Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Marfje

Marfje

15-11-2009 om 15:20

Spoed: ben je verplicht btw te vermelden voor een kleine klus?

Ik heb een kleine klus gedaan naast mijn werk. Het was tien tot vijftien uur redigeerwerk. Ik zou daar redelijk voor betaald worden en ben me bewust van het feit dat ik in een hogere belastinggroep voor dat bedrag zou komen. So far so good, klus gedaan opdrachtgever is tevreden.
Maar nu eist de opdrachtgever een hele officiële factuur met naam van bedrijf (huh? Ik ben gewoon een persoon die een kleine klusje wit wil doen? en KVK-nummer en vooral een vermelding van ingehouden BTW en BTWnummer.)
Zij beweert dat dat moet maar ik had laatst hier gelezen dat dat bij een laag aantal uren niet nodig is.
Ik heb gewoon niet zoveel zin in dat gedoe.

bedankt alvast, Marfje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

15-11-2009 om 21:42

Nee

Als een kvk-nr en een BTW-nr er niet zijn (je bent immers geen ondernemer maar een privé persoon) kunnen ze dat simpelweg ook niet eisen. Je stelt een verklaring (geen factuur dus!) op dat je een bepaald project hebt gedaan voor ze, de tijd die het gekost heeft en een eindbedrag. Uiteraard zonder BTW.
Dat dienen ze gewoon te betalen, en wat jij er mee doet is verder niet hun probleem.
Ze kunnen nu geen BTW aftrekken maar aangezien ze het ook niet betalen is dat verder geen probleem.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.