Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Thuisstudie

Het is tijd voor mij om weer eens wat anders te gaan doen. Dus wil ik graag een thuisstudie gaan doen. Een mbo opleiding. Ik ben me erg aan het inlezen, maar vindt alleen maar negatieve recenties.

Ik heb keuze tussen het NTI, de LOI, NCOI en Scheidegger. Die laatste 2 zijn alleen echt heel veel duurder.

Heeft iemand ervaringen met thuisonderwijs, en heeft iemand tips over welke thuisstudie het beste is?

Sol78

Sol78

10-11-2020 om 11:24

Welk vakgebied?

Het hangt erg af van het vakgebied, denk ik. LOI schijnt goed te zijn in opleidingen als dierenartsassistente of doktersassistente, maar daar heb je niets aan als je receptioniste wilt worden.

Eowyn1

Eowyn1

10-11-2020 om 11:50 Topicstarter

Onderwijs

Ik wil de opleiding onderwijsassistente gaan volgen....

Anna Bellien

Anna Bellien

10-11-2020 om 12:19

thuisstudies

Ik ben docent in drie vakken voor een van de vier genoemde thuisstudiebedrijven en eindredacteur van verschillende cursussen en ik heb er geen hoge pet van op. Sommige studies pretenderen van mbo- of hbo-niveau te zijn, maar ik zou als bedrijf niet iemand aannemen die zich via een thuisstudie gekwalificeerd heeft.
Het is leuk om de stof door te lezen voor je aan een opleiding begint, bijvoorbeeld zoals de genoemde dierenartsassistente of doktersassistente, maar verder vind ik de cursussen maar oppervlakkig.

@Emma

@Emma

10-11-2020 om 14:31

Onderwijsassistent

Daar moet je toch praktijkervaring voor opdoen. Ik weet niet of gewonen roc's een online-variant aanbieden met een stage erbij, maar ik zou eerder zoiets willen. Online met kinderen leren werken is niet erg effectief, dus je zal toch de deur uit moeten.

Eowyn1

Eowyn1

10-11-2020 om 15:20 Topicstarter

@Emma

Bij online studies moet je ook gewoon stage lopen.

Probleem is dat er niet echt een ROC bij mij in de buurt zit, en dat ik ook al 44 ben, dus ik heb niet zoveel zin om tussen de jongeren te zitten.

Triva