Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lira

Lira

13-08-2018 om 10:56

Turkse bank

Zou je, gezien de economische ontwikkelingen, geld in een deposito durven zetten bij een turkse bank onder de nederlandse garantieregels?

Tamar

Tamar

13-08-2018 om 11:49

Nee

Ik zou het niet doen. Je krijgt je geld wel, maar het levert eindeloos gezeur op, zie de Ijslandse bank.

verschil

Bij Icesave vielen de tegoeden voor zover ik weet juist niet onder het Nederlandse depositogarantiestelsel. Als dat wel zo is, zou er geen probleem moeten zijn: je tegoed is gegarandeerd.

Overigens weet ik niet of dat alleen geldt voor het tegoed of ook voor de beloofde rente. Maar als je zeker weet dat de bank onder het garantiestelsel valt dan zou er in elk geval geen risico moeten zijn voor je tegoed.

Groeten,

Temet

Lira

Lira

13-08-2018 om 16:29

Icesave

Ik heb even gegoogled naar het icesave verhaal en dat viel deels onder het ned. Garantiestelsel, maar het bedrag was toen veel lager. Uiteindelijk is het geloof ik wel snel uitbetaald.
Betreffende deze turkse bank, ze valt grotendeels onder een spaanse bank die veel geld uit heeft staan in turkije. Ik ben economisch helemaal niet onderlegd, maar ik geloof dat ik nu maar even geen problemen op ga zoeken.

Angela67

Angela67

13-08-2018 om 17:02

Politiek

Uiteindelijk zijn ook spaar-euro's politiek, dus ik weet niet of je in Nederland bewust bankiert (bijv bepaalde bank wel of niet ivm waar ze in investeren)? Misschien steun je Erdogan op dezelfde manier heel rechtstreeks en wil je dat niet.
Gr Angela

V@@s

V@@s

13-08-2018 om 17:07

In euro's?

Zou op welke manier dan ook in elk geval geen Turkse Lira's aanhouden, onverschillig welke bank.

OND

OND

14-08-2018 om 16:38

De NL garantieregels

beschermen niet tegen een waardeverlies van Turkse Lira's t.o.v. €'s of $'s...
Het valt me overigens op, dat de in Europa verblijvende Turken wel massaal op Erdogan gestemd hebben, maar dat ze blijkbaar niet bereid zijn "to put their money where their mouth is". Ik kan hen begrijpen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.