Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ff anoniem

ff anoniem

09-04-2010 om 18:46

Schulden

een korte uitleg:

na huwelijk van 10 jaar trekt man de stekker eruit, ik blijf achter met (koop)woning, geen inkomen en 3 minderjarige kinderen.

Nu blijkt bij mijn aanvraag voor sociale dienst dat (ex) man er financieel een puinhoop van gemaakt heeft.
Hij heeft eigen bedrijf en volgens hem zorgt de boekhouder voor alle financuele zaken.

Nu had hij door oa de crissis wel moeilijk om rond tre komen, maar het leek net te gaan.

Nu blijkt dus dat hij al maanden de hypotheek niet betaald, geen zorgverzekering ect.

Ik kom hier dus nu achter bij mijn uitkeringsaanvraag.
Ex geeft telkens aan niet aan gegevens te kunnen komen en nu via mijn maatschappelijk/sociaal werker kom ik dus wel overal achter.

mijn vraag, omdat wij in gemeenschap van goederen getrouwd zijn geweest zijn deze schulden blijkbaar ook mijn schulden.
Maar het zijn bijna allemaal gerelateerd aan zijn werk/ bedrijf.

Ex heeft geen bezit meer, behalve huis wat te koop staat.Hij huurt huis en auto, meubels staan op naam van nieuwe lief.

Hoe kom ik hier uit, ik heb wel bezit, meubels , auto ect. Maar ik ben nu erg bang dat ze alles bij mij komen halen omdat hij geen bezit meer heeft.
Ik leef hier onder enorme spanning met mijn kinderen.
ik weet niet meer waar ik mee moet beginnen.

wie heeft raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

10-04-2010 om 10:18

Hmmm

Ff anoniem, ik lees jouw posting en vind dat je wel heel gemakkelijk de schuld bij man legt! Je bent in gemeenschap van goederen getrouwd, je weet dus wat de consequenties zijn op dat moment.
Daarnaast zijn het betalen van de hypotheek en de zorgverzekeringpremies niet verbonden aan het bedrijf, dat zijn prive-uitgaven waarover jij als partner toch ook overzicht moet hebben.

Als ik jou was zou ik hulp gaan zoeken via een maatschappelijk werker. Bel het Algemeen Maatschappelijk Werk in je woonplaats, en laat je via hen ondersteunen bij de stappen die je moet zetten.
Sterkte.

tonny

tonny

11-04-2010 om 14:54

Als je een eigen bedrijf hebt

is het in alle gevallen wijs een huwelijk op huwelijkse voorwaarden te hebben!
Nu zit je met de gebakken peren.

Helaas, ik heb geen goede raad maar hoop dat er iemand komt met verstand van zaken.

ff anoniem

ff anoniem

12-04-2010 om 08:31

Naief, misschien wel

het is niet zo dat ik nu " niet thuis" geef, maar ik probeer al een tijd de situatie duidelijk te krijgen. Man geeft echter altijd aan dat er geen problemen zijn, wel dat het wat moeilijker gaat, maar alles gaat goed.
Hij geeft totaal geen openheid van zaken en na jaren strijden hierom heb ik de strijd dan ook opgegeven.
Nog steeds geeftg hij aan dat er niets van weet, schulden van bv hypotheek klopt niet want hij heeft toch betaald zegd hij, hij heeft de bonnetjes van de stortingen, maar als ik vraag om ze te laten zien komen die niet. Hij loopt weg voor elk gesprek, heeft eigen postbus waar alle zakelijke post heen gaat.
Ik breek er niet doorheen, wat ik ook probeer, ruzie maken, dreigen ect.
Nu hij eigen huis heeft, heeft hij ook nooit een 'moment ' om te praten.
Als ik dan wacht voor zijn deur tot hij thuis komt, mag ik best binnen kmmen, maar hij zegt gewoon helemaal niets.
Ik weet niet meer wat ik verder kan doen. Advocaat zegt dat we in gesprek moeten blijven, maar is erg moeilijk zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.