Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Thuiswerken?

Al enkele maanden maalt thuiswerken ja/nee door mijn hoofd. Mijn werkgever promoot thuiswerken, 50 van de 80 collega's werken van huis. Als ik dit ga doen, is mijn plekje op kantoor weg, ik kan dan niet meer terug :o(
Ik werk 30 uur verdeeld over 4 dagen op een callcenter: klantenservice voor leden van het loyalty programma van een grote hotelketen, ik praat dus de hele dag :o). De vele voordelen heb ik op een rijtje, maar het enige(?) nadeel, de hele dag alleen weegt toch wel heel zwaar.
Zijn hier mensen met ervaring, positief of negatief ? Oja, mijn echtgenoot vindt het helemaal geen goed idee........

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NaShA

NaShA

25-05-2011 om 23:35

Volledig thuiswerken

zou ik niet willen, al is het maar voor de contacten, maar ik zou er geen probleem mee hebben om bijv 1 dagje vanuit huis mijn werk te doen....En ik zou dan zelfs wel een dagje of dagdeel meer willen gaan werken...

Ik niet

ik zou het niet willen en kunnen.Ik krijg energie van contact met collega,s ,vind het heerlijk om na mijn werk weer thuis te komen.
Als ik thuis zou werken zou ik voor mijn gevoel een saai bestaan hebben.
Bovendien zou ik constant aan het huishouden denken als ik thuis werk,en toch maar even stofzuigen of dat wasje draaien.
zet eens op papier hoe dit soort dingen voor jou werken?en vraag jezelf af of jij werk en huishouden goed kan scheiden als je de hele dag thuis bent??

Puck

Puck

26-05-2011 om 09:05

Niet volledig

Als ik echt rustig wil werken en niet gestoord wil worden dan werk ik wel eens een dag thuis. Ook structureel zou ik geen probleem hebben met een deel van mijn tijd thuis te werken. Maar volledig zou ik neit willen, dan mis ik toch het contact met collega's.
En wat betreft huishouden tussendoor doen: dat is wel te leren dat je dat gewoon laat liggen. En wat daarbij ook helpt is een echte werkplek buiten de huiskamer. Dan wordt je niet geconfronteerd met het stof dat op de vensterbank ligt of de hondenpoten op het laminaat.
Als je het huishouden niet goed van je af kunt zetten dan zou in mijn geval (ik moet ook geconcentreerd kunnen werken) geen optie zijn, dan kan ik beter op mijn werk zitten.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-05-2011 om 09:29

Duo-werkplek

Kun je niet regelen dat je met een collega een duo-werkplek krijgt? Je baas hoeft dan maar een werkplek aan te houden, jij een paar dagen en je collega een paar dagen. Want elke dag helemaal alleen lijkt me erg saai.

Shonagh

Shonagh

26-05-2011 om 10:19 Topicstarter

Reactie

Bedankt, maar dus niemand met ervaring.

Wat het huishouden betreft, zoals ik al zei is het klantenservice werk, dus je moet gewooon beschikbaar aan de telefoon blijven. Alleen 2 x 15 min koffiepauze en 30 min lunch ( plus wat extra tijd voor nog eens een kopje koffie en/of toilet bezoek). Deze pauze zou ik dan met lekker weer (zoals afgelopen weken) in de tuin kunnen doorbrengen.

Uit het 2 jaarlijks onderzoek wat er gedaan wordt onder alle 80 werknemers blijkt iedere keer weer dat de mensen die thuiswerken "happier" zijn dan de kantoor mensen.
Dit zijn vooral mensen (lees vrouwen) met schoolgaande kinderen, die onder schooltijden kunnen werken en geen ( in Schotland) erg dure opvang nodig hebben. Ik heb geen schoolgaande kinderen meer en nu dus een kamer over die als kantoortje kan gaan dienen.

Mijn grote voordeel zou zijn de reistijd. Ik ga nu met de auto, resp 20 en 30 min, parkeren bijna gratis in de parkeergarage onder het kantoor, dus droog uit en thuis.
Hoogstwaarschijnlijk wordt per september een groot deel van de parkeerplaatsen afgestoten, dan moet ik met de bus en dat kost 2 x ruim 1 uur in "weer en wind".

Voor het thuiswerken moet ik een extra telefoonlijn laten aanleggen en zelf betalen( ook maandeljkse kosten), dus ik moet wel zeker weten of ik dit wil.
Deze extra kosten zullen wegvallen tegen de reiskosten die ik niet vergoed krijg, misschien kan zelfs de tweede auto dan weg.........

Tijgeroog's tip is een goede en zal ik zeker onthouden.

Ik wacht in ieder geval met een beslissing totdat ik weet wat de parkeersituatie zal worden en hoop nog op ervaringsverhalen !

Janna3

Janna3

26-05-2011 om 16:22

Hier ook

Ook ik werk volledig thuis en ik vind het heerlijk. Op deze manier heb ik zeer beperkt opvang nodig voor mijn kinderen. Hoewel ik geen vaste werktijden heb blok ik wel een aantal uren voor de vaste klussen. De rest van mijn tijd deel ik flexibel in. Ik heb wel mijn eigen kantoor, zodat de rest geen last van me heeft als er eens iemand onverwacht thuis is. En een groot sociaal netwerk, ik heb geen behoefte aan collega's.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.