Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Margriet

Margriet

18-10-2020 om 16:49

Sieraden in verpleeghuis

Mijn vader ligt in een verpleeghuis. Zijn zoons hebben de waardevolle spullen uit zijn huis gehaald!! Mijn broers zijn jaren en jaren niet geweest, alleen bij de notaris na het overlijden van moeder.
Dit is verschrikkelijk want mijn vader had het al door!

Nu draagt mijn vader de beide trouwringen al 72 jaar en een armband van mijn moeder al 81 jaar.

Men gaat toch niet nu al vragen of hij de ringen en armband alvast wil afdoen?

... Maar ik vrees wel dat een van mijn broers op een gegeven moment weer binnenkomt en ze ook weer steelt! In het testamenten staat dat ik als dochter de sieraden erg. Maar ja weg is weg!

Wat zouden jullie doen?

Fotograferen

Fotograferen en waarde laten taxeren. En dat laten weten aan je broers.

Overigens ook van de andere sieraden, die je helaas niet meer hebt zou ik een beschrijving en taxatie maken. En melden dat je aangifte doet als het gestolen wordt.

juf Ank

juf Ank

18-10-2020 om 22:44

vragen

aan je broers.

Jo Hanna

Jo Hanna

19-10-2020 om 00:59

Praten met vader?

Hij is nog helder genoeg om snel door te hebben dat zijn zoons hem hebben belazerd met die sleutel. Heb je daar met hem over gepraat? Is dit met hem te bespreken?

Jo Hanna

Jo Hanna

19-10-2020 om 01:02

Overigens

Ik zou ook zeker je broers confronteren, los van of je daarmee de spullen terugkrijgt. Je weet dat zij het hebben en je verwacht het normale: terugbrengen of delen (afhankelijk van wat je vader wil). Je moet in ieder geval laten merken dat ze gezien zijn.

Heb jij zelf ook conflicten met ze of keren ze zich alleen tegen je vader?

Margriet

Margriet

07-11-2020 om 22:19

Broers en schoonzussen kwamen al jaren en jaren niet meer ...

...het zorgen voor werd aan mij overgelaten.
Nu zitten ze steeds in het verpleeghuis?!
Nu krijg hij toch 24 uurs zorg? Waar waren ze toen mijn vader alleen zat?
Op de dagen dat ik naar mn werk moest? Zo sneu was het voor hem!
Nee, eerst hem laten zitten na net overlijden van mijn moeder en ... toen uit zijn huis zoveel spullen gehaald, en ook nog in uit verpleeghuis zijn sieraden e.d. Zal ik dan nog met ze in gesprek willen gaan?
Wat zal dan de reden zijn dat ze nu wel in het verpleeghuisnbij hem zijn nu hij zo oud is en beginnend dement?

Reden

'Wat zal dan de reden zijn dat ze nu wel in het verpleeghuisnbij hem zijn nu hij zo oud is en beginnend dement?' Denk je dat ze daar steeds zitten vlassen op die twee ringen en die armband? Een behoorlijke tijdsinvestering.

Als je niet praat weet je ook niets en kun je jezelf alleen maar gek maken in je eigen hoofd. Als je verdenkingen gaat rondstrooien zonder dat je praat en iemand de kans krijgt om een weerwoord te geven, dan moet je ook de stap durven zetten een aangifte doen.

Heeft je vader een testament laten maken? Heb je in elk geval zelf een lijst gemaakt van de waardevolle spullen uit het huis die volgens jou zijn verdwenen?
Voor hetzelfde geld denken je broers dat jij van plan was om alles achterover te drukken, omdat je altijd al in zijn huis was en hebben ze uit voorzorg de spullen alvast weggehaald. Misschien was jij wel zo dominant aanwezig in de zorg voor je vader, dat zij geen enkele mogelijkheid zagen om daar tussen te komen, zolang hij thuis was; en hebben ze nu meer ruimte, omdat hij in het verpleeghuis zit.

Er is wel een gouden regel: als je voor iemand wil zorgen moet je dat doen omdat je voor iemand wil zorgen, niet omdat je er later voor beloond wil worden. Als je beloond wil worden moet je zorg verlenen op basis van een contract met afspraken over de beloning.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.