdere dagen gevolgd kan worden, zou het op te lossen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.