Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Ikke

Ikke

16-01-2020 om 21:15

sollicitatie in groep hoe lang duurt dat ongeveer

Voor het eerst sinds jaren heb ik volgende week een sollicitatiegesprek. In mijn mail staat dat het gesprek in de vorm van een groepsmeeting is.
Heeft iemand enig idee hoe lang zoiets zou duren? Duurt dat langer dan een normaal sollicitatiegesprek?
Zou het raar zijn om daarover te bellen? Ik heb daarna nog iets anders waar ik heel graag heen gaat maar als het gesprek te lang gaat duren moet ik dat misschien afzeggen.

Het gaat om een functie in de thuiszorg.

rode krullenbol

rode krullenbol

16-01-2020 om 22:20

Vragen staat vrij

Je kunt gerust informeren naar de verwachte duur van het gesprek i.v.m. met een andere afspraak. Het zal eerder de indruk wekken punctueel te zijn, dan te weinig geïnteresseerd in de aanstelling.

Rode krullenbol

@Emma

@Emma

17-01-2020 om 04:21

Ja lijkt mij ook

Gewoon bellen en vragen wat je te wachten staat qua tijdsplanning is heel normaal.

juf Ank

juf Ank

21-01-2020 om 11:02

en ikke?

Ik ben benieuwd hoe het gegaan is?
Lijkt me ook apart om mee te maken een sollicitatie in de vorm van een groepssgesprek of zo. Lijkt me dat je zo'n rivaliteitsgevoel krijgt?

rode krullenbol

rode krullenbol

21-01-2020 om 11:20

Hmm ...

Vermoedelijk bestaat in zo'n geval de groep niet uit de sollicitanten, maar uit het team waarvan de betreffende sollicitant eventueel deel zal gaan uitmaken. Plus iemand die over het personeelsbeleid gaat, uiteraard.

Rode krullenbol

Ikke

Ikke

21-01-2020 om 11:31

Hoe het ging

De groep bestond uit 4 sollicitanten we zaten aan 1 tafel samen met degene die de sollicitatie afnam.
Iedereen moest zich voorstellen daarna werd er wat over het bedrijf verteld en over de werkzaamheden.
Het idee erachter was volgens hem dat de 1 op andere vragen komt dan de ander. Zo komen er dus meer vragen boven. Of de andere kandidaten echt concurrenten zijn? Ik weet het niet ze willen meerdere mensen aannemen maar persoonlijk zag ik wel dat de andere vrouwen jonger waren en veel meer ervaring hadden.
Ik hoor volgende week of ik aangenomen ben.

rode krullenbol

rode krullenbol

21-01-2020 om 12:37

Nou, nou ...

Wat vond je van deze aanpak?

Ikke

Ikke

21-01-2020 om 13:12

Rode krullenbol

Voor mij werkte het wel. Maar misschien vooral omdat het denk ik al meer dan 20 jaar is dat ik echt gesolliciteerd heb.
Dus misschien een fijne manier om te beginnen. De focus ligt echt bij het bedrijf want zelf hoefde ik niet heel veel over mezelf te vertellen. Ik ben ook niet zo goed in dit soort gesprekken dus maakte het voor mij wel iets makkelijker.
Wat ik me hierdoor wel afvraag is of ze echt veel weten van de mensen die ze uiteindelijk aan gaan nemen.
Overigens duurde het uiteindelijk maar een half uur of zo. Dus dat is ook best kort om 4 mensen te leren kennen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.