Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anniah

Anniah

05-02-2012 om 22:35

Stamrecht bv of spaardeposito?

Ik krijg binnenkort helaas ontslag, maar krijg een wel redelijke ontslagvergoeding mee. Ik wil graag weten wat wijsheid is voor wat betreft de uitbetaling: in ieder geval niet in 1x uit laten betalen, dat is mij helder, maar wat dan wel? Ik lees op internet dat je een stamrecht bv kunt oprichten? Of het kan laten storten op een spaardeposito oid. De internetadviezen zijn allemaal van financiele adviseurs, nooit van mensen die het zelf overkomen is. Ik ben dus een beetje huiverig voor dit soort adviezen. Zijn hier mensen die zelf ervaring hebben met een gouden handdruk? Is een stamrecht bv nou echt zo'n goed idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

06-02-2012 om 08:55

Lijfrente?

Het bedrijf waar mijn vader werkte verhuisde naar 200 km verderop toen hij 56 was. Hij heeft toen zijn ontslagvergoeding in een polis gestort die tot zijn 65e maandelijks uitkeert. Ik ken ook mensen die het geld wel gewoon in een keer hebben laten betalen en een nieuwe keuken hebben gekocht

Heb het net rond

Ik heb gekozen voor banksparen. Je kunt als je het geld niet nodig hebt vast laten zetten tegen een vaste rente of tegen een variabele rente. Bij variabele rente kun je het altijd tussentijds laten uitkeren.
Het verschil tussen een lijfrente en banksparen is dat banken meer rente geven en bij overlijden komt het geld toe aan de erfgenamen.

Ik heb zelf iemand van de SNS bank thuis gehad om het een en ander door te bespreken. Dit is gratis. Je betaalt verder ook geen kosten. Een tussenpersoon rekent zo maar 500 euro!!

www.goudenhanddruk.nl

Hier vind je veel informatie.

Nee lara10

Als je banksparen neemt met variabele rente zet je niks vast. Je kunt altijd het bedrag uit laten keren alleen niet in 1 keer. Hier zijn regels voor. Je ontvangt uiteraard wel minder rente dan dat het bedrag 10 jaar vast staat ofzo.

Laat je maar eens goed informeren Anniah.

Anniah

Anniah

06-02-2012 om 22:45

Niemand ervaring met stamrecht bv?

Bedankt voor jullie reacties! Zal de links allemaal gaan bekijken. Op zich wel interessant om je 'gouden' handdruk te gebruiken 'voor later' bijv om een deel hypotheek af te lossen.
Jammer dat er niemand is met ervaring met een stamrecht bv. Ik was wel benieuwd of dat nou in de praktijk handig is of toch vrij duur.

mirreke

mirreke

07-02-2012 om 07:11

Nou anniah, inde link van lis@ staat toch stamrechtsparen

Het lijkt mij toch wel iets te maken hebben met een stamrecht bv. Ik weet trouwens zelf helemaal niet wat dat is.

mirjam

Roosje77

Roosje77

07-02-2012 om 18:29

Hoe oud ben je?

Is namelijk ook wel van belang voor evt. verdere gevolgen.

Stamrecht bv

Ik heb 4 jaar terug voor een ontslagvergoeding een stamrecht bv opgericht. Dit omdat ik het geld niet direct nodig had, het bedrag behoorlijk was en banksparen op dat moment nog niet werd aangeboden.
Boekhouding doen, jaarrekening maken en vennootschapsbelastingaangifte doe ik allemaal zelf - is namelijk ook mijn vak. Als je dat niet kunt zit je jaarlijks toch aan zo'n EUR 1.000 - 1.500 voor een boekhouder/accountant.
Ik heb ook zelf bepaald waar het geld in belegd werd.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.