Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Thea

Thea

12-03-2012 om 11:22

Uitgaven in latrelatie

Er zijn hele discussies geweest over de verdeling van kosten tussen partners, maar dat ging meestal over samenwonenden en gehuwden. Ik vraag me af hoe latters dat geregeld hebben. Hoe verdelen jullie de kosten van bijv. boodschappen als je niet over en weer bij elkaar bent, vakanties, uit eten? Wij doen niet aan het verrekenen van boodschappen, maar de vakanties en uitjes betaalt mijn vriend meestal (terwijl ik ze verzin). Dat is een beetje zo gegroeid omdat hij in het begin galant wilde zijn, en ik dat ook wel makkelijk vond. Als ik hem verras met een uitje betaal ik dat natuurlijk gewoon zelf

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

12-03-2012 om 12:15

Over en weer en 50/50

wij waren meestal bij mijn vriend in de weekenden dat mijn dochter niet bij mij was en dan betaalden we om en om de boodschappen. Wel gebruikten we meestal alleen zijn auto, en dat betaalde hij gewoon.

Vakanties deden we 50/50, we hadden ook een vergelijkbaar inkomen. Als mijn dochter meeging dan vond ik dat ik eigenlijk gewoon haar deel ook moest betalen maar dat wilde hij niet hebben.

Thea

Thea

13-03-2012 om 21:50

Amk

Bedankt voor je reactie. Ik had er graag wat meer gelezen omdat je er toch niet zoveel over hoort en ik de laatste jaren steeds meer stellen ken die langdurig latten (zonder samenwoonplannen in de nabije toekomst).

Lynna

Lynna

17-03-2012 om 13:03

Wij

Hallo Thea,

mijn vriend en ik latten ook. Als ik bij hem ben, betaalt hij alles, behalve dan mijn prive-uitgaven. En als hij bij mij is, betaal ik de boodschappen als we samen boodschappen doen, maar als hij zelf inkopen voor de maaltijd doet, betaalt hij dat ook. Uitjes met mijn dochter betalen we meestal half om half. Als we samen op stap gaan, betaal ik meestal een klein beetje en hij de rest.

Wat meespeelt is dat hij precies 2x zoveel verdient als ik. Ik kom precies uit, maar uitstapjes ed lukken niet. Daarom betaalt hij heel veel en dat doet hij ook graag. Hij weet dat ik er geen misbruik van maak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.