Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Spoed, vraag over tweede spoor

Hallo,

Ik ben sinds 1 juni ziek, met burnoutklachten. Ik ben herstellende, maar dat gaat erg langzaam. Ik heb nu enkele weken 2x2 uur per week op therapeutische basis gewerkt. Het ziet er niet naar uit dat dit snel gaat verbeteren. Ik maak me zorgen over het tweede spoor. Kan dit worden ingezet als ik aantoonbaar aan het opbouwen ben? Of moet ik volledig opgebouwd zijn om dit te voorkomen? Wie zet dit in, de werkgever of de arbo arts? Ik wil alles er aan doen om mijn baan te behouden.

Triva

Triva

03-01-2019 om 10:35

Tja

Je helbt nog tot 31 mei 2020 om te herstellen. Velrvroegd traject zet bedrijfsarts in.

maddie

maddie

03-01-2019 om 11:46 Topicstarter

snel

Ik ben blij met een zo snel antwoord. Maar kan dit tweede spoor worden ingezet als ik aantoonbaar aan het opbouwen ben? Of moet ik volledig opgebouwd zijn om dit te voorkomen?

Flavia

Flavia

03-01-2019 om 12:18

Vakbond

En je kunt ook hulp vragen bij je vakbond zij hakken vaker met dit bijltje.

Oregano

Oregano

21-01-2019 om 22:16

Bedrijfsarts

Bij mij heeft de BA dit ingezet na 1 jaar ziekte. Als het goed is ligt er een plan van aanpak (was bij mij niet zo) en moeten deze afspraken nagekomen worden. Dus als je aan het opbouwen bent kan er volgens mij niet zomaar ingezet worden op spoor 2. Dan kan alleen als er samen is afgesproken dat je niet terugkunt naar je oude functie en er ook geen andere mogelijkheden zijn binnen het bedrijf.
Ik raad je ook aan een afspraak te maken bij het FNV, daar wordt je echt heel goed geholpen is mijn er aring. Laat je goed voorlichten. Ik heb uiteindelijk een VSO getekend omdat er niks goed op papier stond en het voor mijn herstel burnout beter was als ik afscheid nam. Maar met gemengde gevoelens, dus ik wil iedereen aanraden het niet zover te laten komen. Neem iemand mee naar de bedrijfsarts bv en werkgever tijdens de gesprekken. Ik wens je veel sterkte en kracht om door te zetten!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.