Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

dihanne

dihanne

02-05-2020 om 13:02

tweede keer in 2020 solliciteren bij dezelfde organisatie: noemen in brief?

Hoi forummers,

Ik ben op zoek naar werk, huidige overeenkomst loopt eind juni af.

Begin 2020 heb ik gesolliciteerd bij een organisatie in mijn werkveld, op een vacature die aardig goed bij mijn profiel paste, zo'n 75% match.
Ik ben op gesprek geweest, was prettig (ik ken de organisatie en behoorlijk wat medewerkers al langer) maar ze kozen niet voor mij maar voor iemand met een betere match met vacature.

Prima, begrijpelijk.

Nu hebben ze weer een vacature uitstaan, met een veel grotere match met mijn profiel, 95%, en baan trekt me ook meer aan. Dus ik ga weer schrijven.

Maar....noem ik de eerdere sollicitatie in mijn brief?
Ik overweeg dat wel te doen (komt bij dezelfde mensen terecht als sollicitatie uit februari).
Wat denken jullie?

En als ik eerdere poging noem: wat is een goede formulering?

best lastig dit!

Dihanne

rode krullenbol

rode krullenbol

02-05-2020 om 13:10

Hmm ...

Juist omdat je bij dezelfde mensen terecht zult komen, is het toch niet nodig om de eerdere sollicitatie te noemen in je brief? Het spreekt toch vanzelf om je nu volledig op de huidige vacature te richten?

Rode krullenbol

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-05-2020 om 14:54

Even bellen

En benoemen wat je hier nu zegt over prettig gesprek en aansluiting.

In de brief zetten dat t voelt alsof er voor jouw profiel een advertentie is geschreven

Biebel

Biebel

03-05-2020 om 07:42

Bellen

Als je de brief stuurt alsof je er nooit geweest bent, komt dat erg raar over.
Een reactie versturen en dan een verwijzing maken - kan, maar dan moet het wel een erg goede tekst zijn. Nadeel van een goede tekst; als de schrijver hem goed vindt, staat niet automatisch vast dat de lezer dat ook vindt.

Daarom; bellen. Bij voorkeur met diegene die de eerste selectie doet - en zeker als diegene ook een van je eerdere gesprekspartners was. In een gesprek kun je uitleggen dat je interesse voor de organisatie door de eerdere procedure vergroot is, en je nu ziet dat er een functie is die beter bij je past. En dan kun je vragen of het zin heeft om opnieuw te reageren.

Dan kun je nl in je brief verwijzen naar dat telefoongesprek. Bovendien heb je daarmee uitgelegd dat je cv misschien iets anders is (mogelijk heb je nog wat geleerd in de afgelopen maanden, in je werk of bij een opleiding) én zit je naam alweer in hun ‘hoofd’.

dihanne

dihanne

04-05-2020 om 15:53

inderdaad gebeld...

bedankt voor jullie tips,
ik heb ze goed kunnen gebruiken

Inderdaad gebeld en aangegeven dat mijn belangstelling voor organisatie nog gegroeid is, dat het vorige keer een prettig gesprek was enz.

Er bleken meer mensen gebeld te hebben die in de vorige ronde ook meegedaan hadden....
En ik werd (net als die anderen) van harte uitgenodigd om te schrijven.

Al met al voel ik me er nu beter bij.

Ik ga de brief schrijven, kan nu refereren aan telefoongesprek, en weet dat een eventueel eerste gesprek wel met andere personen zal zijn, dus dat is prettig.

Hopelijk wordt het wat!

dank en groet
Dihanne

juf Ank

juf Ank

09-05-2020 om 22:53

veel

Succes!!

Goed zo!

Veel succes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.