Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Even anoniem

Even anoniem

07-09-2019 om 16:03

Spoedvraagje: inloggen op belastingdienst

Weet iemand hoe dat zit:

Ik kan inloggen op de belastingdienst met mijn DigiD. Volgens mij geven ze dan aan wanneer ik voor het laatst ingelogd was (dag en tijd). Ik doe het bijna nooit, mijn man doet voor ons de belastingaangifte.

Als mijn man nou ook inlogt op de belastingdienst, ziet hij dan dat ik ingelogd ben geweest? Of kan het zijn dat hij een melding krijgt dat ik ingelogd ben?

Of moet hij daarvoor met mijn gegevens inloggen?

Ik wil wat gegevens downloaden ivm aankomende echtscheiding waar hij nog niet van weet. En ik wil niet dat hij opeens denkt: hun, waarom is zij daar gaan kijken...

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-09-2019 om 16:13

Telefoon

Ik heb net even ingelogd op mijn telefoon maar dan krijg ik het niet te zien.

Even anoniem

Even anoniem

07-09-2019 om 16:43

Phryne

Krijg je dan geen melding wanneer je voor het laatst ingelogd was?

Even anoniem

Even anoniem

07-09-2019 om 16:47

computer

Iemand achter de computer om het ook even daar te proberen?

bicyclette

bicyclette

07-09-2019 om 16:49

nee

Ik weet vrijwel zeker dat hij dat niet ziet. Ook al ben je fiscaal partners, je logt in op je eigen persoonlijke omgeving, met je eigen DigiD.
Maar als je het 100% zeker wilt weten, zul je de belastingdienst moeten bellen.

Misdreavus

Misdreavus

07-09-2019 om 16:52

ik ook niet

Bij de belastingdienst op de laptop krijg ik ook niet te zien wanneer ik voor het laatst was ingelogd.
DigiD laat het wel zien, volgens mij, maar als jouw man niet inlogt met jouw DigiD zou dat ook geen probleem moeten zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

07-09-2019 om 16:53

Nee

Ik krijg geen melding maar kan nu niet op mijn pc kijken. Misschien iemand anders? Anders zou ik het er gewoon op wagen. Normaal kijk ik alleen als ik aangifte moet doen, en het lijkt me dat dat voor de meesten geldt.

melding

Ik kreeg wel melding maar alleen bij mezelf?Op mijn persoonlijke pagina zeg maar

Triva

Triva

07-09-2019 om 17:55

Tuurlijk niet

Als je een apart account hebt kun je dat niet zien. Ik beheer het ook van mijn man.

Jesse_1

Jesse_1

07-09-2019 om 18:18

Jouw DigiD?

Ff voor de zekerheid: jij hebt hem gemachtigd om jouw belastingaangifte te doen, of logt hij in met jouw DigiD om jouw belastingaangifte te doen? Of doet hij gewoon aangifte voor jullie beiden samen als fiscale partners?

Volgens mij is het wel zo dat als jij iemand machtigt, dat je dan wel kan zien dat die ander wat gewijzigd heeft bijvoorbeeld.

Je kunt niet iemand machtigen voor al jouw belastingzaken, het zou dus erg raar zijn als hij ziet (via zijn DigiD) wanneer jij ingelogd bent geweest, dat zijn privé gegevens.
Ik kan wel zijn als ik met inlogcode en wachtwoord op zakelijk ondernemen inlog, wanneer de laatste keer was dat er met (die) inlogcode en wachtwoord was ingelogd.

En anders zeg je dat je voor Ouders Online even iets hebt nagekeken mbt inloggen bij de belastingdienst.

Even anoniem

Even anoniem

07-09-2019 om 21:11

Jesse

“Of doet hij gewoon aangifte voor jullie beiden samen als fiscale partners?”

Dat dus.

En dat laatste is leuk bedacht, maar hij moet niet hier gaan kijken, niet handig....

Triva

Triva

07-09-2019 om 23:15

Tjonge

Als je nog niet eens daar mag kijken zonder vragen dan is het goed mis. Maar idd leer jezelf vooraf een goede smoes te bedenken. Dat ga je vaker nodig hebben. Oh x vroeg hoe je y kan zien dus ik heb even opgezocht hoe ik y kan zien...

Yura

Yura

14-10-2019 om 18:59

Dan wel zien

Als je man gewoon met jouw digid inlogt, dus als zijnde jij, dan ziet hij wel wanneer 'jij' voor het laatst online was. Maar ja hoe vaak zou hij daar inloggen? Kan zo een paar maanden overheen gaan.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

15-10-2019 om 22:47

Nou...

Dan laat je je wachtwoord blokkeren. Dan kan hij niet zien dat jij ingelogd bent geweest.
Moet je straks wel een nieuw wachtwoord regelen, maar dat lijkt me sowieso wel verstandig onder de gegeven omstandigheden.

Stel SMS in

Ik zou je aanraden om in te stellen op www.digid.nl dat je alleen nog maar met een SMS-code kunt inloggen. Dat is wel zo veilig. Een scheiding brengt het slechtste in mensen naar boven, en juist als je in één huis woont is het triviaal simpel om via post een nieuw wachtwoord voor je ex aan te vragen en te onderscheppen.

Als fiscale partner kan hij niet zien wanneer jij voor het laatst ingelogd bent.

Yura

Yura

18-10-2019 om 15:39

Voorbereiding

Als zij een ander wachtwoord aanvraagt of een sms instelt valt dat ook op natuurlijk. Ik denk dat TO zich nooit met de financien heeft bemoeid en inzicht in de status quo wil krijgen voordat haar man wellicht onraad ruikt en dingen gaat beveiligen zodat zij geen inzicht meer heeft. Maar in beide opties merkt hij dus dat jij ermee bezig bent geweest TO, dus misschien is een nieuw ww wel veiliger.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.