Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Toekomstige wetswijziging over inleggen lijfrentepremies/sparen - weet iemand dit?

Ik ga nu eindelijk eens het goede voornemen voor de afgelopen paar jaarwisselingen inlossen en iets aan mijn pensioen doen. Banksparen dus. Nu kan ik gestorte premies van de belasting aftrekken als die binnen mijn jaarruimte of reserveringsruimte vallen, en daarbij mag je de jaarruimtes van 7 jaar terug gebruiken.

Nu zei de bankmevrouw dat er een wetsvoorstel zou liggen om die 7 jaar in te perken miv volgend jaar. Speuren op internet leverde niks op. Wel zag ik dat er een wetsvoorstel zou zijn om de omvang van de jaarruimte te verkleinen, maar ik vond niks over wat ook wel (weet ik nu) de terugwenteling van de reserveringsruimte wordt genoemd.

Weet iemand hier toevallig iets van plannen op dat punt? Ik verwacht het niet, maar niet geschoten is altijd mis.

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Toke

Toke

16-12-2011 om 23:20

Pensioen met 66

het maakt geloof ik deel uit van het voorstel om de pensioengerechtigde leeftijd te verhogen. Ik vind het hier, met daarin een link naar de overheid. Misschien kom je daar verder?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_Ouderdomswet#Wetsvoorstel_verhoging_AOW-leeftijd

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.