Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

marie

marie

16-06-2020 om 20:40

Tijdelijk werk

Hallo,
Ik heb een paar gesprekken via een uitzendbureau lopen bij bedrijven. Nu wil de 1 dat ik waarschijnlijk begin. Echter een andere en misschien nog 1 wil dat ik op gesprek kom. 1 is voor 3 maanden en de andere langer.
Wat nou als ik begin bij 1 maar toch ook de ander wil dat ik begin. Wat moet ik dan doen? Kun je zomaar stoppen per dag en is dat niet lullig.
En hoe breng je zoiets dan?
Maar als ik het bedrijf dat wil dat ik waarschijnlijk begin afzeg en de ander wordt ook niks heb ik niks.

Wat zouden jullie doen?

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2020 om 20:51

Toch doen

Ja, je kan zo weer opzeggen, en ja, dat is ook lullig. Vooral als er veel tijd in gestopt is om je in te werken. Maar het hoort er ook wel een beetje bij. (Ik werk inmiddels 7 maanden als uitzendkracht, en kan ook van het ene op het andere moment vertrekken, maar het is wederzijds: ik heb geen zekerheid van een vaste baan, dus kan ook zo op straat komen te staan)
- de baan waar je aangenomen wordt? Is die voor langere tijd, lijkt die je leuk? Want in dat geval zou je de andere gesprekken af kunnen zeggen.
- wanneer zou je kunnen beginnen bij deze baan. Wanneer zijn de andere gesprekken, zit daar veel tijd tussen? Is dat te versnellen?
- zijn dit soort banen moeilijk te vinden?

marie

marie

16-06-2020 om 20:58

Ingewikkeld dilemma

@tijgeroog het is best lastig. De baan waar ik waarschijnlijk zeker kan beginnen is al snel maar is kort.
De andere 2 zijn voor langere tijd. Maar die gesprekken lopen nu pas en moeten nog beginnen.
Alle 3 zijn het niet mijn droombaan maar geld en werk.
Persoonlijk heb ik meer aan een baan voor langere tijd. Maar goed als ik de bijna zekere, hoe kort ook, af zeg, en de andere 2 worden niks dan heb ik dus niets.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2020 om 22:25

In dat geval