Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kerstboomlampje

Kerstboomlampje

17-12-2009 om 22:25

Tweede tijdelijke contract korter dan eerste, mag dat?

Mijn eerste jaarcontract zit er bijna op. Ik heb een half jaar verlenging gekregen. Ze zijn tevreden over mij maar als gevolg van de overheidsbezuinigingen zit een derde contract er waarschijnlijk niet in. Maar... manlief geeft aan dat een tweede tijdelijke contract nooit korter mag zijn dan een eerste. Helemaal zeker weet hij dit niet. Weet één van jullie het? Tis een beetje raar (en zeker onverstandig) om dit op dit moment aan personeelszaken te gaan vragen.

(PS Ik heb een weddenschap met manlief dat ik binnen 24 uur een duidelijk antwoord heb vann mijn fantastische forum...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

17-12-2009 om 22:46

Alleen als een contract stilzwijgend wordt verlengd gelden dezelfde voorwaarden en dezelfde duur, met een max. van een jaar.
Je hebt nu blijkbaar een gesprek gehad, waarin is aangegeven dat je wel een verlenging krijgt, maar helaas maar voor de duur van een half jaar. Dit gesprek is geldig als het voor de afloopdatum van het eerste contract heeft plaatsgevonden.

Nasha 1st

Nasha 1st

17-12-2009 om 23:28

Je mag

inderdaad na afloop van je lopende contract een nieuw contract afspreken tegen elke gewenste periode, al is het maar 1 dag....na je 3e tijdelijke contract hoor je een vaste aanstelling te krijgen, tenzij de CAO anders bepaald. Ook kan er in een CAO iets staan over een vervolgcontract, kijk daar dus nog eens even in.

Nasha 1st

Nasha 1st

18-12-2009 om 20:02

En?

wat heb je gewonnen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.