Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

schulden maken zoon met lichte beperking


Pippeltje

Pippeltje

31-03-2021 om 22:48 Topicstarter

Tsjor; een suikerklontje....geweldig!!

Nee, we gaan niet de zorgverzekering zelf betalen, dat doen we al jaren niet: juist om uit het gedoe te blijven. En nee, we gaan ook niet het probleem voor nu oplossen want dat hebben we nu al vaak zat gedaan. En ik vrees dat zij helemaal nergens mee zit. Het is voor haar geen punt; zij trekt de deur achter zich dicht als ze klaar is.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

08-07-2021 om 08:21

Temet schreef op 31-03-2021 om 20:12:

Het probleem is niet zozeer de hoogte van de schuld, maar het weer opnieuw ontstaan ervan. Eenmaal een schuld van 20.000 kan je oplossen met schuldhulpverlening. Steeds weer schulden tgv verstandelijke beperking? Dan lijkt bewindvoering me toch echt een stuk logischer.

Groeten

Temet

dat is ook allemaal niet zo makkelijk om in een minnelijk traject bij schuldhulpverlening te komen, daar moet je zelf nl ook aan meewerken, en niet alle schulden kunnen in zo’n traject worden ondergebracht. Ik zou beschermingsbewind proberen, dan worden zijn rekeningen betaald, krijgt hij leefgeld. Gedwongen bewindvoering gebeurt niet heel vaak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.