Home » Forum » Tijdschrift opzeggen

Tijdschrift opzeggen

7 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
esther09
Tijdschrift opzeggen

Hallo,

Ik zou graag willen weten of ik in mijn recht sta met mijn probleem.

Ik heb in januari van dit jaar het abonnement van een tijdschrift opgezegd. Je kon dit doen via de telefoon, briefje sturen of via een mail. Ik heb dit via de mail gedaan. Ik wist niet meer precies wanneer de looptijd afliep maar ik wist wel dat ik niet zo lang geleden betaald had voor een nieuw jaar. En omdat ik altijd bedenk om op te zeggen als het te laat is (dus als het geld al weer afgeschreven wordt van je rekening voor het komende jaar) dacht ik, ik zeg op en zie wel wanneer ik het tijdschrift niet meer krijg. So far, so good. Totdat ineens twee weken terug geld werd afgeschreven voor het tijdschrift voor een nieuw jaar. Ik heb het geld weer terug gehaald en opnieuw een mail gestuurd (naar hetzelfde adres waar ik toen heb opgezegd) samen met de mail van mijn opzegging. Komt er een dag later een mail dat ik heb opgezegd per oktober dit jaar en dat ik dus nog een jaar aan het tijdschrift vast zit. Maar ik ben van mening dat ik in januari al heb opgezegd. Ik heb toen trouwens geen antwoord terug gehad, staat nergens in de gegevens dat je een mail terug krijgt. Misschien een beetje naïef van mij maar ik heb er ook niet meer aangedacht.
Ik gebeld, maar die dame aan de telefoon vertelde dat zij niet kon zien hoe het behandeld was omdat zij dit niet afgehandeld had (terwijl ze mijn andere communicatie met hun prima kon volgen via de computer). Ik zou gebeld worden door diegene die het behandeld had. Die heeft inderdaad gebeld maar net toen ik mijn dochter naar school aan het brengen was en ze vertelde op het antwoordapp. dat ze terug zou bellen. Dit is inmiddels een week geleden.
Mijn vraag is eigenlijk, heb ik gelijk dat ik in januari al opgezegd heb of ben ik verplicht nog een jaar dat tijdschrift te nemen?

Bedankt,

groetjes esther

Mamvantwee
De eerste email

Je hebt de eerste email (van januari) meegestuurd met de recente email? Dan heb je toch bewijs dat je ruim op tijd hebt opgezegd. Als er in de opzeggingsvoorwaarden niet staat dat je aangetekend moet versturen, maar dat een email voldoende is, dan sta jij in je recht. Laat hen maar zoeken in hun mailbox. Beetje assertief zijn en niet accepteren dat je nog een jaar moet betalen.

groet, Mamvantwee

Bastet
En....

En de volgende keer bij een opzegging altijd vragen om een bevestiging van die opzegging,en daar desnoods nog eens voor bellen.
Groetjes,bastet

Hillary
Adminstratieve chaoot

Ben nogal een adminstratieve chaoot. Vooral rekeningen die je ruim op tijd krijgt blijven dikwijls liggen. Ook het opzeggen van tijdschriften vergeet ik weer. Zo ben ik al jaren lid van J/M voor ouders. Sommige nummers zitten nog in plastic. Kreeg weer een factuur en ik dacht weet je wat, die leg ik even opzij want dan zeg ik tegelijk met het betalen meteen op. Hij belandde op de stapel. Na een tijdje een aanmaning, op dezelfde stapel. En nu kreeg ik van de week weer een acceptgiro. Ze waren inmiddels maar gestopt met toezending van het blad (wat ik helemaal niet gemerkt had) en hadden het abonnement stop gezet. Ze verzochten mij wel om de nog toegezonden nummers middels die acceptgiro te voldoen. Dat heb ik dan ook maar gedaan. Maar ik heb toch zomaar het vermoeden dat ze het niet tot een incasso hadden laten komen. Ging nu om 15 euro ofzo, een incassobureau kost waarschijnlijk meer. Mijn tip is dus in ieder geval gewoon niet meer betalen. Verder staat mij iets bij dat automatische verlenging sinds kort bij wet verboden is. Misschien even googelen.

Kaaskopje
Nog niet verboden

De wet die dit soort zaken moet regelen is nog niet van kracht. Dat zal in de loop van volgend jaar waarschijnlijk gebeuren. Bij tijdschriften en kranten zal in de toekomst zoals het nu lijkt een maximale opzegtermijn van 3 maanden gehanteerd worden. Dit heeft te maken met de kwetsbare positie van deze bedrijfstak. Het gaat niet om dat ene blaadje, maar ook om de papierleverancier, de drukker, e.d..
Gewoon maar niet betalen is in het algemeen niet zo'n goed advies. Bij het bedrijf waar ik voor werk gaat ook voor 15 euro de santekraam van een incassobureau van start. Contact opnemen per brief, telefonisch, per mail, aangetekend desnoods, tot ze een beetje moe van je worden is misschien een beter advies.

esther09
Toch maar zelf bellen denk ik

Ik zit nu zelf te denken om toch maar weer zelf te bellen (a 10ct per minuut) en nogmaals proberen die vrouw aan de telefoon te krijgen. Ik probeer in ieder geval wel mijn recht te claimen en vol te houden dat ik opgezegd heb.
Bedankt voor jullie reacties, dat sterkt me in het gesprek.

groetjes Esther

esther09
Hoe snel kan het gaan

net toch zelf maar weer gebeld. Uiteindelijk kreeg ik de dame aan de telefoon die het afgehandeld had. Ze vertelde dat ze me vier keer had gebeld maar dat kan helemaal niet kloppen. ik kan op mijn telefoon zien of er gebeld is en dat had niemand gedaan. En toevallig was ik de maandag de hele dag ziek thuis, wachtend op een telefoontje of ik de mex. griep had. Zij vertelde dat ze maandag gebeld had. Zal wel een ander telefoonnummer gebeld hebben.
Maar goed, ze vroeg me om nogmaals de mail van de eerdere opzegging door te sturen want die had ze niet meer. Zo gezegd, zo gedaan en een minuut later krijg ik een mail dat ze het abonnement per direct stopt. Dus dat heeft ze netjes opgelost.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties.

Esther

Onderwerp gesloten

Wat leert je kind in groep 1?

En dit is wat je kind al moet kunnen voor hij naar groep 1 gaat: lees het hier.