Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pakje

Pakje

10-12-2010 om 10:14

Tnt heeft pakje niet geleverd


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook vandaag

Bij ons op de oprit vonden mijn zoon en ik een doorweekte kerstkaart voor een paar huizen verderop: was de postbode of -bezorger verloren. Zoon heeft kaart, doorweekt en al, bij de juiste persoon door de bus gedaan. Ik vraag me dus hetzelfde af als ChrisH.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-12-2010 om 18:41

Vervolg vandaag

Vanavond kwam de pakketbezorger (TNT) opnieuw. De volgende conversatie volgde:
- Ik heb een pakketje voor u.
- Oh, fijn, dank u wel.
- Dan moet u wel hier even tekenen.
- Prima.
Ik krijg het pakketje in handen geduwd en kijk erop. Inderdaad naam en adres van de buurvrouw. Ik geef het weer terug.
- Dit is niet voor mij, maar voor de buurvrouw.
Bezorger kijkt naar het buurhuis: helemaal donker en geen auto voor de deur.
- Die is er niet. Kunt u het pakketje aannemen.
- Ja hoor, dat is goed.
- Okee, alstublieft. Tot ziens.
Ik neem het pakketje weer aan. Grote verschil is dat ik dit keer niet heb hoeven tekenen. (wat ik wel moest doen als het voor mezelf was).
Ik betwijfel of er een briefje in de brievenbus is gedaan bij de buurvrouw, maar ze kwam thuis voor ik het pakje weg had kunnen leggen, dus ze heeft het inmiddels.

Saskia

Saskia

17-12-2010 om 12:29

Pelle

Ik zou dolgraag de ouderwetse postbode terug willen, geen enkel bezwaar om dan meer te moeten betalen voor postzegels.
Gisteren weer geen post gekregen, andere straten wel gewoon bezorgd.
Dankzij TNT liggen nu ergens al onze sofinummers, bankrekeningnummers, persoonlijke gegevens en inmiddels geblokkeerde creditcards. We wachten al twee weken op een belastingaanslag, aangevraagde digiD en contract. En maar hopen dat het bij ons (ooit) eens bezorgd gaat worden....
Wij hebben het kennelijk nu slecht getroffen of tot voor paar maanden geleden altijd enorm geboft met de postbodes die wel goed bezorgden. En ja, al paar keer klacht ingediend hoor, maar zoals ik schreef, zelfs de excuusbrief kwam niet op het juiste adres aan. Ik zou dus erg graag de postbode zoals ie vroeger was terug zien ook al zou ik er meer voor moeten betalen!

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 13:28

Saskia

De huidige postbezorgers doen exact hetzelfde als postbodes, met uitzondering van bepaalde taken. Maar als het louter om het bezorgen van de dagelijkse post gaat, is er voor jou als consument geen verschil.
Dat er dingen misgaan, kun je de individuele postbezorger niet meer aanrekenen dan de postbodes. Zij bezorgen wat aankomt op het depot.
Komt het daar niet aan, dan treft hen geen blaam.

Saskia

Saskia

17-12-2010 om 16:35

Oke

er is dus geen verschil tussen postbode en postbezorger. Maar het gaat in onze buurt verkeerd doordat de post bij de verkeerde huisnummers en/of straten bezorgd wordt. Daar heeft het depot toch niets mee te maken?
Gelukkig vandaag weer post, met daarin de belastingaanslag, zodat deze op tijd betaald kan worden en het contract. Hoewel... gelukkig

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2010 om 18:36

En....

Ik begreep van mijn zoon (postbezorger op zaterdag) dat de kwaliteit van sorteren erg achteruit gaat de laatste maanden. Dan ligt een fout makkelijker op de loer.
Morgen zijn allerlaatste dag bij TNT.

Jesse_1

Jesse_1

17-12-2010 om 19:02

Saskia

Ligt dat niet aan de stakingen, dat je je post niet kreeg? Op mijn werk miste ik ook een aantal zaken, die bezorgd hadden moeten worden tijdens de (2-daagse) staking, en die werden pas een dag of 10 (!!) later bezorgd.
Jesse

Saskia

Saskia

17-12-2010 om 23:06

Jesse en anderen

Gisteravond heb ik tijdens sporten nagevraagd of die dag (donderdag) post bezorgd was. Dat werd bevestigd, alleen wij dus niet en anderen in onze straat ook niet. Maar goed, vandaag gelukkig wel weer. Tot voor een paar jaar hadden wij onze vaste postbode, die om een uur of 10 's ochtends bezorgde en waarmee ik af en toe een praatje maakte. Daarna steeds wisselende bezorgers en de post werd ook op heel wisselende tijden bezorgd, bv zaterdagavond pas om half 7. En als je dan merkt dat belangrijke post niet aankomt, ga je er natuurlijk extra op letten en je eraan storen dat de kwaliteit van het bezorgen minder is geworden. Maar goed om jullie berichtjes te lezen, heb wat meer begrip gekregen voor de postbezorger/postbode.

Hoeft niet persé tnt te zijn

Toen ik nog post bezorgde werd mij ook weleens verweten dat ik wat verkeerd had gegooid. Daarop vroeg ik ze om de enveloppe te laten zien, daarop staat namelijk het bedrijf op die het heeft bezorgd. Alle keren dat ik die onder ogen kreeg bleek ik die zelf niet bezorgd te hebben.

Gr. Poezie.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.